dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 8

 

 

TEMA: Druga pošast - žabe; treća pošast - komarci; četvrta pošast - obadi

 

Nastavljaju se pošasti nad egipatskom zemljom. Bog upravlja svoj napad protiv ljudi duboko ogrezlih u štovanju idola.

 

DRUGA POŠAST - ŽABE

 

Žabe je predstavljala Heka - žaboglava božica. Osim toga, Hapi se prikazivalo kako drži žabu iz čijih usta tcče rijeka hrane. To ukazuje na blizak odnos između boga Nila i žabolike božice, koja je jedna od najstarijih božanstava, te je ujedno i majka božicama. Ona je bila božica plodnosti i ponovnog rađanja, te zaštitnica babica. Jedna egipatska slika prikazuje Heku kako izgovara čarobne riječi kojima želi uskrsnuti Ozirisa.

 

opet Jahve reče Mojsiju: "Pođi k faraonu i reci mu: 'Ovako govori Jahve: Pusti moj narod da ode i štovanje mi iskaže. Ako odbiješ da ih pustiš, svu ću ti zemlju kazniti žabama.  Rijeka će vrvjeti žabama. One će izići i prodrijeti u tvoj dvor, u ložnicu, u tvoju postelju, u kuće tvojih službenika i tvoga naroda, pod sačeve i naćve tvoje.  Po tebi, po tvome narodu i svim tvojim službenicima skakat će žabe.'" Onda Jahve reče Mojsiju: "Reci Aronu neka ispruži svoju ruku sa štapom povrh rijeka, prokopa i jezeraca i učini da žabe navale na egipatsku zemlju." (Izlazak 8,l)

 

Žaba je bilo posvuda - u sobama Egipćana, u kuhinjama, u svakoj sobi po kućama, o ormarima i pećnicama. Kad su hodali, hodali bi po žabama. Kad bi sjedali, sjeli bi na žabe. Stanje je bilo strašno. Jedna žaba nije mogla učiniti mnogo, ali je mnogo žaba izazvalo veliku zbrku. Naravno, bile su to svete životinje i nije ih se smjelo ubijati.

 

Aron pruži svoju ruku povrh egipatskih voda, i žabe iziđoše i prekriše zemlju egipatsku. Ali i vračari učiniše tako svojim vračanjem, te žabe navališe na egipatsku zemlju. (Izlazak 8,2-3)

 

Još jednom je egipatskim vračarima uspjelo duplicirati pošast sa žabama. To nam otkriva koliku silu ima sotona.

 

Zovne sad faraon Mojsija i Arona i rekne: "Molite Jahvu da ukloni žabe od mene i moga puka, a ja ću pustiti narod da prinese žrtvu Jahvi." (Izlazak 8,4)

 

Mojsije uzvrati faraonu: "Dostoj se odrediti mi kad hoćeš da molim za te, za tvoje službenike i za tvoj narod da se žabe odstrane od tebe i tvojih domova i ostanu samo u Rijeci."

 

"Sutra", reče. "Neka bude kako kažeš", odvrati Mojsije, "da znaš kako nitko nije kao Jahve, Bog naš. Žabe će otići od tebe, od tvojih službenika i tvoga naroda; ostat će samo u Rijeci.“ (Izlazak, 8,5-7)

 

Zanimljivo je zapaziti da iako su vračari uspjeli umnožiti žabe, nisu ih mogli odstraniti. Faraon je bio toliko pogođen tom pošasti da je bio spreman obećati bilo što. Bog je počeo tjerati toga kralja da konačno prepozna tko je Bog.

 

Mojsije i Aron odu od faraona, a onda Mojsije zazva Jahvu zbog žaba kojima je kaznio faraona. I Jahve usliša Mojsija, te žabe pocrkaju po kućama, dvorištima i njivama. Na hrpe su ih zgrtali, zemlja se njima usmrdjela. Kad je faraon vidio da je nastupilo olakšanje, srce mu otvrdnu te ne posluša Mojsija i Arona, kako je Jahve i kazao. (Izlazak 8, 8-11)

 

Ovaj nam odjeljak donosi malo opsežniju sliku otvrdnjavanja faraonova srca. Rečeno nam je da mu je srce otvrdnulo. Bog je s time samo želio iznijeti na površinu ono što se u faraonovu srcu već nalazilo.

