dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 7


TEMA:


Odnos jednog djeteta Kralja sa drugim djetetom Kralja održava se molitvom; konačna upozorenja o dva puta, lažnim prorocima, lažnim izjavama i o dva temelja.



ZABRANJENO SUDITI DRUGIMA


"Ne sudite da ne budete suđeni! Jer sudom kojim sudite bit ćete suđeni. I mjerom kojom mjerite mjerit će vam se. (Matej 7:1, 2)


Ovo su stihovi koje se uvijek pogrešno razumijevalo. "Suditi" može značiti odlučivati, razlikovati, osuđivati, osvećivati se, a može čak značiti i proklinjanje. Ovi stihovi ne žele nam poručiti kako je Božjem djetetu zabranjeno suditi drugima, međutim, oni znače da nam je zabranjeno osuđivati unutarnje motive drugih u smislu da ih optužujemo. MI ne znamo ili ne razumijemo zašto naš brat u Kristu čini ono što čini. Ono što mi možemo vidjeti je izvanjski čin. Bog nam ne zabranjuje osudu pogrešnih ili zlih djela, kao što ćemo to vidjeti malo kasnije. Stvar je u tome da ako ste vi oštri u osuđivanju drugih, bit ćete poznati kao osoba koja je oštra u svojoj obzirnosti prema drugima. Ja poznajem dosta osoba ovog tipa, a siguran sam da ih i vi poznajete. Možda vam je već netko rekao: "Ah, pusti njega, ne obaziri se na ono što ti ima za reći; on ionako nikada ne kaže niti jednu lijepu riječ." Vidite, takvim se osobama sudi na način na koji one sude. To je ono o čemu je naš Gospodin govorio u ovim stihovima.


Što gledaš trun u oku brata svojega, a brvna u oku svome ne opažaš? (Matej 7:3)


Isus ovdje uspoređuje maleni komadić piljevine u oku tvoga brata sa velikim brvnom koje se nalazi u tvom vlastitom oku. "Brvno" je duh kritizerstva i predrasuda. Kada vam te stvari zamućuju pogled, vi nikako niste u stanju suditi o malenim grijesima koji se nalaze u životima drugih ljudi.


Ili kako možeš reći bratu svomu: 'De da ti izvadim trun iz oka', a eto brvna u oku tvom?


Licemjere, izvadi najprije brvno iz oka svoga pa ćeš onda vidjeti izvaditi trun iz oka bratova!“ (Matej 7:4, 5)


Čitava ova stvar o oštrom osuđivanju drugih trebala bi biti predmetom oko kojeg bismo morali biti izuzetno pažljivi. Iako nam Isus jasno daje do znanja kako ne bismo smjeli oštro suditi jedni drugima, On nas također upućuje kako ih možemo prepoznavati prema njihovim plodovima. Pokojni dr. James McGinley rekao je njemu svojstvenim stilom: "Ja nisam nikakav sudac; ja sam samo inspektor plodova [rodova]." A svima nam je nedvojbeno jasno da možemo vidjeti donosi li neki kršćanin plodove ili ne.




NALOG O SUDU NAD DRUGIMA


Sada nas Isus stavlja pred dilemu.


"Ne dajte svetinje psima! Niti svoga biserja bacajte pred svinje da ga ne pogaze nogama pa se okrenu i rastrgaju vas." (Matej 7:6)


Moramo odrediti tko su psi i tko su svinje, zar ne? Isus ovdje ne govori o četveronožnim životinjama koje svi mi poznajemo. Ne smijemo ono što je sveto davati psima ili bacati biserje pred svinje; stoga, na nama je da donesemo određeni sud.


Postoje određeni trenuci i određena mjesta na kojima uopće nije vrijedno izreći makar i jednu riječ. To je sud (ili prosudba - op. prev.) koju morate donijeti. Ja se sjećam jednog svog prijatelja koji se bavio zakonodavstvom, a bio je teški pijanac. U međuvremenu se obratio i danas je predivni Božji sluga. Njegovi kolege s posla znali su koliko je on običavao popiti. Zatim su čuli da je primio "novu vjeru", kako su je oni nazivali. Jednog dana sjedili su na zajedničkom sastanku, i njegovi kolege okrenuli su se prema njemu. Jedan od njih je ustao, obratio se predsjedavajućem sastanka i rekao: "Izražavam mišljenje svih nas: željeli bismo čuti propovijed od đakona Tog i Tog." Svi su prasnuli u smijeh. Moj prijatelj se nije dao smesti. Ustao je i rekao im: "žao mi je, međutim, ja nemam što za reći. Moj Gospodin naložio mi je da ne bacam biserja pred svinje." On je sjeo, svi su umuknuli i nikada ga više nisu ismijavali.


