dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 1:1-8


TEMA: 


Stvaranje svemira; stvaranje zemlje; dan prvi – svjetlo; dan drugi - zračni prostori; dan treći – kopno i biljke; dan četvrti – pojavljuju se sunce, mjesec i zvijezde; dan peti – životinjski život; dan šesti - plodnost životinjskog života; stvaranje čovjeka


STVARANJE SVEMIRA


U početku stvori Bog nebo i zemlju. (Postanak 1,1)


To je jedna od najdubljih izjava ikad izrečenih, a opet nalazimo da je to tvrdnja koju se najviše napada u ovom vremenu u kojem živimo. Mislim da je ovaj stih sve što imamo o stvaranju - s izuzetkom, kao što ćemo vidjeti, stvaranja čovjeka i životinja kasnije u knjizi Postanka. Međutim, to je izvješće o stvaranju, i moram priznati da se radi o uistinu kratkom izvješću.


Paul Bellamy, urednik novina, ispričao je da dok je obilazio stolove svojih reportera jedne večeri, zapazio je kako jedan od njih pravi ¨trakavicu¨ od nečega što je Bellamy smatrao relativno nevažnom temom. ¨Sreži to¨, rekao je. ¨Na koncu konca, izvješće o stvaranju zapisano je u Knjizi Postanka u svega 282 riječi¨. Reporter je uzvratio: ¨Da, i ja sam oduvijek smatrao da bismo bili pošteđeni mnogih rasprava kasnije da je netko napisao još kojih stotinu.¨


Zanimljivo je zapaziti da nam Bog dao skraćenu verziju. Nameće se pitanje: što je imao na umu kad nam je dao baš taj odjeljak? Što je pisac time želio reći? Je li nas želio poučavati geologiji?

Baš s tim u svezi postoje mnogobrojne rasprave i velika neslaganja. Pred neko vrijeme je u Kaliforniji Odbor za obrazovanje glasovao o tome hoće li uključiti tzv. ¨Biblijsku teoriju o stvaranju¨ u knjige o prirodi i društvu. Ako ćemo iskreno, nisam baš siguran da sam presretan zbog toga. Netko će reći da bih trebao biti jer je to korak u pravom smjeru. Dragi prijatelji, reći ću vam zašto nisam sretan. Zabrinut sam u svezi s karakterom učitelja. Nemamo dovoljno učitelja s kršćanskom pozadinom koji bi mogli poučavati na ispravan način. Svega nekolicina učitelja u javnim školama spremni su poučavati u školama izvješće o stvaranju iz Biblije.


Za dr. Ralpha Girarda, profesora biologije i dekana dodiplomskog studija na kalifornijskom sveučilištu rečeno je da je izjavio u tisku kako ¨teorija o stvaranju¨ ima jednako smisla dao i teorija o rodama. Pitao je treba li naučno predavanje o reprodukciji spominjati i teoriju o rodama. Zanimljiva je stvar da se teorija o rodama uopće ne spominje u Bibliji. Međutim, spominje se izvješće o stvaranju. Njegova usporedba nije baš pretjerano vjerodostojna jer se Biblija doslovno bavi temom stvaranja. Ako pažljivo pročitate Bibliju, nikada nećete zauzeti stav koji zastupa teorija o rodama! Dakle, ono što taj čovjek tvrdi nikako nije na mjestu, već otkriva vrlo neprijateljski stav prema Bibliji. Ja sam mišljenja da taj čovjek zna jako puno o svojoj temi, to jest biologiji, međutim, zna jako malo o Božjoj riječi. To je očito iz te izjave koju je izrekao.


