dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 8:26-40

 

 

FILIP I ETIOPLJANIN

 

U poglavljima 8 - 10, nalazimo tri veličanstvena opisa obraćenja. Mislim da su ova tri slučaja istaknuta i dana nama za pouku. Osmo poglavlje donosi nam izvješće o obraćenju etiopskog eunuha, Hamovog potomka. U devetom poglavlju nalazimo opis obraćenja Savla iz Tarza, Šemovog potomka. U desetom poglavlju nalazimo Kornelijevo obraćenje, rimskog stotnika, Jafetovog potomka. Sjetit ćete se da je cjelokupni ljudski rod podijeljen u ove tri kategorije ljudi. Ovo je bila etnološka i geografska podjela koja je bila načinjena nakon Potopa. Šem, Ham i Jafet bili su Noini sinovi. Ovdje nalazimo da evanđelje zahvaća sva tri dijela ljudske obitelji.

 

Iz ovih ćete primjera također zapaziti kako se u žarište moraju dovesti tri čimbenika, prije nego što uopće može i doći do obraćenja. Sva tri čimbenika očituju se u ova tri obraćenja.

 

1. Djelovanje Svetog Duha. Sveti Duh je ovog čovjeka, Filipa, odveo u Samariju, gdje je došlo do velikog gibanja Svetoga Duha. Zatim ga je sveti Duh prenio u Gazu, i ponovno zapažamo Njegovo djelovanje u srcu Etiopskog eunuha. Božji Duh je unaprijed pripremio srce, a također i glasnika. Apsolutno je neophodno ovo vodstvo Božjeg Duha. Bojim se da je mnogo osobnog posla učinjeno slijepo i bez vodstva Božjega Duha. Mislim da bismo stvar trebali izliti pred Boga u molitvi prije nego što s ikim progovorimo. Trebali bismo razgovarati s Gospodinom o osobi, prije nego što s osobom razgovaramo o Bogu. Ne radi se samo o tome da je nama potrebno vodstvo Svetoga Duha, već se radi o tome da Sveti Duh mora unaprijed pripremiti put, a zatim nas pozvati onamo gdje se On nalazi. Mi želimo ići onamo gdje djeluje Sveti Duh. Ovo je prva od tri neophodne stvari u obraćenju. Nalazimo to u sva tri slučaja obraćenja opisanih u poglavljima 8 - 10.

 

2. Božja riječ. "Dakle: vjera po poruci, a poruka riječju Kristovom" (Rimljanima 10:17). Božja riječ je druga neophodna stvar u obraćenju. Sveti Duh će uzeti od onoga što je Kristovo i otkrit će to osobi. Božji duh je Onaj koji upotrebljava Božju riječ. Ali, pričekajte malo. Treba postojati i ljudski čimbenik.

 

3. Božji čovjek. Božji Duh upotrebljava Božje ljude koji prenose Božju riječ koja proizvodi sina Božjeg - onoga koji je nanovo rođen. Vidjet ćemo ovo u zapisu o obraćenju ovog etiopskog eunuha.

 

Drugi dio osmog poglavlja dovodi nas do drugog dijela Filipove službe. Evanđelje je već otišlo u Samariju i ondje je bilo mnogo iskrenih vjernika. Međutim, vidjeli smo da je u Samariji također i zlo ušlo u crkvu u obliku Šimuna vrača. Sada, kao kontrast Šimunu vraču, dolazimo do Filipovog iskustva sa eunuhom iz Etiopije. Filip je ovog čovjeka doveo Kristu i on je postao pravi vjernik - predivni Božji čovjek.

 

Anđeo se Gospodnji obrati Filipu: "Ustani i pođi na jug putom što iz Jeruzalema silazi u Gazu; on je pust." (Djela 8:26)

 

Samarija je područje koje se nalazi sjeverno od Jeruzalema. Sada je Filipu rečeno da ode na jug. Ono što znamo je da se pojas Gaze nalazi ju_no uz obalu Sredozemnog mora. To je bilo mjesto preko kojeg je prolazila cesta u Egipat i Etiopiju. Vjerojatno bismo trebali proputovati kroz Jeruzalem kako bismo stigli onamo.