Policijski istražitelj u jednom velikom gradu ispričao mi je kako postoje određena mjesta na kojima žive isključivo homoseksualci. Rekao mi je: "Oni znaju da sam ja kršćanin, pa kada ih privedemo u policijsku postaju uvijek mi kažu: 'Reci nam jednu propovijed!' Ja, međutim, nikada ne želim bacati biserja pred svinje." Pogledao me i rekao mi je: "Vi vjerojatno mislite da sam ja nekakvi tvrdoglavac, međutim, nekoć sam bio pozornik u onim krajevima, i jako dobro poznajem te ljude. Radio sam s njima godinama."


Mogu vam reći da među nama, u našem društvu, žive psi i svinje. Što nam preostaje učiniti? Isus nam kaže da ne smijemo suditi, a odmah nakon toga kaže nam da moramo suditi. U narednom stihu dano nam je i rješenje ovog problema.



MOLITVA, PUT IZLAZA IZ DVOJBE


"Ištite i dat će vam se! Tražite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god ište, prima; i tko traži, nalazi; i onomu koji kuca otvorit će se. (Matej 7:7, 8)


Kako izaći u susret ljudima ovoga svijeta je najveći problem s kojim se susreće svako Božje dijete. Svakoga dana susrećemo se sa knezovima i beskućnicima, gentelmanima i neotesancima, pravim i lažnim ispovijedačima vjere. Nekima od ovih ljudi potrebna je naša pomoć, i oni su potrebni nama, i svakako bismo ih trebali staviti na srce. Drugi su najobičniji razbojnici koji će nas uništiti, i trebali bismo ih se otresti. Kako povući liniju razgraničenja između ove dvije skupine? Iskanje, traženje i kucanje definitivno se odnosi na ovaj problem. Ovi stihovi daju se također upotrijebiti i za druge situacije, međutim, odnose se prvenstveno na ovu situaciju oko prosuđivanja, to jest, povlačenja linije.

Dok sam bio pastor, susretao sam se s ljudima iz gotovo svih područja života. Trebalo mi je tridesetak minuta da se autom odvezem od kuće do crkve, i za to sam vrijeme govorio Gospodinu kako ću se tijekom dana susretati s novim ljudima i zamolio sam Ga da mi pokaže kako se trebam ponašati sa svakim od tih ljudi. Nekim je ljudima bila potrebna moja pomoć, međutim, neki bi dolazili sa nakanom da mi zabiju nož u leđa. Iznenadili biste se kada bih vam rekao koliko puta su me ljudi prevarili. Nije li zanimljivo da je Petar, u doba kada je crkva tek nastajala, znao da su mu Ananija i Safira lagali (Djela 5:1 - 11)? Ja nikada ne mogu odrediti da li mi netko laže ili je iskren. Nedostaje mi ona vrsta duhovnog rasuđivanja koju su imali vjernici u prvoj crkvi. Vjerujem da je to dar kojeg danas posjeduje svega nekolicina ljudi, pa je stoga rasuđivanje vrlo važan zahtjev za molitvu. Kada upoznajete nove prijatelje, tražite li ikada od Boga da vam pokaže na koji način ćete se prema njima ponijeti? Ja sam tijekom života shvatio da je jako dobro takav zahtjev iznijeti u molitvi.


U slijedećim stihovima Isus nam pokazuje kako nam Bog želi pomoći u ovim pitanjima oko rasuđivanja.


Ta ima li koga među vama da bi svojemu sinu, ako ga zaište kruha, kamen dao?


Ili ako ribu zaište, zar će mu zmiju dati?