Problem o porijeklu pobuđuje veću kontroverznost, šire teorije i veća neslaganja od bilo kojeg drugog problema. Uvijek se uključuju čovjekove hipoteze, a kao rezultat dobivamo mnoštvo glasova u kojem se utopio jasni Božji glas. U stvari, postoje dvije ekstremne skupine koje su zatamnile cijelu stvar i zamutile vode razumijevanja svojim dogmatičnim pretpostavkama mišljenjima. Jedna se skupina sastoji od arogantnih naučenjaka koji smatraju da su biološka i fiziološka evolucija evanđeoske istine. Njihov aksiom glasi: ¨Potvrđeni nalazi znanosti¨, a s tim ćemo se pozabaviti za koji trenutak. Druga skupina sastoji se od mladih i oholih teologa koji sebi pripisuju super znanje o tome da poznaju način na koji je Bog to učinio. Oni pišu i govore učeno o nekakvoj pametnoj teoriji koja predstavlja pomirenje između znanosti i Biblije. S prezirom gledaju na gigante izlaganja Biblije iz prošlosti, kao da su oni nekakvi patuljci u usporedbu s njima.


Mislim da bi obim skupinama bilo jako dobro da razmotre tvrdnju koju je Jobu rekao Gospodin kad mu se na koncu ukazao. Bog mu je postavio pitanje:¨ Gdje si bio kad zemlju utemeljih? Kazuj, ako ti je znanje sigurno¨ (Job 38,4). Drugim riječima, Bog poručuje ljudima: ¨Govorite o porijeklu svemira, ali ne znate gdje ste bili kad sam polagao temelje zemlji!¨


Postoji mnogo teorija o tome kako je nastao svijet, međutim, sve njih može se svesti u dvije kategorije: jedna je stvaranje, a druga je spekulacija. Sve teorije spadaju u jednu od te dvije kategorije.


Teorija evolucije sastoji se u današnje vrijeme od mnogo različitih teorija i neki od naučenjaka s najvećom reputacijom iz povijesti, kao i mnogi danas, odbacuju evoluciju. Ne možemo, dakle, teoriju evolucije smatrati naučnom tvrdnjom poput: ¨2+2=4.¨ Zatim, postoji izvješće o stvaranju u Postanku1, koje valja prihvatiti vjerom. Vrlo je zanimljivo da je Bog uredio stvari na takav način – po vjeri, je jedini način na koji to izvješće možete prihvatiti. Zapazite što je napisao pisac Poslanice Hebrejima: ¨A vjera je već neko imanje onoga čemu se nadamo, uvjerenost u zbiljnosti kojih ne vidimo. Zbog nje stari primiše svjedočanstvo. Vjerom spoznajemo da su svjetovi uređeni riječju Božjom te ovo vidljivo ne posta od nečega pojavnoga ¨(Hebrejima 11,1-3). Dakle, danas još uvijek ostaje veliki problem. Na koji je način iz ničega nastalo nešto? Jedini način na koji možete doći do odgovora na to pitanje je ili po vjeri ili spekuliranjem – a spekuliranje je vrlo neznanstvena metoda.


Promotrimo neke od teorija porijekla. Postoje oni koji nas uvjeravaju da bismo trebali prihvatiti odgovore znanosti. Htio bih postaviti pitanje: što je to znanstveni odgovor? O kojoj to znanosti govorimo? 1806. godine prof. Lyell je rekao da je Francuski institut nabrojao najmanje osamdeset geoloških teorija koje su bile u neprijateljstvu s Biblijom, ali niti jedna od tih teorija ne drži se u današnje doba.


Mojsije je bio čovjek kojeg je Bog upotrijebio da napiše Knjigu Postanka, i mislim da bi se on smijao svim previranjima u svezi sa izvješćem o stvaranju jer on ga nije zapisao sa svrhom da podastre naučenjačko izvješće. Pavao nam govori koja je svrha cijele Biblije ¨Sve Pismo, bogoduho, korisno je za poučavanje, uvjeravanje, popravljanje, odgajanju u pravednosti, da čovjek Božji bude vrstan, za svako dobro djelo podoban¨ (2. Timoteju 3,16-17). Svrha Biblije je da nas pouči u pravednosti. Nije bila napisana da vas poučava geologiji ili biologiji. Napisana je da opiše čovjekov odnos s Bogom i Božje zahtjeve prema čovjeku, kao i što čovjek mora učiniti da bi se spasio. Kao naslov iznad prvog dijela Knjige Postanka možete napisati: ¨Što moram učiniti da bih bio spašen?¨


