dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 18

 

 TEMA: Mojsija posjećuje Jitro, njegov tast; Mojsije prihvaća Jitrov savjet da imenuje suce

 

U osamnaestom poglavlju došli smo do posljednjeg od sedam iskustava koje su Izraelom sinovi imali između Egipta i gore Sinaj. Bog je izravno, putem otkrivenja, vodio Mojsija, ali se sada Mojsije okreće po pomoć svjetovnoj mudrosti, umjesto Bogu po otkrivenje.

 

 MOJSIJA POSJEĆUJE JITRO, NJEGOV TAST

 

Jitro, midjanski svećenik, posjećuje Mojsija. Sa sobom je doveo Mojsijevu ženu i djecu. Dok su bili Mojsiju u posjeti, mogli bismo to nazvati i ponovnim obiteljskim okupljanjem.

 

A Jitro, midjanski svećenik, tast Mojsijev, ču sve što učini Bog Mojsiju i svemu izraelskom narodu i kako Jahve izbavi Izraelce iz Egipta. Tada tast Mojsijev Jitro povede Siporu, Mojsijevu ženu - koju Mojsije bijaše otpustio – i oba njezina sina. Jednomu je bilo ime Geršon, a to će reći: "Bijah došljak u tuđoj zemlji." Drugi se zvao Eliezer, to jest: "Bog oca moga bio mi je u pomoći i spasio me od faraonova mača." (Izlazak 18,1-4)

 

Mojsije je sada došao u midjansku zemlju sa velikim brojem Izraelaca. Tu Mojsijev tast dovodi Mojsiju njegovu ženu i sinove. Po svemu sudeći, kada su išli u Egipat, nakon iskustva kada ga je nazvala "krvavim mužem", Mojsije ju je poslao natrag kući - tada ili kratko nakon toga nema zapisa o njenoj nazočnosti u Egiptu u vrijeme izlaska Izraelaca. Međutim, sada je Jitro, uz njena dva sina, dovodi natrag Mojsiju. Tako se radi o ponovnom okupljanju jedne obitelji.

 

Tako Mojsijev tast Jitro povede k Mojsiju u pustinju, gdje se Mojsije bio utaborio na Božjem brdu, njegove sinove i njegovu ženu. Poruči on Mojsiju: "Ja, tvoj tast Jitro, dolazim k tebi s tvojom ženom i s oba njezina sina." Izađe Mojsije u susret svome tastu; duboko mu se nakloni i zagrli ga. Pošto su se upitali za zdravlje, uđu pod šator. (Izlazak 18,5-7)

 

Zanimljivo je zapaziti predivan odnos između Mojsija i njegova tasta Jitra. Čini se da su vrlo bliski, pravi prijatelji. Mojsije mu je rekao sve što je Bog učinio u izvođenju Izraelovih sinova iz Egipta. Jitro pokazuje veliko zanimanje za sve što mu Mojsije iznosi. U stvari, kad je Mojsije izašao da pozdravi svoju obitelj, rečeno nam je da je poljubio svoga tasta, ali ne čitamo da je poljubio i svoju ženu. Ovaj nam odjeljak također ne govori ništa o tome da je Mojsije osjetio potrebu posjetiti i svoje sinove. Sve to, čini se, potvrđuje ranije pretpostavke da Mojsijevi obiteljski odnosi nisu bili onakvi kakvi su trebali biti.

 

 Mojsije je onda pripovijedao svome tastu o svemu što je Jahve učinio faraonu i Egipćanima zbog Izraelaca; o svim nezgodama što su ih snašle na putu, ali ih je Jahve od njih izbavio. Jitro se radovao svemu dobru koje je Jahve učinio Izraelcima i što ih je oslobodio od egipatskih šaka. "Neka je hvaljen Jahve koji vas je izbavio od egipatskih šaka i od šaka faraonovih", reče Jitro. "Sada znam da je Jahve veći od svih bogova jer je izbavio narod ispod egipatske vlasti kad su s njim okrutno postupali." Zatim Jitro, Mojsijev tast, prinese Bogu žrtvu paljenicu i prinos. Uto dođe Aron i sve izraelske starješine da s Mojsijevim tastom blaguju gozbu pred Bogom. (Izlazak 18,8-12)

 

Jitro je vjerojatno bio skeptičan kada je Mojsije, dok je još bio u Midjanu, objavio da će izbaviti Izraelove sinove od njihovog jarma ropstva u Egiptu. Svojim je susjedima vjerojatno rekao: "Ne znam što je spopalo moga zeta. Ima velike planove. Misli da ga je Bog pozvao da izbavi Izraelce iz Egipta. Ja jednostavno ne vjerujem da Bog kojem on služi to može učiniti." Bog je to ipak učinio i to je Jitra očito dovelo do spasonosne spoznaje o Bogu. Dokaz za to nalazimo u činjenici da je prinio žrtve paljenice Bogu.