Ako dakle vi, iako zli, znate dobrim darima darivati djecu svoju, koliko će više otac vaš, koji je na nebesima, dobrima obdariti one koji ga zaištu!" (Matej 7:9 - 11)


Ovdje se uklapa i tzv. "zlatno pravilo" -


"Sve, dakle, što želite da ljudi vama čine, činite i vi njima. To je, doista, Zakon i Proroci." (Matej 7:12)


U redu, kada susretnete nekog novog, kako ćete se ponijeti prema njemu? Ne znate - nije na vama da sudite - međutim, ako se radi o psu ili svinji, svakako biste trebali to znati. Trebali biste biti na oprezu jer je danas prisutno dosta varalica. Pa što onda učiniti? Učinite to zahtjevom za molitvu. "Dakle, što želite da ljudi vama čine, činite i vi njima." To je načelo prema kojem biste trebali djelovati. "Dakle" je najvažnija riječ u zlatnom pravilu. Pomoću te riječi se zlatno pravilo povezuje sa onime što je bilo rečeno ranije, to jest, pomoću te riječi, ovo je pravilo povezano s molitvom. Sve ovo o čemu smo do sada govorili dolazi u jednom paketu. Nemojte izvlačiti zlatno pravilo iz konteksta i tvrditi kako živite prema njemu. Pokušajte shvatiti o čemu je Gospodin ovdje govorio. Samo ako "ištemo, tražimo i kucamo" možemo reći da živimo svoj život u svjetlu zlatnog pravila.



DVA PUTA


"Uđite na uska vrata! Jer široka su vrata i prostran put koji vodi u propast i mnogo ih je koji njime idu.


O kako su uska vrata i tijesan put koji vodi u život i malo ih je koji ga nalaze!" (Matej 7:13, 14)


Slika koja nam se ovdje oslikava nije ona o izboru između širokog bijelog puta na kojem je sve prepuno zabavom, i uskog, tamnog i ne baš pretjerano privlačnog puta. U stvari, Isus nam je ovdje dao sliku lijevka. Ako uđete u lijevak na njegovom širokom dijelu, on se počinje sužavati dok ne dođete do smrti, uništenja i pakla. Međutim, jednako tako možete u lijevak ući i na njegovom uskom dijelu. To je mjesto gdje se nalazi Krist - On je put, istina i život. On je rekao: "Ja dođoh da život imaju, u izobilju da ga imaju" (Ivan 10:10b). I što budete dulje hodali s Njim, to će vam put postajati širim. Sjetimo se Ezekielovog proročanstva (47. poglavlje), u kojem je iz Božjeg prijestolja izvirala rijeka, u početku kao maleni potočić, da bi kasnije postala velikom rijekom. To je slika života Božjeg djeteta - on postaje bolji svakim danom. To je ono o čemu je govorio naš Gospodin.


"Čuvajte se lažnih proroka koji dolaze k vama u ovčjem odijelu, a iznutra su vuci grabežljivi.


Po njihovim ćete ih plodovima prepoznati. Bere li se s trnja grožđe ili s bodljike smokve? (Matej 7:15, 16)


Izrael je bio upozoren na pojavu lažnih proroka, pa je tako i crkva upozorena na pojavu lažnih učitelja, međutim, obje ove kategorije ljudi dolaze kao bezazlene ovčice - zaogrnuti u ovčje runo, a iznutra su grabežljivi vuci.


Bilo je u narodu i lažnih proroka, kao što će i među vama biti lažnih učitelja, onih koji će prokrijumčariti pogubna krivovjerja, zanijekati Gospodina koji ih otkupi, i navući na se brzu propast. (2. Petrova 2:1).


Moramo ih prepoznavati prema njihovim rodovima. To je ono što bismo trebali zapažati u njihovim životima.


"Neće u kraljevstvo nebesko ući svaki koji mi govori: 'Gospodine, Gospodine!', nego onaj koji vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima. (Matej 7:21)


Možete hodati posvuda i svima govoriti kako upravljate svoj život prema zlatnom pravilu, međutim, pitanje koje biste si uistinu trebali postaviti je slijedeće: Činite li volju Oca, koji je na nebesima? Ako tvorite Njegovu volju, doći ćete Kristu, jer ste prepoznali kako je i vama potreban Spasitelj.


Mnogi će me u onaj dan pitati: 'Gospodine, Gospodine! Nismo li mi u tvoje ime prorokovali, u tvoje ime đavle izgonili, u tvoje ima mnoga čudesa činili?'


Tada ću im kazati: 'Nikad vas nisam poznavao! Nosite se od mene, vi bezakonici!'" (Matej 7:22, 23)


Očito je da se ovi stihovi ne odnose na vjernike danas. Svaki vjernik, bio on živ ili mrtav, bit će uzdignut kako bi susreo Gospodina u zraku. Niti jedan neće čuti Gospodina kako mu govori: "Nosi se od mene!" Ovaj odjeljak posebno se odnosi na razdoblje velikih nevolja i tisućljetno kraljevstvo. Ovo je pravo mjesto za napomenuti kako će Propovijed na gori imati posebno značenje za ostatak tijekom razdoblja velikih nevolja.