Dopustite mi da vam postavim pitanje: da je Bog iznio naučenjačko tumačenje stvaranja, koliko ljudi Mojsijeva vremena bi to razumjelo? Koliko ljudi čak i u naše vrijeme bi moglo dokučiti o čemu se radi? Morate imati na umu da Biblija nije bila napisana samo za učene profesore, već također i za obične ljude svakog vremena i u svakoj zemlji. Da je bila napisana naučenjačkim jezikom u Mojsijevo doba, svakako bi bila odbačena.

Zato je čovjek iznio nekoliko vlastitih prijedloga povezanih sa porijeklom svemira. Jedan od prijedloga je da se radi o iluziji. To je svakako u suprotnosti sa činjenicama, zar ne? A opet, postoje ljudi koje se drže te teorije. Postoje i drugi koji vjeruju da je spontano nastao iz ničega.

(Na neki način, to je ono što Biblija tvrdi, iako ide mnogo dalje i tvrdi da je Bog progovorio i sve je nastalo; On je to stvorio.) Drugi stav je taj da svemir nema porijeklo već da postoji od vječnosti. Četvrti stav je taj da je stvoren i taj se stav cijepa u mnoge teorije koje ljudi drže kako bi objasnili porijeklo svemira.


Imam pred sobom neke od tih teorija koje je čovjek razvio tijekom povijesti svijeta. Evo tvrdnje dr. Harlowa Shapelya, bivšeg ravnatelja harvardske zvjezdarnice, koji je ustvrdio da još uvijek živimo zatočeni u sveopćem neznanju svijeta u kojem živimo. Zapazio je: ¨Jako smo malo uznapredovali, prema ukupnom obujmu znanja, dalje od nivoa mudrosti koju imaju životinje s dugim iskustvom. Više se, to je sigurno, ne bojimo čudnih zvukova iz tame, niti smo u potpunosti sujevjerni u svezi s mrtvima. U mnogočemu smo krajnje racionalni. Bilo kako bilo, znamo koliko nepoznato nadrasta ono što znamo: "Drugim riječima, još uvijek smo u potpunosti u mraku glede spoznaja o porijeklu zemlje na kojoj živimo".


Dra Lorena C. Eiseleya, iz ureda Provostovog sveučilišta u Pensilvaniji, pitali su o tome; odgovorio je: ¨Ne znamo ništa više o tvari i o kako se stvara nego što znamo o duhovnim stvarima. Stoga, mislim da nije mudro reći, u trenutnom stanju znanja, kako jedna isključuje drugu. Svemir, čini se, postoji kao niz nivoa od kojih niti jedan nije nalik nivou ispod njega. Da je čovjek, i sav ostali život, uključen u promjenu ne da se zanijekati, međutim, što leži ispod ovog površinskog očitovanja ne znamo. Volio bih da mogu odgovoriti na vaše pitanje, ali da zaodjenem svoje neznanje velikim riječima neće donijeti nikakvu korist niti vama niti meni.¨


Jedan članak ustvrdio je da je svijet na rubu otkrivanja tajne porijekla svijeta. To je bilo napisano 1961. godine. Otada nije došao ni do kakvog značajnog saznanja.


Biolog Edwin Conklin, govoreći o evoluciji, ustvrdio je da vjerojatnost da život nastane slučajem ¨može se usporediti s vjerojatnošću da rječnik stranih riječi nastane eksplozijom u tiskari. ¨To nam možda zvuči dosta neznanstveno od jednog naučenjaka, međutim, istinito je.


Čini se da postoje barem tri teorije o postanku svemira koje predlažu astronomi, i vrlo je zanimljivo promotriti ih. Jedna je poznatija kao teorija ¨Stabilnost¨, druga je teorija velikog praska, a treća je teorija osciliranja.


