dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

 POGLAVLJE 3

 

 

TEMA: Prvo čudo u crkvi; druga Petrova propovijed

 

Još uvijek se nalazimo u prvome odjeljku Knjige Djela apostolskih koji pokazuje kako je Gospodin Isus Krist djelovao kroz apostole u Jeruzalemu posredstvom Svetog Duha. Vidjeli smo kako je izgledao dan rađanja crkve na dan Pedesetnice, dan koji nikako ne može biti ponovljen. Crkva je počela postojati zbog toga što se Sveti Duh utjelovio u vjernicima. On je prebivao u vjernicima i ispunjavao ih svojom ljubavi, snagom i blagoslovom za službu.

 

Jednako kao što vi i ja ne možemo ponoviti Betlehem, jednako tako ne možemo ponoviti niti dan Pedesetnice. Međutim, nama je danas neophodno potrebna sila Svetoga Duha. Hvala Bogu, On je u svijetu, On svijet presvedočuje i zauzdava zlo u svijetu. Mi Ga ne moramo tražiti; On prebiva u svima onima koji se pouzdavaju u Gospodina Isusa Krista.

 

U trećem poglavlju vidjet ćemo događaj sa izlječenjem hromog čovjeka, u stihovima 1 - 11. Petrova poruka okupljenim ljudima zapisana je u stihovima 12 - 26. Rezultat svega ovoga bilo je pet tisuća ljudi koji su vjerovali!

 

 

IZLJEČENJE HROMOG ČOVJEKA

 

Petar i Ivan uzlazili su u Hram na devetu molitvenu uru. (Djela 3:1)

 

Ovo je očito bilo vrijeme večernje žrtve, kada je svećenik odlazio prinijeti kad zajedno s molitvama. U evanđelju po Luki saznajemo kako je za vrijeme takve jedne službe Zaharija služio pred zlatnim žrtvenikom i onda mu se ukazao anđeo. Taj zlatni žrtvenik, žrtvenik kada, govori o molitvi. To je bilo vrijeme molitve. U to bi se vrijeme u hramu okupilo mnoštvo ljudi koje je za vrijeme prinošenja kada molilo.

 

Upravo su donosili nekog čovjeka, hroma od majčine utrobe; njega bi svaki dan postavljali kod hramskih vrata, zvanih Divna, da prosi milostinju od onih koji ulaze u Hram. (Djela 3:2)

 

Ovaj se čovjek rodio hrom. Svaki dan su ga ljudi donosili i stavljali pokraj hramskih vratiju da moli milostinju. Kakav je samo kontrast predstavljao ovim hramskim vratima koja su se zvala Divna. Ovdje su bila divna vrata, a pokraj njih se nalazio čovjek koji je bio sve samo ne divan. Čovjek je kadar načiniti divne stvari, međutim, čovjek ne može unaprijediti sebe. Naravno, čovjek može porezati nešto sa strane. Mo_e odrezati višak svoje kose, može dati manikirati nokte, svako malo se okupati, upotrijebiti nekakvi dezodorans, međutim, čovjek nikako ne može promijeniti staru narav koju posjeduje. To je kontrast kojeg nalazimo ovdje - divna vrata hrama i čovjek koji je bio hrom od majčine utrobe.

 

On se nalazio pokraj hramskih vrata da bi prosio milostinju. To je, naravno, bio način na koji se prehranjivao.


On ugleda Petra i Ivana upravo kad zakoračiše u Hram te zamoli milostinju. (Djela 3:3)

 

Ovo nam pokazuje da su nakon dana Pedesetnice Petar i Ivan još uvijek odlazili u hram na molitvu. Svi vjernici u Jeruzalemu bili su Židovi ili prozeliti, i oni su nastavili odlaziti u hram na molitvu. Ovaj je jadni prodjak ugledao Petra i Ivana, i nadao se da će od njih dobiti nekakvi novčić.

 

Petar ga zajedno s Ivanom prodorno pogleda i reče: "Pogledaj u nas!" Dok ih je molećivo motrio očekujući od njih nešto dobiti, (Djela 3:4 - 5)

 

Kada su mu ova dvojica posvetila toliku pažnju, prosjak ih je gledao i bio je gotovo siguran da će mu oni nešto dati.