Također, postoji i upozorenje za sve vjernike. Ljudi danas s velikim entuzijazmom govore o određenim tzv. čudotvorcima, pa sam tako čuo i ovakvu izjavu: "Lijepo se može vidjeti da je Bog s njima." U svjetlu ovih stihova, možemo li biti sigurni u to? Danas se Isusovo ime nalazi na usnama mnogih vođa kultova i raznih "izama." Sama upotreba Kristovog imena i Biblije nije nikakva garancija da je čitavi sustav onaj pravi. Ono što je važno nije izvanjsko ispovijedanje već unutarnji odnos sa razapetim, a ipak živim Spasiteljem.



DVA TEMELJA


"Stoga, tko god sluša ove moje riječi i izvršava ih, bit će kao mudar čovjek koji sagradi kuću na stijeni.


Zapljušti kiša, navale bujice, dunu vjetrovi i sruče se na tu kuću, ali ona ne pada. Jer - utemeljena je na stijeni." (Matej 7:24, 25)


Ako ste došli Kristu, tada je On temelj - "Jer nitko ne može postaviti drugoga temelja osim onoga koji je postavljen, a taj je Isus Krist" (1. Korinćanima 3:11). Kada počivate na Kristu, tada imate temelj na kojem možete sigurno graditi. Predajući se vodstvu Svetog Duha, možete izgraditi život tako da izgleda poput onoga što Biblija naziva zlatom, srebrom i dragim kamenjem.


Međutim, postoji i druga vrsta građevine -


"Naprotiv, tko god sluša ove moje riječi, a ne vrši ih, bit će kao lud čovjek koji sagradi kuću na pijesku.


Zapljušti kiša, navale bujice, dunu vjetrovi i sruče se na tu kuću i ona se sruši. I bijaše to ruševina velika." (Matej 7:26, 27)


O kakvom se tu pijesku radi? Riječ je o ljudskoj dobroti i o ljudskim naporima. To je stara slabost našega tijela. Dragi prijatelji, moram vam reći da vam je potrebno nešto mnogo bolje od onoga što vam tijelo ima za ponuditi.


Matej završava ovaj odjeljak slijedećim riječima -


Kad Isus završi ove svoje besjede, mnoštvo osta zaneseno njegovim naukom.


Ta učio ih je kao onaj koji ima vlast, a ne kao njihovi pismoznanci. (Matej 7:28, 29)


Naš Gospodin Isus bio je takva vrsta učitelja - On je naučavao kao onaj koji ima vlast. Nije samo ponavljao ono što je negdje pročitao. Vi i ja neizostavno moramo prepoznati činjenicu da nemamo što za reći osim ako to nije izrečeno s autoritetom Božje riječi i osim ako ne vjerujemo da je to Božja riječ. Ja uopće ne želim niti saslušati čovjeka koji mi iznosi beskrajne teorije, koje sam nikada nije iskušao i o kojima u stvari nema pojma. Mi danas imamo evanđelje koje možemo dati ljudima - poruku spasenja. Znamo da ta poruka funkcionira u praksi, jer je funkcionirala u našem slučaju. Također smo vidjeli da funkcionira i u životima svih onih koji su odlučili doći Kristu.


Dragi prijatelji, Propovijed na gori je veličanstveni odjeljak u Svetome Pismu. Nemojte je mimoilaziti. Ako je počnete čitati na ispravan način, ona će vas približiti Osobi Isusa Krista. Ona će vam pokazati kako niste dorasli standardima koji su u njoj izrečeni. Pokazat će vam da ste slabi, a također će i razotkriti vašu krivicu. Potaknut će vas da zavapite za Božjim milosrđem i dovest će vas k Osobi Isusa Krista kako biste kod Njega potražili spasenje. Kada prihvatite Krista kao svog osobnog Spasitelja, On će vam dati Svetog Duha koji će vas osposobiti da živite prema ovim visokim standardima.



PROPOVIJED NA GORI U PERSPEKTIVI


Sada kada smo završili sa razmatranjem Propovijedi na gori, osjećam da bismo se trebali malo povući i sagledati je u perspektivi, jer imam osjećaj da su mnogi od mojih komentara bili novi i čudni određenom broju ljudi. Velika većina ljudi smatra kako Propovijed na gori definira način na koji bi vjernici trebali živjeti u suvremenome društvu, to jest, da je ta poruka u stvari upućena crkvi.