Dr. William A. Baum, govoreći u UCLA-i rekao je državnoj akademiji za znanost kako novi pronalasci teže izbaciti teoriju stabilnosti, koja tvrdi da je svemir oduvijek postojao i da se nova stvar stalno stvara. Prije nekoliko godina to je bila prihvaćena teorija, a danas imaju novu teoriju o porijeklu svemira. Dr. Baum je, po svemu sudeći, držao teoriju velikog praska, koja tvrdi da se prije mnogo milijardi godina dogodila velika eksplozija i da nas čeka još jedna za vjerojatno desetak milijardi godina. Mislim da se ne bismo trebali previše brinuti o tome, ali radi se o zanimljivoj teoriji koja je nastala u Velikoj Britaniji.


Prije nekoliko godina, dr. Louis Leakey, antropolog (sin jednog misionara), otkrio je da u Africi ono što nazivamo ¨karikom koja je nedostajala.¨ Iskopao je komade lubanje sa razvijenim zubima i nazvao ga ¨čovjekom koji lomi orahe¨ i ustvrdio da je pripadala tinejdžeru od prije 600.000 godina. Imali smo i ranije takve teorije, ali s obzirom da nismo čuli ništa o tome od 1961. mislim da naučenjački svijet nije nasjeo.


Postoje i drugi načini objašnjavanja porijekla čovjeka. Dr. Lawrence S. Dillon, gost-predavač na teksaškom sveučilištu, tvrdi da čovjek nije životinja već biljka koja je nastala od smeđeg morskog korova. Možda ste svoju baku i djeda tražili na pogrešnom mjestu! Neki ljudi traže ih po drveću. Sada nam se govori da moramo doći na obalu i čupati morski korov jer su nam to djedovi i bake! Neke od tih spekulacija postale su uistinu smiješne.


Prije mnogo godina sa mu vodećem svjetovnom časopisu pročitao kako ¨se nakon ogorčenih rasprava o tome kako je nastao život na zemlji, pojavio odgovor koji zaslužuje poštovanje iz promišljenog i napornog istraživačkog rada u laboratorijima diljem svijeta. ¨Pomislili biste da ćemo do sada dobiti nekakve jasne odgovore ili barem malo ohrabrenja, ali ništa od toga.


Prema J. V. N. Talmageu, dogma koju su naučenjaci provodili u praksu išla je ovako: ¨Arheološki nalazi prethistorijskih kulturnih predmeta moraju biti uređeni na takav način da grublji komadi uvijek dobivaju stariji datum u odnosu na one ¨naprednije¨ nalaske, bez obzira na mjesto njihovog nalaženja.¨ Bilo je pomalo zbunjujuće pronaći naprednije civilizacije ispod onih koje se smatralo da pripadaju prethistorijskim vremenima.


Danas se nudi i mnogo drugih teorija u svezi s početkom postojanja zemlje. Dr. Klaus Mampell iz Njemačke, rekao je da ne vidi daljnje razloge zbog kojih bismo (ljudski rod) bili povezani s majmunima, jednako kao i kanarincima i klokanima.


Teorija evolucije podijeljena je u mnogo različitih podteorija i gledišta. Nikada nije dokazano da je istinita. Žalosno je da kad se spustite na nivo nazovi-naučenjaka, a tu mislim na učitelje u našim školama koji naučavaju prirodu i društvo, niste u položaju iznijeti ispravno gledište. Tim je ljudima tijekom njihovog školovanja bili izneseno samo jedno gledište.