 

Filip je govorio mnoštvu u Samariji, a sada je bio poslan u pustinju. Morao je napustiti mjesto na kojem je došlo do velikog gibanja Božjeg Duha, i otići na mjesto u pustinji gdje nema nikoga. Međutim, kada je stigao onamo, uvidio je da Bog ondje ima nekoga kome je potrebno posvjedočiti.

 

On usta i pođe. Odjednom eto nekog Etiopljanina, dvoranina, visokog dostojanstvenika kandake, kraljice etiopske koji bijaše nad svom njezinom riznicom. Vraćao se iz Jeruzalema, kamo je bio pošao pokloniti se; sjedaše na svojim kolima i čitaše proroka Izaiju. (Djela 8:27 - 28)

 

Ovdje čitamo da je ovaj čovjek bio postavljen za upravitelja nad svim kraljičinim bogatstvom. On je u stvari bio tajnik državne riznice. On je bio službenik, i to vrlo visoki službenik onog vremena. Ovaj čovjek nije putovao sam. Imao je veliku svitu slugu i nižih službenika. On nije sjedio na kočiji držeći uzde u jednoj ruci, a knjigu u drugoj, kako to često možemo vidjeti na slikama, već je sjedio u kočiji, zaštićen od sunca. Imao je osobnog kočijaša, i vozio se u velikom stilu.

 

Bio je građanin Etiopije, međutim, došao je u Jeruzalem iskazati štovanje Bogu. Ovo nam pokazuje da je bio prozelit na Judaizam. Upravo je bio u Jeruzalemu, središtu židovske religije. Iako je Judaizam bio religija dana od Boga, on je grad napuštao još uvijek živeći u tami. Čitao je odjeljak iz Knjige proroka Izaije, međutim, nije razumio ono što je čitao.

 

Duh reče Filipu: "Pođi i pridruži se tim kolima!" (Djela 8:29)

 

Sveti Duh je vodio, kao što to mora činiti u svakom obraćenju. Filip je Božji čovjek kojeg Sveti Duh u ovome slučaju upotrebljava. Božja riječ se već nalazila u toj kočiji, jer je Etiopljanin čitao iz Knjige proroka Izaije.

 

Filip pritrča i ču gdje onaj čita Izaiju proroka pa će mu: Razumiješ li što čitaš?" (Djela 8:30)

 

Filip je autostoper. Kada je čuo što čovjek čita, postavio je pitanje: "Razumiješ li ono što u knjizi čitaš?" Etiopljanin nije razumio, pa je zaustavio svoju povorku, i pozvao je Filipa da mu se pridruži.

 

On odvrati: "Kako bih mogao ako me tko ne uputi?" Onda zamoli Filipa da se uspne i sjedne uza nj. A čitao je ovaj odlomak Pisma: Ko ovcu na klanje odvedoše ga, ko janje nijemo pred onim što ga striže on ne otvara svojih usta. U poniženju sud mu je uskraćen. Naraštaj njegov tko da opiše? Da, uklonjen je sa zemlje život njegov. (Djela 8:31 - 33)

 

Koji je to odjeljak čitao? Prepoznali ste da se radi o pedeset i trećem poglavlju Knjige proroka Izaije. Čitao je sedmi i osmi stih. Očito je da je već čitao neko vrijeme. Zato, također je očito da je pročitao i stihove koji prethode ovima: "Prezren bješe, odbačen od ljudi, čovjek boli, vičan patnjama, od kog svatko lice otklanja, prezren bješe, odvrgnut. A On je naše bolesti ponio, naše je boli na se uzeo, dok smo mi držali da Ga Bog bije i ponižava. Za naše grijehe probodoše Njega, za opačine naše Njega satriješe. Na Njega pade kazna - radi našeg mira, Njegove nas rane iscijeliše. Poput ovaca svi smo lutali, i svaki svojim putem je hodio. A Jahve je svalio na nj bezakonje nas sviju" (Izaija 53:3 - 6).