Bilo kako bilo, ako se udaljimo za koji korak i pokušamo sagledati Božju riječ kao cjelinu, zapazit ćemo da je ondje Bog predstavio tri velika sustava pomoću kojih će On upravljati cjelokupnim čovječanstvom.


Prvi od tih sustava je Mojsijev sustav, poznatiji pod imenom Zakon. Kao što vam je poznato, već na samom početku Knjige Postanka (u sedmom poglavlju) postoji zapis o tome kako je Bog trebao uništiti čitavi ljudski rod (s izuzetkom jednog čovjeka i njegove obitelji), a sve zbog toga što su ljudi bili pokvareni i što "je svaka pomisao u njegovoj glavi uvijek samo zloća." Ljudska se obitelj u potpunosti udaljila od Boga, i On ju je zbog toga trebao osuditi. Sa cijele zemlje mogao je spasiti samo jednog čovjeka i njegovu obitelj, a od njih je Bog započeo sa stvaranjem nove populacije iz koje će doći čovjek koji će postati ocem naroda koji će biti svjedočanstvo za Boga na zemlji. U stvari, Bog je nakanio dati im zemlju i učiniti ih velikim narodom - kojeg je nemoguće i izbrojiti - i Bog ih je nakanio učiniti blagoslovom svijetu. Bog je kroz njih trebao obuhvatiti čitavi svijet. Kroz Mojsija im je dao Mojsijev sustav, a radilo se o velikom sustavu žrtvi. U Knjizi Izlaska dani su nam detalji ovoga, a ondje također saznajemo kako je srce tog sustava bilo u žrtveniku za žrtve paljenice na kojem su se žrtve prinosile. Taj žrtvenik govori o križu Gospodina Isusa Krista, pa tako Bog nikada nije opraštao grijeh ako nije bila prenesena odgovarajuća žrtva, jer, vidite, Zakon nije spašavao čovjeka. On je čovjeku otkrivao samo to da je grešnik. Mojsijev je sustav postao sustavom osude, a ne sustavom spasenja. Zato su žrtve, tijekom čitavoga Staroga zavjeta, ukazivale na dolazak obećanog Spasitelja, Gospodina Isusa Krista.


Isus je došao i ponudio sebe kao Kralja da bi ispunio proročanstva Staroga zavjeta. Međutim, Njegov Ga je narod odbacio.


U Matejevu evanđelju, Isus je predstavljen kao Kralj. Moje je uvjerenje da bismo sve što u ovom evanđelju čitamo trebali promatrati u svjetlu činjenice da je Isus Kralj. U Matejevu evanđelju, kao što smo to već isticali i ranije, On se rodio kao Kralj, živio je kao Kralj, umro je kao Kralj, ponovno je ustao od mrtvih kao Kralj i vraća se na zemlju kao Kralj.


Jedna od stvari koje je učinio dok je bio ovdje na zemlji bilo je uvođenje zakona koji se razlikovao od Mojsijevog Zakona. Radi se o tzv. Propovijedi na gori, koja je zabilježena u Mateju 5, 6 i 7. Neki njeni dijelovi mogu se pronaći i u drugim evanđeljima, međutim, u Matejevom evanđelju ona je iznesena u svoj svojoj punini. Kao što sam već napomenuo, uvjeren sam da je ovo što imamo zapisano u stvari samo skraćena verzija, a dokaz za tu tvrdnju nalazimo u činjenici da je Isus uzeo samo dvije zapovijedi iz Mojsijeva Zakona i podigao ih na višu razinu, koja nije zabilježena u Starome zavjetu. Na primjer, rekao je da ako se ljutite na svog brata, tada ste krivi za ubojstvo. U Starome zavjetu o tome nema ništa zapisano. Jednako tako, Isus je rekao da samo ako i pogledamo na ženu s požudom već smo s njom počinili preljub u srcu. Vjerujte mi, dragi prijatelji, u tim je riječima uključena polovica današnjeg čovječanstva. Postoji svega nekoliko muškaraca koji nisu krivi za kršenje ove zapovijedi. Prije nekog vremena, jedna vrlo lijepa žena, divna kršćanka i dobar biblijski učitelj, ispričala mi je priču o svom susretu sa stanovitim čovjekom, koji je uz to još i propovjednik. Rekla je: "Kada me pogledao, odmah sam shvatila što mu je u mislima. Svlačio me pogledom, a mislim da bi me pokušao i silovati." Ovaj muškarac nije niti trepnuo, a još manje je nešto poduzeo - samo je sjedio i promatrao ženu koja mu se približavala. Prema onome što je zapisano u Propovijedi na gori, bio je kriv zbog preljuba.