Čak niti među naučenjacima ne postoji jednodušno prihvaćanje teorije evolucije. Prenosim vam navod dr-a G. A. Kerkuta s katedre za fiziologiju i biokemiju Southamptonskog sveučilišta u Velikoj Britaniji. Iako je on sam evolucionist, u svojoj je knjizi Implikacije evolucije napisao:¨Postoji teorija koja tvrdi da se promatranjem mnogih životinja tijekom nekog vremenskog razdoblja može zapaziti njihovo mijenjanje do te mjere da nastaju nove životinjske vrste. To se može nazvati ¨Posebnom teorijom evolucije¨ i u stanovitim slučajevima može se dokazati pokusima. S druge strane, postoji teorija prema kojoj su svi životni oblici na svijetu nastali iz jednog izvora koji je nastao iz anorganske tvari. Ta se teorija može nazvati ¨Opća teorija evolucije¨, a dokaz koji podupire tu teoriju nije dovoljno snažan da bi nam dopuštao smatrati je nečim većim od radne hipoteze.¨ Poslušajte sada tvrdnju Švedskog botaničara, dr Herberta Nilssona, koji je također evolucionist: ¨Moja nastojanja da teoriju evolucije dokažem pokusima trajala su više od četrdeset godina i doživio sam potpuni neuspjeh… barem me se ne može optužiti da sam krenuo sa antievolucijskog stanovišta… Čvrsto se može ustvrditi da se iz paleobioloških činjenica ne može nacrtati niti gruba karikatura. Fosilni materijal danas je do te mjere potpun da je moguće kreirati nove klase, a nedostatak prijelaznih oblika ne može se objasniti nedostatkom materijala. Nedostaci su stvarni. Nikada nećemo popuniti te praznine… Zamisao o evoluciji temelji se na čistom vjerovanju.¨


Moram vam reći da taj čovjek ulazi u okruženje religije! Dragi prijatelji, da biste bili evolucionist, morate stvar prihvatiti vjerom. Evolucija je spekulacija i takva je bila od samog početka, ali nažalost, mnogi ljudi prihvatili su je kao gotovu činjenicu.


U današnje vrijeme, skupina teologa (uglavnom mlađih), koji ne žele da ih nazivaju intelektualnim opskurnjacima, prihvatila je ono što nazivamo ¨teistička evolucija.¨ Ako biste željeli znati što jedan naučenjak o tome govori, Kirtly Mather, u svoj knjizi Znanost razmišlja o religiji, kaže: ¨Kad teolog prihvati evoluciju kao proces kojeg je upotrijebio Stvoritelj, mora biti spreman s tom zamisli ići do kraja. Ne samo da se radi o procesu koji se odvijao određenim redom, već se radi o procesu koji još uvijek traje. Zlatno doba za čovjeka – ako ono uopće postoji – tek je u budućnosti, a nikako nije u prošlosti… Nadalje, stvaralački proces evolucije ne može se prekidati nikakvom nadnaravnom intervencijom. Evolucija prvih živih stanica iz prethodno nežive tvari može predstavljati kvantni skok, a ne beznačajno maleni pomak tijekom procesa napretka. Međutim, radi se o potpuno prirodnom razvoju. ¨Teistička evolucija je vjerojatno najnerealističnija od svih teorija. Gotovo da se radi o nerazumskom vjerovanju i potpuno nelogičnom stavu. Postoje ljudi danas koji pokušavaju hodati po obje tračnice istodobno. Željeli bi se pridružiti nevjernicima, ali također vole i Scofiledovu Bibliju pod rukom. Teško je biti na obje strane, dragi moji prijatelji. To je nalik starim Grčkim utrkama u kojima su natjecatelji jednom nogom stajali ne jednome konju, a drugom na drugom konju. Sve je bilo u redu dok su oba konja držala isti pravac, ali, vjerujte mi, kad je jedan od konja odlučio krenuti drugačijim smjerom, jahač je trebao odlučiti na kojeg će sjesti. U takvom se položaju nalaze i teistički evolucionisti. Oni na kraju završavaju jašući na pogrešnom konju.


U današnje vrijeme postoji mnogo pogrešnih informacija među mnoštvom inteligentnih ljudi. Na primjer, pred sobom imam isječak iz svjetovnog časopisa od prije nekoliko godina. U njemu se postavlja pitanje, a zatim se nudi i odgovor. Prvo pitanje: ¨Koji je, prema biblijskom izvješću, datum stvaranja svijeta?¨ Poslušajte sada odgovor kojeg je autor ponudio: ¨4.004. godina prije Krista.¨ Čovjek uistinu zna biti krajnje smiješan!