 

MOJSIJE PRIHVAĆA JITROV SAVJET DA IMENUJE SUCE

 

Sutradan Mojsije sjede da kroji pravdu narodu. Narod je oko njega stajao od jutra do mraka. Vidjevši Mojsijev tast sav trud što ga on za narod čini, rekne mu: "Što to imaš toliko s narodom? I zašto ti sam sjediš, a sav narod stoji oko tebe od jutra do mraka?"

"Narod dolazi k meni", odgovori Mojsije, "da se s Bogom posavjetuje. Kad zađu u prepirku, dođu k meni. Ja onda rasudim između jednoga i drugoga; izložim im Božje zakone i odredbe. "Nije dobro kako radiš", odgovori Mojsiju tast. "I ti i taj narod s tobom potpuno ćete se iscrpsti. Taj je posao za te pretežak; sam ga ne možeš obavljati. (Izlazak 18,13-18)

 

Mojsijev tast očito je ljubio Mojsija, uvelike ga poštivao i bio vrlo entuzijastičan s njim u svezi. Kako je doveo Mojsijevu obitelj da bude s njim, ostao je s njima nekoliko dana i vidio je koliko Mojsije ima posla presuđujući narodu. Zato je došao k njemu s prijedlogom da Mojsiju olakša teret.

 

Poslušaj me. Savjetovat ću te, i Bog će biti s tobom! Ti zastupaj narod pred Bogom; podastiri Bogu njihove razmirice. Poučavaj ih o zakonima i odredbama; svraćaj ih na put kojim moraju ići, upućuj ih na djela koja moraju vršiti. Onda proberi između svega puka ljude sposobne, bogobojazne i pouzdane, koji mrze mito, te ih postavi za glavare puku: tisućnike, stotnike, pedesetnike i desetnike.

 

Neka sude narodu u svako doba. Sve veće slučajeve neka preda te iznose, a u manjima neka sami rasuđuju. Olakšaj sebi breme: neka ga oni s tobom nose. Ako tako uradiš - i Bog ti to odobri - moći ćeš izdržati, a sav ovaj narod odlazit će kući u miru."  Mojsije posluša savjet svoga tasta i učini sve kako ga svjetova.

 

Probere Mojsije sposobnih ljudi od svih Izraelaca pa ih postavi za glavare narodu: tisućnike, stotnike, pedesetnike i desetnike. Oni su sudili narodu u svako doba. Teže slučajeve iznosili bi Mojsiju, a sve manje rješavali sami. Zatim Mojsije otpusti svoga tasta i on ode u svoju zemlju. (Izlazak 18,19-27}

 

Jitro je predložio da se imenuju suci koji će pomagati Mojsiju i rješavali probleme koje narod ima. Netko će vjerojatno reći' "Što ima lošeg u njegovu prijedlogu?" Površinski gledano, sve

izgleda dobro.

 

Moramo ipak zapamtiti jednu stvar. U ovome svijetu postoje dvije vrste mudrosti. Božja i mudrost ovoga svijeta. Jitrov savjet temeljio se na mudrosti svijeta. Kada slijedite putove svijeta, tada se ne obazirete puno na Boga. Jedan od razloga zbog kojeg je crkva u tako velikim problemima danas je činjenica što su u crkvu, njene odbore ili istaknuta mjesta unutar crkve slavljeni ljudi koji su tamo došli samo zato što su bili vrlo uspješni u biznisu. Oni imaju želju upravljati crkvom metodama ovog svijeta, a osim toga nemaju nikakvog duhovnog zapažanja. Programi ovoga svijeta jednostavno ne funkcioniraju u crkvama

 

Preporuke koje je Jitro dao bile su dobre. One će skinuti veliki teret s Mojsija i ubrzat će stvari, osigurat će red i uštedjet će mnogo vremena. Jitrov prijedlog zvučao je vrlo zamamno. "Njegov je prijedlog bio iskren i želio je dobro. Brinuo se za Mojsijevo zdravije i ne možemo si pomoći, a da ga zbog toga ne ljubimo. Stvar, međutim, koju moramo zapaziti je činjenica da to nije bila Božja volja. Bog je to dopustio, to stoji, ali nije to i predložio.