Propovijed na gori podiže Mojsijev Zakon na n - tu potenciju. Netko će se sigurno zapitati: "Pa, nije li to ono prema čemu bismo mi danas trebali živjeti?" Ne, jer su ove zapovijedi namijenjene Kraljevstvu koje tek ima doći. U ono doba vjerojatno ćemo imati potpuno izdanje Propovijedi na gori. Biti će to zakon Kraljevstva kojeg će Krist ustanoviti u budućnosti. U toj Propovijedi nalazimo jako dobra načela i za nas, međutim, nama je bio dan drugačiji sustav. Vi i ja živimo u onome što se naziva dobom milosti ili dobom Svetoga Duha. To je razdoblje u kojem Bog spašava po milosti, a ne po držanju zakona, niti po slijeđenju zakona. Mi nismo spašeni ni po čemu što bismo mi učinili. Ako ćemo iskreno, dragi prijatelji, vi niste kršćanin dok u nešto ne vjerujete, a to nešto je da "Krist umrije za grijehe naše po Pismima; bi pokopan i uskrišen treći dan po Pismima" (1. Korinćanima 15:3b - 4). To je evanđelje; to je ono što vas spašava.


Nakon što ste bili spašeni, Bog za vas ima put prema kojem trebate živjeti, a taj put nije put Mojsijevog Zakona ili Deset zapovijedi. Znam jako dobro o čemu velike kršćanske denominacije naučavaju. Ja sam bio odgajan i odrastao sam u jednoj od njih. Moj kratki katekizam, kada je riječ o posvećenju, uvijek je završavao u Deset zapovijedi. Pretpostavimo da ste držali svih deset zapovijedi (što, naravno, niste); to vas ne bi spasilo zbog toga što je ono što vas spašava vjera u Gospodina Isusa Krista. Stoga, Zakon vas ne može spasiti.


Osim toga, zakon nije način življenja, a ponajmanje je to kršćanski način življenja. Netko će mi sigurno postaviti pitanje: "Znači li to da ga možemo kršiti?" Naravno da vam ta činjenica ne daje slobodu da ga kršite. Ono što sam želio reći je da mi imamo način življenja koji je mnogo uzvišeniji od onoga koji se nameće u Deset zapovijedi. Međutim, reći ćete mi: "Upravo ste rekli kako Propovijed na gori podiže Mojsijev Zakon na n - tu potenciju, pa prema tome taj Zakon mora biti i naš način života." Ne, uopće nije tako. Jeste li ikada zastali malo kako biste razmislili o tome možete li ispuniti ono što je zapisano u Propovijedi na gori?


Jeste li spremni za nekoliko zapanjujućih izjava: (1) Propovijed na gori stvorila je više licemjera u crkvi od bilo čega drugog. Ispričao sam vam priču o čovjeku koji je bio član jedne crkve i njen službenik, ali je ipak znao psovati poput prekaljenog morskog vuka, no, ipak je sebe smatrao kršćaninom. Kada sam mu bacio malo svjetlosti na Propovijed na gori, shvatio je da je on za nju samo glasovao, odobravao je ono što ondje piše, međutim, nikako nije i držao te riječi. Nije mogao živjeti prema onome što ondje piše. Nikome to ne polazi za rukom. Vidite, ona osigurava izvanjski sjaj religiji koji odgovara mnogim ljudima čija srca nisu izmijenjena. Vidite, čovjekovo srce mora biti izmijenjeno.