Članak u časopisu Life koji se bavio porijeklom života tvrdio je da se u nekom neodređenom trenutku – neki tvrde prije dvije milijarde godina, a neki pred milijardu i pol – život čudesno pojavio u dubinama. Koji je oblik imao? Znanost nam na to ne ogovara. Sve što možemo znati prema tom članku je da su ¨posredovanjem nekakvog sredstva velike molekule stekle sposobnost samodupliciranja.¨ Dragi prijatelji, želite li pristati uz teoriju prema kojoj se velike molekule stekle sposobnost samodupliciranja?


Razvile su se i druge glupe teorije. Jedna je da je čovjek na zemlji nastao iz smeća koje su neka prethistorijska inteligentna bića ostavila na zemlji u dalekoj i mračnoj prošlosti. Ta tvrdnja potječe od naučenjaka! Dok su nas neki naučenjaci poslali da svoje pretke tražimo po drveću, drugi nas šalju da ih tražimo među morskim korovom, a treći nas opet šalju prema kantama za smeće! Stvar se sve više pogoršava, zar ne? Ne znam kako je s vama, međutim, osjećam da Božja tvrdnja o stvaranju stoji i u današnjem suvremenom dobu.


Popularna definicija evolucije, koju je dao Herbert Spencer, tvrdi: ¨Integriranje tvari i popratno rasipanje gibanja tijekom kojeg tvar prelazi iz nedefinirane, nekoherentne homogenosti u definiranu koherentnu heterogenost, a tijekom kojeg ostatak gibanja prolazi kroz paralelnu transformaciju. ¨ Razmišljajte malo o toj definiciji, dragi prijatelj!


Meni još uvijek ima mnogo više smisla čitati: ¨U početku stvori Bog nebo i zemlju.¨ Tko je stvorio svijet? Bog. Stvorio ga je iz ničega. Kad? Ne znam i nitko drugi to ne zna. Neki tvrde da je to bilo prije milijardu godina, a drugi da je bilo prije dvije milijarde, a sada neki tvrde da je to bilo prije pet milijardi godina. Ja osobno smatram da svi oni samo nagađaju. Mislim da je svijet bio stvoren mnogo prije toga. Dragi prijatelji, moramo imati na umu da Bog iza sebe ima vječnost. Što mislite da je radio tijekom brojnih milijardi godina prošlosti? Čekao da se vi i ja pojavimo na sceni? Svakako ne. Bio je zaposlen. Imao je ovo stvorenje davno ranije kako bi na njemu radio. Vidite, On nam nije rekao baš previše, zar ne? Maleni čovjek koji živi na zemlji hvali se time da zna ono što u stvari ne zna.


Ne možeš pokrenuti niti jednu zvijezdu;

Ne možeš stvoriti niti jedan list u šumi,

Ili pomaknuti goru, ili isušiti more

Arogantni patuljče, velik u nevjeri!


Ne možeš stvoriti niti jednu veličajnu zoru

Niti dan dovesti kraju sumrakom,

Niti blijedi mjesec odaslati da sjaji blagim zrakama

A sumnjaš u Onoga koji sve to čini?

Sherman A. Nagel, St.


Sve nas to potiče da jednostavno prihvatimo veličanstvenu izjavu kojom započinje Božja riječ: ¨ U početku stvori Bog nebo i zemlju.¨ Promatrajmo sa psalmistom Njegova nebesa, djelo prstiju Njegovih, mjesec i zvijezde koje je On učvrstio (Psalam 8,3) i shvatimo sa ¨nebesa slavu Božju kazuju, naviješta svod nebeski djelo ruku Njegovih¨ (Psalam 19,1).


Apostol Pavao napisao je Rimljanima: ¨Uistinu, ono nevidljivo Njegovo, vječna Njegova moć i božanstvo, onamo od stvaranja svijetom umom se po djelima razabire tako da nemaju isprike¨ (Rimljanima 1,20). Pisac poslanice Hebrejima napisao je: ¨Vjerom spoznajemo da su svjetovi uređeni riječju Božjom tako te ovo vidljivo ne posta od ničega pojavnoga¨ (Hebrejima 11,3). Stvaranje moramo prihvatiti po vjeri. Čak nam niti znanost ne može reći na koji način iz ničega nastaje nešto. Bog je, po svemu sudeći, stvari uradio baš na takav način, a čovjek današnjice ne može reći kad je to sve bilo stvoreno.


