dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 10:1-13

 

 

TEMA: Isus je Pastir Dobri (sedme riječi); ljudskost - Krist u obliku sluge; božanstvo - Krist jednak s Bogom

 

 

LJUDSKOST - KRIST U OBLIKU SLUGE

 

Drevni ovčji torovi još uvijek postoji u mnogim mjestima u toj zemlji. U ono vrijeme torovi su bili javni. U večer bi svi pastiri koji su živjeli u tom mjestu dovodili svoje ovce u tor i ostavljali ih ondje preko noći. Ovce bi povjerili na čuvanje vrataru koji je čuvao ovce. Zatim bi otišli svojim kućama kako bi prespavali. Narednog jutra morali bi se identificirati vrataru, i on bi ih pustio kroz vrata da uzmu svoje ovce.

 

1. "Vrata u ovčinjak" -

 

"Zaista, zaista, kažem vam: tko god u ovčinjak ne ulazi na vrata, nego negdje drugdje preskače, kradljivac je i razbojnik. A tko na vrata ulazi pastir je ovaca. (Ivan 10:1 - 2)

 

Ovčinjak predstavlja izraelski narod. Isus im daje do znanja da je On ušao na vrata. Nastavio je riječima da svatko tko ne ulazi kroz vrata, već se penje na neki drugi način, je kradljivac i razbojnik. Isus ovdje tvrdi uistinu veličanstvenu stvar. On je ušao kroz vrata. Ušao je na zakonski način. Drugim riječima, došao je ispunjujući Starozavjetna proročanstva. Ušao je pod Zakonom. "A kada dođe punina vremena, odasla Bog Sina svoga: od žene bi rođen, Zakonu podložan" (Galaćanima 4:4). Isus je došao iz Davidove loze, baš kao što je bilo rečeno u proročanstvima (vidite Luka 1:32). Rodio se u Betlehemu prema proroštvima (vidite Mihej 5:2). Ne samo da je bio iz Davidove loze, već se rodio od djevice, kako i stoji u proroštvima (vidite Izaija 7:14). U vrijeme kad se rodio, bio je Izdanak iz Jišajeva panja (vidite Izaija 11:1). To je zanimljivo. Do trenutka kad je Isus došao, Davidova loza bila je svedena na seljaštvo. Više nije bilo nikoga iz te loze na prijestolju. Jišaj je bio poljodjelac u Betlehemu. U stvari, uzgajao je ovce. Na njegovog sina Davida bilo je izlito ulje pomazanja, pa je tako ta loza postala kraljevska loza. Međutim, kad se rodio Gospodin Isus, On je bio samo Izdanak iz Jišajeva panja, seljak. Isus je bio tesar i nosio je tesarsko radno odijelo. Kako li su se proročanstva točno ispunila!

 

On je Mesija i ušao je kroz vrata. Nitko drugi nije mogao imati vjerodajnice koje je Isus imao. Svatko drugi bio bi kradljivac i razbojnik. Nitko drugi nije mogao imati vjerodajnice koje ima Mesija i morao bi se popeti preko ograde. Vidite, u prethodnom poglavlju, čovjek izliječen od sljepila bio je izopćen, izbačen iz hrama. Vjerski vođe odbacili su Gospodina Isusa, a sada Ga izazivaju. Sjetimo se kako su rekli: "Zar smo i mi slijepi?" Naš im je Gospodin vrlo jasno objasnio kako su slijepi. Sada im predstavlja svoje vjerodajnice. U ovome poglavlju Isus iznosi veličanstvenu tvrdnju: Izrael je ovčinjak; Isus je Dobri Pastir.