 

Pažljivo proučavanje ovog odjeljka otkrit će rafinirani i zlokobni karakter ovog prijedloga. Kao prvo, Bog Mojsiju nije dao takve upute u svezi s tom problematikom. Jitrov prijedlog u stvari je dovodio u pitanje Božju mudrost, prosudbu i ljubav. Jitro je u stvari rekao da Bog ne čini ono najbolje šio je mogao za Mojsija. Ako Bog uistinu ljubi Mojsija i ako brine o njemu, onda bi taj prijedlog dao već odavno. Dragi moji prijatelji, ja u ovom Jitrovom prijedlogu čujem psikanje zmije koje se začulo tako davno - još u edenskome vrtu. Zmija je predložila Evi: "Ako biste samo mogli pojesti s tog drveta, bili biste mudri, a Bog vam to nije dopustio učiniti. Bog ne čini najbolje što može za vas." Jitrov savjet implicira tu istu misao. Međutim, ako je to najbolji način, onda bi Bog to već odavno uredio na takav način.

 

Druga stvar koju moramo zapaziti je činjenica da Bog s Mojsijem razgovara izravno. Opremao ga je za veliki zadatak izbavljenja Izraela. Bog nije željo da se u to miješa treća strana. Nije želio da se uključuju i drugi koji bi rasipali ili gasili Božju snagu u izravnom obraćanju Mojsiju. Imajmo na umu da je Bog s Mojsijem razgovarao licem u lice. Postoje mnogi ljudi koji ne vole poslovati izravno s Bogom. Oni bi radije poslovali s drugim ljudima. Oni radije dolaze Bogu kroz čovjeka, crkvu, obred, knjigu ili čak odlaze na glazbeni koncert. Sve to ima svoje mjesto. Međutim, dragi moji prijatelji, Bogu moramo pristupati izravno, Bog nije želio u to miješati mnoge ljude.

 

Treća stvar koju moramo zapaziti, dok promatramo ovaj odjeljak, je činjenica da je Jitrov savjet stvorio organizaciju iz koje su izrasla sedamdesetorica. Sinedrij, koji su se jedne noći, tisuću petsto godina nakon ovoga, sastali kako bi isplanirali smrt Božjeg Sina! Mojsiju nije bila potrebna ovakva organizacija. Bog je Mojsiju dao snagu za zadatke i ove naporne dužnosti. Ova sedamdesetorica nisu bili ništa učinkovitiji za Boga od jednog jedinog čovjeka. Na koncu konca, Duh je Onaj koji oživljuje i daje čovjeku silu .

 

Postoje ljudi koji drže da je crkvi za uspjeli potrebna samo ispravna metoda rada. Upravo u ovome trenutku postoji mnogo propovjednika koji se ponašaju dosta budalasto pokušavajući se poistovjetiti sa "novim naraštajem." Tvrde kako žele komunicirati sa novim naraštajem. Postoji čak i jedan fakultet u južnoj Kaliforniji na kojem je glavni predmet poistovjećivanje i komuniciranje s ljudima. Još nisam čuo za slučaj da bi ti ljudi uistinu dosegli i dotakli nekoga u južnoj Kaliforniji. To je jednostavno nemoguće. Bogu nisu potrebne metode, organizacija, brojevi, sustav, obred ili dobra djela. Bog mete u stranu svu mudrost svijeta kako između vaše duše i Njega ne bi bilo ničega. Božja mudrost i mudrost ovoga svijeta stoje u opreci jedna prema drugoj - i to u tolikoj mjeri da je jedno mudrost, a drugo ludost.U 1. Korinćanima 3,18-19 Bog nam poručuje: "Nitko neka se ne vara. Ako tko misli da je mudar među vama na ovome svijetu, neka bude lud da bude mudar. Jer mudrost ovoga svijeta ludost je pred Bogom. Ta pisano je. On hvata mudre u njihovu lukavstva."