Kad izvješće u Knjizi Postanka uspoređujemo sa ostalim izvješćima o stvaranju, kontrast je zapanjujući. Većina naroda imaju legende o stvaranju i vjerojatno su svi ti zapisi izvrgnuti prenesci izvješća iz Knjige Postanka. Na primjer, jedan od najboljih izvješća o stvaranju kod svjetovnih naroda nalazimo na babilonskim pločama o stvaranju. Zapazite neke od kontrasta: babilonske ploče počinju sa kaosom. Biblijsko izvješće započinje s kozmosom, sa savršenstvom. ¨U početku stvori Bog nebo i zemlju.¨ Prema babilonskom izvješću, nebeska tijela su bogovi, međutim, prema Bibliji oni nisu ništa drugo neko tvar. U babilonskom izvješću zastupa se politeistička (mnogobožačka) teologija, a u Bibliji jednoboštvo. Babilonsko izvješće tvrdi kako je svemir djelo majstora, a Biblija tvrdi da je Bog progovorio i sve je nastalo. Babilonsko izvješće karakterizira djetinjastost i grotesknost, dok Biblija iznosi veliku i ozbiljnu stvarnost Boga Stvoritelja koji je svet i koji je Spasitelj. Babilonsko izvješće nikako nije u skladu sa suvremenom znanosti, ali je Biblija u skladu sa istinskom znanosti.


Ja odbacujem evoluciju jer ona odbacuje Boga i otkrivenje. Ona negira čovjekov pad i činjenicu postojanja grijeha, a također se protivi i Kristovom djevičanskom rođenju. Stoga, ja evoluciju odbacujem svim svojim bićem. Ne vjerujem da je ta teorija odgovor na pitanje porijekla svemira u kojem živimo.


Postoje tri temeljna područja u koja evolucija ne može prodrijeti i koja evolucija ne može razriješiti. Ona ne može premostiti jaz između ničega i nečega, ne može premostiti most između nečega i života i ne može premostiti jaz između života i ljudskosti – to jest, samosvjesnog ljudskog života koji posjeduje slobodnu volju.


Tisak, naravno, uvijek traži nešto senzacionalno i izlazi pred čitateljstvo sa zanimljivim nalazima. Jedna od stvari koje sam dobio u ruke je isječak u kojem se tvrdi da su pokraj mjesta gdje sam ranije živio pronašli tragove dinosaura. Znao sam za to već godinama. Možda je i za očekivati da će ondje pronaći najveće od najvećeg, pa me ne čudi što su ondje pronašli i dinosaure. Međutim, nedavno su pronašli nešto što uznemiruje. Pronašli su tragove ogromnog čovjeka. Znate, to me stvarno uznemiruje jer je teško krenuti od malešne amebe ili otpada na površini vode, a zatim zaključiti kako su sa ogromnim dinosaurima hodali i ljudi koji su bili mnogo veći od svih nas danas. Evolucija će imati mnogo problema u posljednjih nekoliko godina. Ako mogu predviđati (a ja samo prenosim predviđanja naučenjaka), reći ću da će do kraja stoljeća teorija evolucije biti mrtva kao i ptica dodo.


Iako bi se o tim pitanjima moglo reći mnogo više, nameće nam se i treće pitanje. Ne samo da se ljudi pitaju tko je stvorio i kad je stvorio, već se pitaju i zašto je stvorio. Vjerujte mi, time se postavlja temeljno pitanje. Radi se o vrlo važnoj stvari.