 

reče mu Petar: "Srebra i zlata nema u mene, ali što imam ‑ to ti dajem: u ime Isusa Krista Nazarećanina hodaj!" (Djela 3:6)

 

Priča se o jednome događaju u crkvi u Rimu kako je jedan vjernik naišao upravo kada je papa brojio novac. Shvativši da je upao u nešto u što ne spada, počeo je ići prema izlazu. Papa se okrenuo prema njemu i rekao mu: "Crkva više ne može reći: 'Srebra i zlata nema u mene.'" Ovaj je sveti čovjek, nastavljajući ići prema izlazu odgovorio: "Jednako tako crkva ne može reći hromome čovjeku: 'Ustani i hodaj.'"

 

Današnja organizirana crkva raspolaže ogromnim bogatstvom. Ja mislim da kad bi netko stavio na jedno mjesto sve nekretnine i bogatstva svih crkvi, svih skupina, denominacija i nedenominacija širom zemlje, uvidjeli bismo da je crkva najbogatija na svijetu. Ja mislim da je crkva bogatija od najbogatije naftne kompanije. Svejedno, crkvi danas nedostaje sila.

 

Zapazite što je Petar učinio.

 

I uhvativši ga za desnu ruku, pridiže ga: umah mu omoćaše noge i gležnjevi (Djela 3:7)

 

Imajmo svo vrijeme na umu da je ovu knjigu napisao dr. Luka. Svakako ćete zapaziti da kada dr. Luka opisuje neko čudo, on nam daje mnogo detalja koje nećete pronaći u nekim drugim knjigama. On nam točno govori što se dogodilo. Ovaj je čovjek imao slabost u nogama i gležnjevima.

 

pa skoči, uspravi se, stane hodati te uđe s njima u Hram hodajući, poskakujući i hvaleći Boga. (Djela 3:8)

 

Dragi moji prijatelji, nemojte propustiti riječ skok. Ona se pojavljuje čak dva puta u ovome jednom stihu.


Ovo je vrlo zanimljivo poglavlje. Vidjet ćemo da će Petar ponovno ponuditi kraljevstvo ovome narodu zbog toga što je crkva bila u potpunosti sačinjena od Izraelaca. Nije bilo nikakvih Pogana sa strane. Crkva je započela sa Židovima u Jeruzalemu. Kasnije, ona će otići do krajeva zemlje. Međutim, ovo sada je jeruzalemsko razdoblje.

 

Nemojte mi reći da se tu radi o drugom udešenju (dispensaciji, zakonu). Danas postoje hiperdispensacionalisti koji ovo razdoblje rane crkve nazivaju drugom dispensacijom (udešenjem). Uopće se ne radi o ničem drukčijem. Međutim, ovo uistinu jest jedno prijelazno razdoblje. Gospodin im je rekao da moraju početi djelovati u Jeruzalemu. Ne smiju početi time što će početi od krajeva zemlje.

 

Sada je kraljevstvo ponovno ponuđeno Izraelu. To je bila posljednja šansa. Koji će biti neki od znakova prepoznavanja kraljevstva? Pa, jedan od znakova je da će hromi skakati! "Tad će hromi skakati ko jelen, njemakov će jezik klicati. Jer će u pustinji provreti voda, i u stepi potoci" (Izaija 35:6).

 

Svaki poučeni Izraelac koji je toga dana išao u hram na molitvu čudio se tome što ovaj hromi čovjek skače. Oni su znali da bi ovo u stvari mogao biti početak kraljevstva. Mesija je bio razapet, uskrsnuo je od mrtvih, uzašao u nebo i sjeo zdesna Bogu. Ako bi Ga oni primili, On bi došao ponovno.

 

Sav ga narod vidje kako hoda i hvali Boga. Razabraše da je to on ‑ onaj koji je na Divnim vratima Hrama prosio milostinju ‑ i ostadoše zapanjeni i izvan sebe zbog onoga što se s njim dogodilo. (Djela 3:9 - 10)

 

Oni su ga vidjeli. Prepoznali su ga. Shvatili su koje je značenje ovoga čuda. Bojim se da danas postoje mnogi ljudi koji nisu shvatili koje je značenje ovoga izvješća koje nam dr. Luka donosi.

 

Kako se pak on držao Petra i Ivana, sav se narod zapanjen strča k njima u trijem zvani Salomonov. (Djela 3:11)

 

Je li ovo trebao biti početak kraljevstva? Velike stvari su se dogodile u Jeruzalemu u proteklih nekoliko tjedana. Bili su svjedoci Isusovog raspeća, Njegovog uskrsnuća, Njegovog uzašašća. dana Pedesetnice. Ljudi su zadivljeni. Što se to u stvari dešavalo?