Kao rezultat toga, liberalizam ne nalazimo samo u politici, već je liberalizam odigrao istaknutu ulogu i u teologiji. Oni govore o Božjem Očinstvu i o bratstvu među ljudima. Gospodin Isus protivio se ovoj teoriji kada je vjerskim vođama onoga doba rekao: "Vama je otac đavao" (Ivan 8:44a). Očito je da su u ono doba postojali određeni ljudi koji Boga nisu mogli nazivati svojim Ocem. Sveopće Božje Očinstvo nije se moglo primjenjivati onda, jednako kao što ono nije primjenjivo niti danas. Fenomen Sjedinjenih Američkih država je vrlo zanimljiv u svjetlu ove teologije. Naime, Amerika se nakon Drugog Svjetskog rata trudila odnositi se prema drugima u svjetlu sveopće bratske ljubavi. Kao rezultat toga, mnogi ih narodi mrze, a oni koji ih ne mrze, zavide im. Potrošili su doslovce milijarde dolara kako bi kupili mir, međutim, činjenica je da danas u svijetu nema mira. Zašto? Dragi prijatelji, nije moguće upravljati današnjim svijetom na temelju Propovijedi na gori. U svijetu je bilo dosta političara koji su pokušali te riječi sprovesti u djelo. Pa, na koncu konca, nisu li ta načela dobra? Naravno da su načela dobra i ispravna, međutim, s nečim drugim nešto nije u redu. Što je to? Srce čovjeka je ono koje nije u redu. Problem koji koči provođenje ovih riječi u djelo je sam čovjek.


Jedan čovjek koji sluša naše radio emisije, napisao mi je u svome pismu: "Znate, ja nemam problema; ja jesam taj problem!" To je jedini problem s kojim se današnji svijet susreće. Nije problem u Deset zapovijedi. One su došle od Boga. One nam otkrivaju što Bog ima na umu, koja je Njegova volja. Propovijed na gori nam također otkriva što Bog ima na umu i koja je Njegova volja. Svakako, nema ništa pogrešnog sa niti jednom od ove dvije stvari. Međutim, postoji nešto radikalno pogrešno u čovječanstvu.


Poslušajte riječi Gospodina Isusa kako su zabilježene u evanđelju po Mateju; On će vam reći gdje leži problem. Rekao je: "Naprotiv, što iz usta izlazi, iz srca izvire i to onečišćuje čovjeka. Ta iz srca izviru opake namisli, ubojstva, preljubi, bludništva, krađe, lažna svjedočanstva, psovke. To onečišćuje čovjeka; a jesti neopranih ruku ne onečišćuje čovjeka" (Matej 15:18 - 20).


Možete imati religiju koja će od vas zahtijevati pranje ruku i tijela, i možete upražnjavati bilo koju vrstu obreda, međutim, vaš problem će se još uvijek nalaziti u srcu. Čovjek današnjice ima ozbiljnih poteškoća sa srcem, i u poboljšanju stanja neće mu pomoći nikakav džoging ili tjelovježba. Čovjeku je potreban Isus, a ne džoging. Samo Gospodin Isus Krist može izmijeniti srce čudom poznatijim pod imenom obnova. Isus je čak i uglednom farizeju, imenom Nikodem, rekao da se treba nanovo roditi. Iako se pojam novo rođenje upotrebljava u pogrešne svrhe, čak i zloupotrebljava, radi se o predivnoj i čudesnoj istini.


Dragi prijatelji, uvjeravam vas da je vama i meni potrebna obnova, jer posjedujemo ovu staru narav. Kada je Gospodin Isus govorio o onome što izvire iz srca, On nije govorio o srcu Marka Markovića, iako je i on uključen, već je govorio o mom i vašem srcu. Vidite, problem kojeg imamo je sa srcem.


Apostol Pavao malo je proširio ovu misao. Rekao je: "A očita su djela tijela. To su: bludnost, nečistoća, razvratnost, idolopoklonstvo, vračanje, neprijateljstva, svađa, ljubomora, srdžbe, spletkarenja, razdori, strančarenja, zavisti, pijančevanja, pijanke i tome slično" (Galaćanima 5:19 - 21).


Danas živimo u dobu situacijske etike. Živimo u vrijeme kada je nemoral popularan. Ljudi su preko palube bacili tzv. Židovsko - Kršćansku etiku, i čine što god im je volja. Nedavno sam slušao interview stanovitog sveučilišnog profesora na televiziji. Postavili su mu pitanje: što je u naše doba ispravno? Njegov je odgovor bio: "Dobro je ono što vas čini da se osjećate dobro." Prema tome, ako se osjećate dobro ubijajući svog oca i svoju majku, onda je to svakako u redu učiniti.


Bog je dao Deset zapovijedi kako bi upravljao starom naravi. Međutim, one nisu upravljale starom naravi jer se narod kojem ih je Bog dao udaljio od Njega. Oni su zastranili daleko od Boga.


Bilo kako bilo, čovjek svejedno nije bio kadar udovoljiti standardima iznesenim u tim zapovijedima - Pavao je to stalno isticao u svojim poslanicama.