 

Tome vratar otvara i ovce slušaju njegov glas. On ovce svoje zove imenom pa ih izvodi. (Ivan 10:3)

 

Tko je predstavljen ulogom vratara? Vratar je Sveti Duh. Božji Duh sišao je na Isusa, i sve što je On činio, činio je silom Božjeg Duha. Sveti Duh otvarao je uši Njegovim ovcama kako bi one slušale Njegov glas. Njegove su ovce reagirale na Njegove riječi. To je povezano s prethodnim poglavljem. Vjerski vođe bili su slijepi, tjelesno i materijalno, i osim toga, bili su gluhi. Nisu čak mogli niti čuti Njegov glas. Međutim, Isus svoje ovce poziva imenom i izvodi ih van. Slijepac Ga je čuo gdje ga zove. Šimun je čuo Njegov poziv, i Isus je promijenio njegovo ime u Petar, što znači "kamen." Pozvao je Jakova i Ivana, Natanaela i Filipa. Zaustavio se pod drvetom u Jerihonu i pozvao je Zakeja. On svoje ovce poziva po imenu.

 

Dopustite mi kratku disgresiju. Kad Gospodin Isus bude pozivao one koji pripadaju Njemu u trenutku Uzdignuća crkve, vjerujem da će Njegov poziv sadržavati u sebi ime svakog čovjeka. Vjerujem da ćemo Ga svi čuti kako nas zove po našem imenu. Biti će to predivno. On, vidite, zna moje ime, i On će ga izreći u ono vrijeme. On će također pozvati i vas, ako ste jedna od Njegovih ovaca. Čut ćete svoje ime u Njegovom pozivu.

 

On vodi svoje ovce iz ovčinjaka, iz Judaizma. Vidite, vjerski vođe izopćili su čovjeka kojem je Isus vratio vid. Isus će ovce povesti van iz Judaizma.

 

A kad sve svoje izvede, pred njima ide i ovce idu za njim jer poznaju njegov glas. (Ivan 10:4)

 

Kad sam bio u blizini Betlehema, proveo sam dosta vremena promatrajući ovčinjak koji je još uvijek bio u upotrebi. Ovčinjak je zatvoreno mjesto u koje pastiri dovode ovce da tamo provedu noć. Vratar upravlja ovčinjakom. Pastiri tada provode noć u vlastitim krevetima. Kad ujutro dođu do ovčinjaka, njihove ovce su izmiješane s ovcama drugih pastira - na ovcama nema nikakve oznake. Kako onda izvodi ovce koje pripadaju baš njemu? Poziva ih po imenu. Ovce ne trebaju biti prepoznate - one poznaju glas svoga pastira. Kad krene preko brda, njegove ovce izlaze iz ovčinjaka i slijede ga. Poznaju ga. Naš je Gospodin rekao: "Ovce idu za njim jer poznaju njegov glas."

 

Predivno je znati tu činjenicu da, kada ljudima prenosimo Božju riječ, Isus tada poziva svoje ovce. Božji Duh je Vratar koji otvara, a ovce će čuti glas svoga pastira. Naš će Gospodin izvesti svoje ovce izvan zakonskog sustava (legalizma), pa možda čak i izvan crkve u kojoj te ovce ne dobivaju pravu hranu. One će Ga slijediti. Ne možete trajno zavaravati Božju ovcu. Istina je da ovca može upasti u kult ili nekakvi "izam" na neko vrijeme, međutim, ovca će prepoznati glas svoga Pastira. Nažalost, mnogi se propovjednici boje zauzeti za Istinu; međutim, kad čovjek propovijeda Božju riječ, ovce će taj glas poslušati. Možemo se pouzdati u to jer je naš Gospodin rekao: "Ovce moje slušaju glas moj" (Ivan 10:27).

 

Za tuđincem, dakako, ne idu, već bježe od njega jer tuđinčeva glasa ne poznaju." (Ivan 10:5)

 

Ja vjerujem da jedan dio Božjih ljudi možete varati neko vrijeme, međutim, mislim da Božji narod ne možete varati svo vrijeme. Za neko vrijeme Božje ovce mogu misliti da slušaju Njega, međutim, s vremenom će prepoznati da to nije Božji glas. Tada će se okrenuti učenju Božje riječi, jer one poznaju svog Pastira. To je zadivljujuće. Ja naučavam Božju riječ već četrdeset godina i uvijek iznova moram naučiti da kad Njegove ovce čuju Njegov glas, one će Ga slijediti.