 

PETROVA PROPOVIJED

 

Kada to vidje Petar, obrati se narodu: "Izraelci, što se ovomu čudite? Ili što nas gledate kao da smo svojom snagom ili pobožnošću postigli da ovaj prohoda? (Djela 3:12)

 

Petar ovdje ne govori: "Hrvati (ili Amerikanci...)." Obratio se Izraelcima. Ovo je jeruzalemsko razdoblje, dragi moji prijatelji. Tu se radi o prijelaznome razdoblju. Crkva se još nije prebacila na druga područja rada. Nitko u Rimu još nije čuo poruku. Nitko u Americi je nije čuo. Nitko u Engleskoj je nije čuo. Ovo je Jeruzalem.

 


Mogu li vam nešto reći? Ljudi koji čitaju Bibliju trebali bi početi upotrebljavati normalni zdravi razum, kao što to čine i kada čitaju neku drugu knjigu. Ovo je Božja Knjiga. To nije neki "tamo daleko" tip knjige. Ona se bavi nama upravo ondje gdje se mi nalazimo, i ona nam priopćava na način kojeg možemo razumjeti.

 

Petar je vrlo oprezan u tome da ljudima svakako priopći kako ovo čudo koje su upravo vidjeli nije bilo učinjeno njihovom snagom. On će ovo Židovsko slušateljstvo upraviti natrag prema Starome zavjetu. Reći će im da ako se vrate Bogu, tada će se ispuniti ona proročanstva koja su čitali u Starome zavjetu.

 

Poslušajte neka od tih proročanstava koja su Židovi poznavali. "A na dom Davidov i na Jeruzalemce izlit ću duh milosni i molitveni. I gledat će onoga koga su proboli; naricat će nad njim kao nad jedincem, gorko ga oplakivati kao prvenca" (Zaharija 12:10). Ovo bi se ispunilo kad bi se oni okrenuli Njemu. Ovo se nije ispunilo zbog toga što se narod u tom trenutku nije okrenuo Gospodinu Isusu Kristu. Nisu se pokajali i okrenuli Njemu. Petar će ih pozvati da se okrenu Gospodinu Isusu. Oni će tu ponudu odbiti. Tek treba doći vrijeme kada će se ove riječi ispuniti. Ezekiel je također govorio o kraljevstvu: "Duh svoj udahnut ću u vas da hodite po mojim zakonima i da čuvate i vršite moje naredbe. I nastanit ćete se u zemlji koju dadoh vašim ocima, i bit ćete moj narod, a ja ću biti vaš Bog" (Ezekiel 36:27 - 28). Zapazite dvanaesto poglavlje Knjige proroka Izaije - svega šest stihova - koje govori o štovanju za vrijeme kraljevstva: "Reći ćeš u dan onaj: Hvalim te, Jahve, razgnjevi se ti na mene, ali se odvratio gnjev tvoj, i ti mene utješi! Evo, Bog je spasenje moje, uzdam se, ne bojim se više, jer je JAHVE snaga moja i pjesma, on je moje spasenje" (Izaija 12:1 - 2). Također, kao što smo to već napomenuli, Izaija 35:6 govori o tome kako će hromi skakati poput jelena. "Vraćat će se otkupljenici Jahvini. Doći će u Sion kličuć od radosti, s veseljem vječnim na čelima; pratit će ih radost i veselje, pobjeći će bol i jauci" (Izaija 35:10). Narod je trebao uvidjeti kako je ovaj hromi čovjek minijatura, slika cjelokupnog naroda. Da su se željeli vratiti Bogu, sva ova obećanja bi se bila ispunila.

 

Bog Abrahamov, Izakov i Jakovljev, Bog otaca naših, proslavi slugu svoga, Isusa kojega vi predadoste i kojega se odrekoste pred Pilatom kad već bijaše odlučio pustiti ga. Vi se odrekoste Sveca i Pravednika, a izmoliste da vam se daruje ubojica. Začetnika života ubiste. Ali Bog ga uskrisi od mrtvih, čemu smo mi svjedoci." (Djela 3:13 - 15)

 

Evo ga opet. Šimun Petar nikada neće propovijedati propovijed bez da govori o uskrsnuću. Neće niti apostol Pavao. Na žalost, danas se propovijeda jako mnogo propovijedi bez da se uopće spomene uskrsnuće.