 

Apostol pavao govori nam u 1. Korinćanima 2,4: "I besjeda moja i propovijedanje moje ne bijaše u uvjerljivim riječima mudrosti, nego u pokazivanju Duha. i snage." Ne moramo biti mudri i koristiti intelektualni pristup kako.bismo ljude pridobili za Krista. Ono što nam je uistinu potrebno jest Božja mudrost da nas vodi. Potrebna nam je Božja mudrost, a ne nove metode. Dragi moji prijatelji, oslanjate li se na mudrost ovoga svijeta ili gledate prema Bogu da vas vodi mudrošću koja dolazi odozgo?

 

 

POGLAVLJE 19:1-6

 

 

TEMA: Mojsije predaje Božju poruku; Izrael se priprema za Božji posjet

 

Poglavlja 19 - 24 bave se Zakonom. Izraelovi sinovi stigli su do gore Sinaj, i tamo se slažu da će prihvatiti Zakon. U stvari, tamo su zamijenili milost za zakon.

 

Tri mjeseca nakon izlaska iz zemlje egipatske, istoga dana, stignu Izraelci u Sinajsku pustinju.

 

Idući od Refidima, dođu u Sinajsku pustinju i utabore se u pustinji. Postave Izraelci tabor tu pred brdom, (Izlazak 19,1-2)

 

Izraelovi sinovi stigli su do gore Sinaj, mjesta na kojem će biti dan Zakon. Bog će biti milostiv prema svome narodu. Dat će im priliku da odluče žele li ići dalje tako da ih Bog vodi - onako kako ih je vodio od izlaska iz Egipta do dolaska do ove gore - ili možda radije žele prihvatiti i primiti Zakon.


MOJSIJE PREDAJE BOŽJU PORUKU

 

a Mojsije se popne k Bogu. Jahve ga zovne s brda pa mu rekne:  "Ovako kaži domu Jakovljevu, proglasi djeci Izraelovoj: 'Vi ste vidjeli što sam učinio Egipćanima; kako sam vas nosio na orlovskim krilima i k sebi vas doveo. (Izlazak 19,3,4)

 

To se zove putovanje na milosti!

 

Stoga, budete li mi se vjerno pokoravali i držali moj Savez, vi ćete mi biti predraga svojina mimo sve narode - tȁ moj je sav svijet! - (lzlazak 19,5)

 

Izraelovi su sinovi od Egipta do gore Sinaj putovali po Božjoj milosti. Tada ih Bog pita žele li prihvatiti Zakon i zapovijedi, a oni se nepromišljeno slažu prihvatiti ih, umjesto da kažu kako su uživali u putovanju na orlovskim krilima iz Egipta do gore Sinaj.

 

Bog ih je podsjetio na ono što je učinio Egipćanima i kako ih je nosio na orlovskim krilima. Orao je lovac, a o njemu Job govori sljedeće: "Ko' čamci od rogoza hitro promiču, ko' orao na plijen kada se zaleti" (Job 9,26). Gospodin Isus Krist rekao je: "Gdje bude strvine, ondje će se skupljati orlovi" (Matej 24,28). Pa opet, orao se u Bibliji koristi kao simbol Boga. U knjizi proroka Ezekiela božanstvo je prikazano licem orla. U četvrtome poglavlju knjige Otkrivenja božanstvo je oslikano orlom u letu. Orlu se štovatelji dive zbog njegovih krila i sposobnosti da se digne na veliku visinu. Drugim riječima, orao je mlazni zrakoplov u ptičjoj obitelji, a orlova krila su definitivno simbol božanstva. Bog je u Izlasku 19,4 rekao Izraelu; "Vi ste vidjeli što sam učinio Egipćanima; kako sam vas nosio na orlovskim krilima i k sebi vas doveo."' To je, dragi moji prijatelji, Božja predivna i beskonačna milost. Bog je Izraela izveo iz Egipta po svojoj milosti i jednako tako doveo ih do gore Sinaj. Bog ih je pronašao u bespomoćnom i beznadnom stanju još dok su bili u ropstvu u Egiptu i izbavio ih je. Otkupio ih je krvlju. Iste noći kada je anđeo smrti prošao Egiptom, Izraelovi su sinovi izašli iz te zemlje. Došli su do

 

Crvenoga mom, gdje ih je faraon mogao pobiti kao lak plijen, ali je Bog intervenirao u njihovu

korist. Bog ih je svojom silom doveo na drugu stranu Crvenoga mora. Vidite, nosio ih je na orlovskim krilima.