 


Dugo vremena brinuo sam se zbog onih koji nisu željeli slušati poruke. Došao sam do točke kada više ne brinem oko toga. Razlog zbog kojeg ne slušaju Njegov glas je taj što ti ljudi nisu Njegove ovce. Gdje god nalazimo ljude koji su revni oko Božje riječi, tada možemo znati da su to Božje ovce.

 

Isus im kaza tu prispodobu, ali oni ne razumješe što im htjede time kazati. (Ivan 10:6)

 

Riječ prispodoba nije baš najbolji prijevod. Grčka riječ za prispodobu je parabole, a riječ u ovome stihu je paroimia, što u stvari znači "alegorija." Evanđelje po Ivanu ne bilježi niti jednu prispodobu našeg Gospodina. Ono bilježi metafore i alegorije kao što su: "Ja sam Svjetlo svijeta" (Ivan 8:12) i "Ja sam Kruh života" (Ivan 6:35). To nisu prispodobe već su to govorni izrazi koji nam pokazuju nešto u svezi s Bogom. Njihova nakana je da nam osvijetle predmet govora kako bismo ga mogli vidjeti. Dakle, u stvari bi trebalo pisati: "Isus im kaza tu alegoriju..." Oni nisu razumjeli što im je govorio, jer kao što je već rekao, bili su slijepi. Naš je Gospodin također rekao: "Tko ima uši neka čuje!" (Matej 13:9). Moguće je imati uši, a opet ne čuti. Oni su dobro čuli, međutim, te riječi nisu čuli kao Božju riječ. To je ono što je važno. Ljubljeni, kako vi čujete te riječi? Naš je Gospodin govorio o toj važnoj razlici u slušanju kad je citirao proroka Izaiju: "...slušat ćete, slušati - i nećete razumjeti; gledat ćete, gledati - i nećete vidjeti!" (Matej 13:14).

 

2. "Vrata ovcama" -

 

Stoga im Isus ponovno reče: "Zaista, zaista, kažem vam: ja sam vrata ovcama. Svi koji dođoše prije mene, kradljivci su i razbojnici; ali ih ovce ne poslušaše. (Ivan 10:7 - 8)

 

Ovdje Isus iznosi još jednu alegoriju. Prvo je govorio o vratima ovčinjaka, međutim, sada ide korak dalje i govori im da je On Vrata ovcama. Gospodin Isus je vrata onima koji izlaze iz Izraela. Oni su upravo izopćili bivšeg slijepca iz sinagoge, iz ovčinjaka. Gospodin Isus je odmah došao k tom čovjeku i očitovao mu se. Kad se Gospodin očitovao tom čovjeku, postao je Vrata tom čovjeku. Čovjek je bio izbačen iz ovčinjaka i pošao je slijediti Gospodina Isusa. To je druga velika istina koju naš Gospodin iznosi u ovom poglavlju.

 

Naš Gospodin iznijet će ovo isto načelo u Ivanu 15 gdje je rekao: "Ja sam istinski trs...vi loze" (Ivan 15:1, 5). Trs u Starome zavjetu je slika izraelskog naroda. Isus je rekao da spoj loze s trsom više nije veza s izraelskim narodom, već odnos s Njim. Oni moraju izaći iz Judaizma, izaći iz ritualizma i doći k Njemu. Isus im je rekao da je On Vrata. Imajmo na umu da ovdje govori vjerskim vođama. Usput moramo napomenuti kako su neki od njih došli k Isus nakon Njegovog uskrsnuća.

 

3. "Vrata" -

 

Ja sam vrata. Kroza me tko uđe, spasit će se: i ulazit će i izlaziti i pašu nalaziti. Kradljivac dolazi samo da ukrade, zakolje i pogubi. Ja dođoh da život imaju, u izobilju da ga imaju." (Ivan 10:9 – 10)

 

Isus Krist je Put. On je jedini Put. On je Put van za vas, i On je Put unutra za vas. On je došao donijeti nam život u izobilju.