 

"I po vjeri u njegovo Ime, to je Ime dalo snagu ovomu kojega gledate i poznate: vjera u Njega vratila je ovomu potpuno zdravlje naočigled vas sviju." (Djela 3:16)

 

U osnovi, Petar je rekao: "Ne vidite li ovog čovjeka kako skače? To će raditi u kraljevstvu. Pitanje je u tome da li vi želite ili ne želite da se Mesija vrati. Želite li Ga primiti?"

 

"I sada, braćo, znam da ste ono uradili iz neznanja kao i glavari vaši.


Ali Bog tako ispuni što unaprijed navijesti po ustima svih proroka: da će njegov Pomazanik trpjeti. (Djela 3:17 - 18)

 

Njihova nedjela u prošlosti zahtijevaju od njih stanovitu akciju. Ta akcija je pokajanje i obraćenje. Njima ovo u stvari i nije bila nova poruka. "A ja, ja radi sebe opačine tvoje brišem, i grijeha se tvojih ne spominjem" (Izaija 43:25). Poslušajte dobro Petrovu poruku:

 

Pokajte se dakle i obratite da se izbrišu grijesi vaši pa od Gospodina dođu vremena rashlade te on pošalje vama unaprijed namijenjenog Pomazanika, Isusa." (Djela 3:19 - 20)

Da su oni prihvatili Isusa, bi li se On vratio na zemlju? Odgovor je, naravno, da. Petar je rekao da bi se On vratio. Pa koji bi onda bio Božji program nakon toga? Reći ću vam nešto što će ostati tajna između vas i mene: ja ne znam što bi se desilo. Iznenađuje li vas to? Pa, imam jednu novost za sve vas. Nitko drugi to također ne zna - nitko osim Boga. Mi možemo postaviti bezbroj "ako" pitanja na koja ne postoje odgovori. Sve što ja znam je da narod tada nije prihvatio Isusa Krista. To je jedini odgovor na "ako" pitanje koji ja znam. Svaki drugi odgovor bila bi čista spekulacija.

 

pa od Gospodina dođu vremena rashlade te on pošalje vama unaprijed namijenjenog Pomazanika, Isusa." Njega treba da nebo pridrži do vremena uspostave svega što obeća Bog na usta svetih proroka svojih odvijeka." (Djela 3:20 - 21)

 

Neki ljudi upotrebljavaju ovaj stih kako bi izrazili svoje uvjerenje da će na kraju sve i svatko biti spašen. "Uspostava svega" je izraz kojeg oni iz ovoga stiha rabe. Pa što su to u stvari "sve stvari" koje će doživjeti svoju uspostavu? U Poslanici Filipljanima 3:8, kada Pavao ka_e: "...čak sve gubitkom smatram...", je li mislio na sve što se nalazi u Božjem svemiru? Očito da nije. Stoga, ovdje su "sve stvari" ograničene onime što slijedi iza tih riječi. "Do vremena uspostave svega što obeća Bog na usta svetih proroka svojih odvijeka." Proroci su govorili o obnovi Izraela. Nigdje ne postoji proročanstvo o obraćenju i obnovi zlih mrtvih.

 

"Mojsije tako reče: Proroka poput mene od vaše braće podignut će vam Gospodin, Bog vaš. Njega slušajte u svemu što vam god reče. I svaka duša koja ne posluša toga proroka, neka se iskorijeni iz naroda." (Djela 3:22 - 23)

 

Izraelski narod nalazio se na rubu velikog suda. 70. godine nakon Krista je Tit, Rimski general, došao do grada sa svojom vojskom i uništio ga. Procjenjuje se da je nestalo oko milijun ljudi, a ostatak je bio prodan kao roblje diljem Rimskog carstva. Sud je uistinu došao na ovaj narod.

 

"I svi Proroci koji su ‑ od Samuela dalje ‑ govorili, također su navijestili ove dane. "Vi ste sinovi proroka i Saveza koji sklopi Bog s ocima vašim govoreći Abrahamu: Potomstvom će se tvojim blagoslivljati sva plemena zemlje. Vama najprije podiže Bog Slugu svoga i posla ga blagoslivljati vas da se svatko obrati od opačina svojih." (Djela 3:24 - 26)

 

Ovo je prijelazno razdoblje. Bila im je dana posljednja šansa da prihvate Mesiju. Zbog toga što su odbacili svoju prigodu da prihvate Mesiju, kasnije će Pavao stupiti na scenu kao apostol Poganima. Što se moglo dogoditi da se narod tada okrenuo Bogu je čista spekulacija. Oni se nisu okrenuli Bogu. Bog nikada nije iznenađen onime što čovjek učini, pa zato Bog još uvijek provodi stvari prema svome planu i cilju.