 

TREĆA POŠAST - KOMARCI

 

Onda će opet Jahve Mojsiju: "Reci Aronu neka zamahne svojim štapom i udari po prahu na tlu neka se pretvori u komarce po svoj zemlji egipatskoj." I učine tako: zamahne Aron rukom i štapom te udari po prahu na tlu. Komarci navale na ljude i životinje. Sav prah na tlu pretvori se u komarce po svoj zemlji egipatskoj.

 

Vračari pokušaše da svojim vračanjem stvore komarce, ali nisu mogli. Ljudi i životinje postanu plijenom komaraca. Tada vračari reknu faraonu: "To je prst Božji!" Ali je faraonovo srce bilo okorjelo, pa nije poslušao Mojsija i Arona, kako je Jahve i kazao. (Izlazak 8,12-15)

 

Do tada su vračari bili sposobni duplicirati svako čudo koje je izvela Božja ruka. Iz nekog razloga ovu pošast nisu mogli izvesti. Ako su do tada čuda izvodili uz pomoć trikova, sada su barem priznali djelovanje Božje ruke u pošastima. Bog je postupno uvjeravao Egipćane da je samo On Bog.

 

Štovanje mnogobrojnih bogova ušlo je u same živote Egipćana i u njihovu svakodnevicu. Ovaj je sud donio mržnju prema Gebu, bogu zemlje. Geb je bio usko povezan sa zemljom i svime što se njoj nalazi. Geb je podnosio izvješće Ozirisu o stanju žetve.

 

Riječ komarci može značiti mušice ili komarci. Korijen riječi znači "prekriti", "ugristi" ili "ubosti". Zanimljivo je da ugrizanje ili prekrivanje nije moglo biti izvedeno putem mušica ili komaraca. Radi se, međutim, o dosta dobrom opisu riječi upotrijebljene u izvorniku. Jedan od vodećih zoologa rekao je da crvi tvore veliki red čija je glavna funkcija, u većoj mjeri, uloga strvinara. Lako možete zamisliti kako je izgledalo kad je zemlja koja je ionako smrdjela od žaba pogodila još i ova pošast. Crvi su na koncu mogli riješiti zemlju žaba, pa su tako postali i blagoslov uz to što su bili prokletstvo.

 

Bez obzira na pomoć koju su crvi mogli donijeti, jedan je čovjek rekao sljedeće o svome iskustvu s tim životinjama u Egiptu. Zapazio sam da se pijesak miče. Promatranje izbliza otkrilo je da je tlo pokretna masa sićušnih krpelji koje su se počele penjati uz moje noge. Brzo sam pobjegao, sjećajući se riječi iz Biblije: "I sav prah na tlu pretvori se u komarce po svoj zemlji egipatskoj."

 

Pošast sa komarcima egipatski vračari nisu mogli duplicirati. Bog je svoj sud počeo upravljati protiv samoga života u Egiptu.


ČETVRTA POŠAST - OBADI

 

Onda Jahve reče Mojsiju: "Podrani ujutro, iziđi pred faraona kad krene k vodi, i reci mu: 'Ovako poručuje Jahve: Pusti moj narod da ode i da mi štovanje iskaže. Ako ne pustiš moga naroda, pripustit ću obade na te, na tvoje službenike, na tvoj puk i tvoje domove. Egipatski domovi i samo tlo na kojem stoje vrvjet će od obada. Ali ću toga dana izuzeti gošenski kraj, u kojem živi moj narod, te se ondje obadi neće pojaviti, tako da znaš da sam ja Jahve u središtu zemlje. Tu ću razliku napraviti između svoga i tvoga naroda. To će znamenje biti sutra.'" (Izlazak 8, 16-20)

 

Do sada su pošasti pogađale i Egipat i Gošen u kojem su živjeli Izraelovi sinovi. Mnogo ljudi vjerojatno su govorili faraonu da s obzirom na to da je i Gošen pogođen pošastima, fenomen pošasti može pripisati prirodi. Možda su promjenu pripisivali nekom od egipatskih bogova. Sada, međutim, sve postaje kristalno jasno, kada Bog objavljuje da će od sada nadalje postojati razlika, te da niti jedna od navedenih pošasti neće zadesiti gošenski kraj, dom Izraelaca. Od sada, sud će pogađati samo egipatsku zemlju.