Pa kako onda čovjek treba živjeti? On ne smije živjeti isključivo pomoću svojih napora, jer pomoću njih ništa neće postići. Boja riječ nam svjedoči: "Plod je pak Duha: ljubav, radost, mir, velikodušnost, uslužnost, dobrota, vjernost, blagost, uzdržljivost [samokontrola]. Protiv tih nema zakona" (Galaćanima 5:22 - 23). Nema zakona koji može proizvesti ove stvari. Vama ili meni nije prirođeno da volimo - ja ovdje ne mislim na seksualnu ljubav, već na istinsku zabrinutost za druge i istinsku ljubav prema Bogu. Takva vrsta ljubavi ne pojavljuje se prirodno. Svojedobno je postojala pjesma naslovljena: "Čini što ti prirodno dođe." Kada čovjek čini ono što mu prirodno dolazi, tada proizvodi ovu suvremenu civilizaciju punu bezakonja i nasilja. U umovima mnogih istaknutih ljudi postavlja se pitanje može li naš narod preživjeti u ovakvom okruženju. Ne može, dragi prijatelji, osim ako ne dođe do obnove mehanizma koji upravlja starom naravi svakoga čovjeka.


Kako je moguće proizvesti ove predivne rodove, kao što su ljubav, blagost, krotkost itd.? Jedno je sigurno: vlastitim naporima nije moguće dovesti do ovih rodova. Vratite se natrag u Propovijed na gori gdje piše: "Blago krotkima: oni će baštiniti zemlju" (Matej 5:5). Pokušajte o tome razgovarati sa komunistima. Baštine li oni zemlju zbog toga što su krotki? Pitajte ljude u Afganistanu jesu li ruski okupatori došli s krotkošću. Također, nedavno sam primio pismo jednog misionara iz Etiopije u kojem se jasno očituje da krotki danas ne baštine zemlju. Krotki će baštiniti zemlju - međutim, to se neće dogoditi sve dok ne dođe Kralj, Onaj koji je bio najkrotkiji čovjek koji je ikada živio na licu zemlje. On će doći sa velikom silom i slavom, skršit će nepravednost na čitavoj zemlji i ustanovit će svoje Kraljevstvo. Kada to učini, tada će Propovijed na gori biti zakon prema kojem će se u tom Kraljevstvu živjeti. Međutim, kako moramo živjeti danas? Po sili Svetoga Duha. On je taj koji u nama proizvodi ove predivne rodove: ljubav, radost, mir. Kakvo je stanje s mirom u vašem srcu? Imate li mir s Bogom? Samo Božji Duh može vam ga dati. A radost, dragi prijatelji, znate li što to znači imati u sebi istinsku Božju radost? A što je s krotkošću? Vi i ja ne možemo biti krotki. Razlog za to leži u činjenici da imamo oholo i uznosito srce. Ja ga imam. Uživam u tome da me drugi tapšaju po ramenu. Nemojte mi reći da vama to ne odgovara, jer i vi volite da vas drugi pohvaljuju. Mi smo oholi. To je samo jedna od manifestacija stare naravi. Međutim, rod Duha je krotkost. Tijekom čitave moje službe, molio sam Boga da me učini krotkim. "O, Bože, učini me krotkim. Daj mi poniznost. Učini me kršćaninom kakav bi trebao biti!" Ja to ne mogu učiniti sam za sebe. Bog želi to učiniti za nas po sili svojega Svetog Duha.


Dragi prijatelji, radi se o sasvim novom načinu življenja. Ne radi se o Mojsijevom sustavu, nije riječ niti o Propovijedi na gori, već se tu radi o nečem potpuno novom! Bog nas je blagoslovio svakim duhovnim blagoslovom u nebesima - duhovni blagoslovi su ono što nam je On dao. Ono što je nama je da kroz ovaj svijet kročimo s krotkošću, poniznošću uma i srca, a sve po sili Božjega Duha.


Danas moramo biti ispunjeni Svetim Duhom, koji će nas osposobiti i dati nam silu da živimo za Boga. On će u nama proizvesti rodove. On će nas osposobiti za služenje Bogu. To je uzvišeni poziv kojemu smo pozvani.


Moja je nada da Propovijed na gori sada sagledavate u njenom pravom svjetlu.


Sada smo spremni spustiti se s gore na kojoj je Isus ustanovio etiku. Također ćemo vidjeti da Isus ima moć sprovesti ovaj zakon kada bude došao vladati ovom zemljom.