 

Dvoranin se obrati Filipu pa će mu: "Molim te, o kome to prorok govori? O sebi ili o kome drugom? (Djela 8:34)

 

Uistinu predivno mjesto za započeti! Kada Sveti Duh upravlja stvarima, kako se sve predivno otvara! On će uzeti od onoga što je Kristovo i to razjasniti.

 

Filip prozbori te mu, pošavši od toga Pisma, navijesti evanđelje: Isusa. (Djela 8:35)

 

Sveti Duh će upotrijebiti Božju riječ.

 

Ja ne vjerujem da se ljudi mogu obratiti tako da čuju neku pjesmu. Pjesma može utjecati na osobu emocionalno i utjecati na volju da donese odluku za Krista. Međutim, ako u tome nema Božje riječi, ne može doći do pravog obraćenja. Za to je potrebna Božja riječ. Kako li je to važno.

 

Šimun Petar, kojeg je Bog tako divno upotrijebio u obraćenju mnogih ljudi, jasno govori kako mora biti uključena Božja riječ ako je osoba obraćena. On je u svojoj Prvoj poslanici napisao: "Ta nanovo ste rođeni, ne iz sjemena raspadljiva nego neraspadljiva: riječju Boga koji živi i ostaje. Doista, svako je tijelo kao trava, sva mu slava ko cvijet poljski: sahne trava, vene cvijet, ali riječ Gospodnja ostaje dovijeka. Ta pak riječ jest evanđelje koje vam je naviješteno" (1. Petrova 1:23 - 25).

 

Kada Božji Duh upotrijebi Božju riječ, što će se dogoditi? Ovi su se ljudi našli u kočiji gdje su raspravljali o Božjoj riječi. Filip je eunuhu govorio o Isusu.

 

Putujući tako, stigoše do neke vode pa će dvoranin: "Evo vode! Što priječi da se krstim?" A Filip mu reče: "Ako vjeruješ svim svojim srcem, možeš se krstiti." A dvoranin odgovori i reče: "Vjerujem da je Isus Krist Sin Božji." (Djela 8:36 - 37)


Sjetimo se da je u Samariji Filip imao neugodno iskustvo sa Šimunom vračem. Nije želio da dođe do ponavljanja ovog iskustva. Kada je ovaj čovjek zatražio krštenje u vodi, Filip je želio biti siguran da je uzvjerovao svim svojim srcem.

 

Zapovjedi da kola stanu pa obojica, Filip i dvoranin, siđoše u vodu te ga Filip krsti. A kad iziđoše iz vode, Duh Gospodnji ugrabi Filipa te ga dvoranin više ne vidje. On radosno nastavi svojim putom, (Djela 8:38 - 39)

 

Filip biva ugrabljen sa stranica Biblije. Ovdje više nije bio potreban. Etiopljanin je u svojoj kočiji čitao stranice Svetog Pisma. Nastavio je svoje putovanje radujući se. Što će dalje biti s ovim čovjekom? Prva velika crkva nije bila u Sjedinjenim Državama, niti u Europi, ni u Jeruzalemu, ni u Maloj Aziji. Prva velika crkva bila je u Sjevernoj Africi. Etiopljanin se očito vratio natrag u svoju zemlju i zbog njegovog svjedočenja i utjecaja, crkva je započela ondje. Imali biste velike koristi od toga kada biste čitali o ranoj crkvi u Sjevernoj Africi.

 

A što je bilo s Filipom?

 

a Filip se nađe u Azotu. I kako je prolazio, navješćivaše evanđelje svim gradovima dok ne stiže u Cezareju. (Djela 8:40)

 

Azot je Ašdod, i on se nalazi u pojasu Gaze. Da bi došao u Cezareju, morao je proći kroz Jopu. Ondje se danas nalazi Tel Aviv. Tako je propovijedajući evanđelje prošao obalom sve do Cezareje. Evanđelje je otišlo u Judeju i Samariju, a išlo je još i dalje. Eunuh ga je odnio u Etiopiju. Filip ga je pronosio obalom do Cezareje.