 

Lopov dolazi ukrasti, ubiti i uništiti. Mislim da je to test kojeg možete primijeniti na crkvu, vjersku organizaciju ili radio ili televizijski program. Radi li se o vjerskom biznisu? Bogati li se neko iz tog posla? Usporedite to s Dobrim Pastirom koji je došao spasiti grešnike i dati nam života u izobilju.

 

Iznijet ću nam kratki pregled ovog poglavlja:

 

1. "Vrata ovčinjaka" (stih 1.). Ovčinjak je izraelski narod. Isus će izvesti svoje ovce iz Judaizma, izvan legalističkog sustava.

 

2. "Vrata ovcama" (stih 7.). Isus je Vrata onima koji izlaze iz Judaizma (na primjer, izopćenom bivšem slijepcu); On ih je pozvao van: "...spasite se od naraštaja ovog opakog" (Djela 2:40).

 

3. "Vrata" (stih 9.). Isus Krist je Vrata i Židovima i Poganima. On je Vrata spasenja. Sloboda da izlaze i ulaze i nalaze pašu u slobodi koju imaju Božji sinovi u Kristu Isusu.

 

4. "Dobri Pastir" -

 

"Ja sam pastir dobri. Pastir dobri život svoj polaže za ovce. Najamnik ‑ koji nije pastir i nije vlasnik ovaca ‑ kad vidi vuka gdje dolazi, ostavlja ovce i bježi, a vuk ih grabi i razgoni: najamnik je i nije mu do ovaca. (Ivan 10:11 - 13)

 

Kako Isus može biti Vrata i Pastir u istom trenutku? U stvari, na ovčinjaku nisu postojala vrata koja bi visila na šarkama i koja bi se dalo zaključati kako bi se osiguralo ovce. Čovjek koji je čuvao ovčinjak spavao je na ulazu u ovčinjak, pa je on tako bio vrata. Isus ne samo da je Vrata već je i Dobri Pastir, Onaj koji stoji na ulazu. On je Vrata koja se otvaraju u vječni život; On je Onaj koji štiti one koji su Njegovi; On je također Dobri Pastir.

 

Isus je također nazvan Janje Božje. Kako može biti Janje Božje i istodobno biti Dobri Pastir? To nam zvuči poput pobrkanih metafora, međutim, to je najslavnije istine u Svetom Pismu. On je: "Jagnje Božje koje odnosi grijeh svijeta" (Ivan 1:29). On je sišao k nama i poistovjetio se s nama koji smo ovce, međutim, On je također i Pastir. Činjenica što je postao Janje naglašava nam ljudsku narav Isusa Krista. Činjenica što je On Dobri Pastir naglašava nam Kristovo božanstvo. Samo je On sposoban spasiti nas. Niti jedan drugi čovjek to nije u mogućnosti. Za to bi morao biti Bog.

 


Gospodin Isus Krist ima trostruki odnos sa svojim stadom, koje je poznatije pod nazivom Njegova crkva. Kao prvo, On je Dobri Pastir, i On definira Dobrog Pastira u jedanaestom stihu: "Ja sam Pastir Dobri. Pastir Dobri život svoj polaže za ovce." Zatim, On je Veliki Pastir, jer u veličanstvenom tekstu u Hebrejima 13:20 čitamo: "A Bog mira, koji po krvi vječnoga saveza od mrtvih izvede Velikoga Pastira ovaca, Gospodina našega Isusa, osposobio vas za svako dobro djelo da vršite volju Njegovu..." Tako je On danas Veliki Pastir ovaca, kao što to možemo čitati u dvadeset i trećem psalmu. No, čekajte malo, to nam ne iznosi potpunu sliku. On je također i Natpastir. To nam govori o budućnosti. Petar nam govori u svojoj prvoj poslanici: "Pa kad se pojavi Natpastir, primit ćete neuveli vijenac slave" (1. Petrova 5:4).

 

Najamniku nije stalo do ovaca. Utemeljitelji nekih od velikih svjetskih religija učinili su jako malo za svoje sljedbenike. Suvremeni utemeljitelji kultova u stvari se bogate na račun svojih sljedbenika. Kao kontrast ovome, Dobri Pastir daje svoj život za ovce, i On štiti one koji pripadaju Njemu.