 

Na putu iz Egipta na goru Sinaj, Izrael je imao sedam iskustava koja odgovaraju i našim iskustvima s kojima se susrećemo kao kršćani. Bog je Izraelcima dao manu kada su bili gladni i

vodu kada su bili žedni. Bog je zasladio gorke vode rijeke Mare. Bog ih je izbavio od Amalečana. Cijelim putem Bog je nosio Izrael na orlovskim krilima, a jednako tako nosi i nas danas. Vodi nas svojom milošću, a mi živimo po vjeri.

 

Sada, kod gore Sinaj, Bog podsjeća Izrael kako ih je vodio i kako je skrbio za njih. Zatim pred

njih stavlja odabir - milost ili zakon. Bog ih je pitao hoće li držati zapovijedi ako ih da Izraelu. Oni će zamijeniti milost za zakon Mnogi ljudi i danas čine to isto. To je vrlo žalosno jer živimo u vremenima kada Bog spašava po milosti. Bog ne spašava po Zakonu. Kakav li je samo kontrast između Zakona i milosti!

 

Zakon traži - milost daje

Zakon kaže "čini" - milost kaže "vjeruj"

Zakon silom zahtijeva - milost udjeljuje

Zakon kaže "radi" - milost kaže "počivaj"

Zakon prijeti izričući prokletstvo - milost zaklinje izričući blagoslov

Zakon kaže "čini i živjet ćeš" - milost kaže "živi i činit ćeš"

Zakon osuđuje i najbolje - milost spašava i one najgore

 

Zakon nam otkriva Božji karakter, kao što ujedno otkriva i čovjekovu slabost. U Rimljanima 3,19 Pavao govori: "A znamo, što god Zakon veli, govori onima pod Zakonom, da svaka usta umuknu i sav svijet bude krivac pred Bogom."

 

Bog nikada nije dao Zakon kao sredstvo spasenja. Nitko nije bio spašen držanjem Zakona. Ne možete navesti niti jednog jedinog čovjeka. Mojsije je bio ubojica, a također je izgubio strpljenje i bio neposlušan Bogu. Zašto je onda Zakon bio dan? Postojao je sasvim određeni razlog kojeg nalazimo u Galaćanima 3,19: "Čemu onda Zakon? Dometnut je poradi prekršaja dok ne dođe potomstvo komu je namijenjeno obećanje." Zakon je bio dan kako bi se otkrilo da smo grešnici. Bio je dan za privremeno, dok ne dođe Sjeme. Sjeme o kojem se govori u ovome stihu je nitko drugi doli Gospodin Isus Krist. Pavao dalje nastavlja u Galaćanima 3,24: "Tako nam je Zakon bio nadzirateljem sve do Krista da se po vjeri opravdamo."

 

"Nadzirateij" nije učitelj u školi, već rob u domu imućnijih Rimljana koji je vodio skrb o djeci. On ih je odijevao, prao, puhao im nos kad je to bilo potrebno. Kad je dijete bilo dovoljno staro da krene u školu, tada ga je preuzimao učitelj. Riječ za učitelja je paidagogos, što znači "voditelj djece"- to jest onaj koji uzima dijete za ruku i vodi ga u školu. Zakon je naš učitelj, naš paidagogos. On nas uzima za ruku, poput male djece, i dovodi do križa i govori nam: "Dijete moje, potreban ti je Spasitelj. Grešnik si i moraš se spasiti."

 

vi ćete mi biti kraljevstvo svećenika, narod svet. Tim riječima oslovi Izraelce." (Izlazak 19,6)

 

Bog je Izraelu namijenio ulogu kraljevstva svećenika. Sva plemena trebali su biti svećenici. Zbog njihovog neuspjeha da uđu u Obećanu zemlju kod Kadeš - Barneje, i zbog toga što su načinili zlatno tele i štovali ga dok je Mojsije na gori primao Božji Zakon, samo je jedno pleme bilo izabrano da bude svećeničko pleme. Božji krajnji cilj u Tisućljetnom kraljevstvu, međutim, je da cijeli narod učini kraljevstom svećenika. To će se dogoditi dugo nakon što crkva bude uzeta sa zemlje i bude sa Gospodinom Isusom Kristom u novome Jeruzalemu.