 

Četvrti sud je pošast obada. Ovi "obadi" su vjerojatno sveti kukci ili skarabeji, kako su bili poznati u Egiptu. Ovi su skarabeji, mnogi od zlata, bili pronađeni po grobnicama u Egiptu. Bili su posvećeni  bogu sunca Ra. Oštrina ove pošasti odražava se u činjenici da je faraon u tome trenutku bio spreman sklopiti neku vrstu kompromisa sa Mojsijem. Zapazite kakav prijedlog faraon iznosi pred Mojsija u trenutku kada sveti kukci napadaju cijelu egipatsku zemlju.

 

I učini Jahve tako. Rojevi obada nalete u faraonov dvor, na domove njegovih službenika i po svoj zemlji egipatskoj. Zemlja nastrada od obada.  Sad faraon pozove Mojsija i Arona pa im rekne: "Idite, prinesite žrtvu svome Bogu, ali u ovoj zemlji."

 

"Ne dolikuje da tako učinimo", odgovori Mojsije. "Žrtve koje mi prinosimo Jahvi, Bogu svome, za Egipćane su svetogrđe. Kad bismo, dakle, na njihove oči prinosili žrtve koje su Egipćanima svetogrdne, zar nas ne bi kamenovali? Zato moramo u pustinju tri dana hoda te prinijeti žrtvu Jahvi, Bogu svome, kako nam je zapovjedio." (Izlazak 8,20-23)

 

Egipatski su skarabeji govorili o vječnome životu. Zamislite kako je izgledalo kada je ta najsvetija stvar postala prokletstvo ljudima i pošast zemlji. Faraon je želio sklopiti svojevrsni kompromis, sklopio je sveukupno četiri kompromisa prije nego što su pošasti prestale. Mojsije i Aron tražili su da Izraelovi sinovi odu u pustinju na tri dana hoda i ondje prinesu žrtvu. Faraon je odgovorio: "U redu, možete prinijeti žrtve, ali u ovoj zemlji." To je ista vrsta kompromisa koji sklapaju mnogi kršćani. Takvi kompromisi uvijek su sotonski. Ovaj kompromis govori da možemo bio kršćani, ali ne i ograničeni i uskih pogleda. Budite širokoumni kršćani i nemojte mijenjati svoj život. Ako vam se život ne izmijeni, niste kršćani. Nemojte me sada optužiti da sam rekao kako morate činiti dobra djela da biste bili kršćani. Nisam ro rekao. Spašeni smo vjerom u Krista i ničime drugim, a djela su isključena. Međutim, kada položite svoju vjeru i pouzdanje u Krista da vas On spasi, to će izmijeniti vas život. Na tome mjestu dolazi u prvi plan kršćansko ponašanje. Prvo treba doći do promjene u unutarnjem čovjeku. Želim reći to da je današnja crkva sklopila već i previše kompromisa i da se svojim većim dijelom još uvijek nalazi u egipatskoj zemlji. Danas je već gotovo nemoguće zapaziti razliku između prosječnog kršćanina i prosječnog čovjeka koji pripada ovome svijetu.

 

Činjenice nam govore da su više od pedeset posto građana Sjedinjenih Američkih Država članovi nekih vrsta vjerskih tijela. Kad god sam u zrakoplovu i kada poslužuju alkoholna pića, počeo sam se igrati jednu igru da mi prođe vrijeme. Prvo sam počeo brojati ljude koji uzimaju ta alkoholna pića, međutim, to se pokazalo kao prezahtjevan zadatak, tako sam sada počeo brojati ljude koji ih ne uzimaju. Baš pred neki dan bio sam u zrakoplovu u kojem svega četvero ljudi nije uzelo alkohol. Dragi moji prijatelji, u tome je zrakoplovu svakako bilo i članova crkvi. Prinosili su žrtve u egipatskoj zemlji. Bili su širokoumni i nisu željeli ispasti ''čudaci". Željeli su živjeti kako živi i ovaj svijet.

 

Danas se nalazimo u utrci sa dva konja. Jedan je konj crn, a drugi bijeli. Ako odlučite jahati na oba konja, pa tako stavite jednu nogu na jednog, a drugu na drugog konja, doći ćete do zapanjujućeg otkrića. Svaki će konj ići u svome smjeru, a ti su smjerovi suprotni. Morate se odlučiti na kojem konju želite jahati. Mojsije neće prihvatiti faraonov kompromis. Mojsije inzistira na činjenici da Izrael mora otići tri dana hoda u pustinju i ondje prinijeti žrtve Jahvi, svome Bogu.