Božja riječ govori nam kako je ovaj svijet bio stvoren na Božje zadovoljstvo. Smatrao je prikladnim stvoriti ovaj svijet i uživao je u njemu. U posljednjoj knjizi Biblije nalazimo ove riječi: ¨Dostojan si, Gospodine, Bože naš, primiti slavu i čast i moć! Jer ti se sve stvorio i tvojom voljom sve postade i bi stvoreno!¨ (Otkrivenje 4, 11). On je stvorio ovaj svemir jer ga je želio stvoriti. Učinio je to po svojoj volji. Možda se vama ovaj svemir ne dopada baš previše, ali Njemu se dopada. Mene nikada nije pitao gdje u Njegovom svemiru želim da bude smješten ovaj svijet na kojem živim. U stvari, nije me niti pitao želim li se roditi tamo gdje sam se rodio ili ne. Naravno, da mi je dao mogućnost, ja bih odabrao mjesto na kojem sam se rodio. Međutim, nije mi dao tu mogućnost izbora. Moram još jednom ponoviti kako je ovaj svemir bio stvoren po Božjoj volji. Njemu se učinilo prikladnim stvoriti ga i uživao je u procesu stvaranja.


Drugi razlog zbog kojeg je stvorio ovaj svemir bio je za svoju slavu. Izvorno stvorenje pjevalo je predivnu pjesmu Stvoritelju: ¨… dok su klicale zvijezde jutarnje i Božji uzvikivali dvorjani¨ (Job 38,7). Svemir je stvoren za Božju slavu. U Izaijinom proročanstvu nalazimo sljedeće riječi:

¨ … koje sam na svoju slavu stvorio, koje sam sazdao i načinio¨ (Izaija 43,7). Bog je ovaj svijet stvorio za svoju slavu.


Božja riječ također nam govori da je Bog stvorio čovjeka u ovome svemiru sebi za zajedništvo. Želio je imati zajedništvo sa čovječanstvom pa ih je stvorio kao slobodna i moralna bića. Bog je mogao stvoriti i robote. Mogao je načiniti mehaničkog čovjeka i pritisnuti dugme da mu se čovjek klanja. Bog, međutim, nije želio takvog čovjeka. Bog je želio da čovjek Njega odabire svojom slobodnom voljom i da ga ljubi i da mi služi.


Dragi prijatelji, usred sve nevjere, krivovjerja i neprijateljstva prema Bogu kojim smo svakoga dana okruženi, najveća stvar koju kao čovjek možete učiniti je da javno izaberete Gospodina Isusa Krista. Vjerovati u Boga Oca Svemogućeg, Stvoritelja neba i zemlje, i primiti Njegovog Sina Isusa Krista je najslavnija povlastica koju vi i ja imamo. Mnogo slušamo o slobodi govora i o svakoj vrsti drugih sloboda, ali narod oko nas koji tako glasno govori o slobodi, čini se da ne zna što sloboda uistinu jest. Mi imamo pravu slobodi kad izaberemo Gospodina Isusa Krista za svog Spasitelja.


Vratimo se sada k prvom stihu Knjige Postanka: ¨U početku stvori Bog nebo i zemlju¨. To je uistinu veličanstveni stih. Izuzetan je. Mišljenja sam da su to vrata kroz koja morate ući u Bibliju.

Morate vjerovati da je Bog Stvoritelj jer onaj koji želi doći Bogu mora vjerovati da On jest. ¨U početku stvori Bog nebo i zemlju¨.


¨U početku ¨ - to je početak kojem ne možete postaviti točne vremenske granice. Možete ga procijeniti na nekoliko milijardi godina, i mislim da biste bili u pravu, ali tko zna koliko milijardi godina? Čovjek, svakako, ne zna točno.


¨Stvori Bog.¨ Riječ ¨stvori¨ dolazi od Hebrejske riječi bara, koja znači ¨stvoriti iz ničega.¨ Ta je riječ upotrijebljena svega tri puta u prvom poglavlju Knjige Postanka jer bilježi svega tri čina stvaranja. (1) Stvaranje nečega iz ničega. ¨U početku stvori Bog nebo i zemlju.¨ (2) Stvaranje života. ¨Stvori Bog morske grdosije i svakovrsne žive stvorove…¨ (s. 21). Tu se govori o stvaranju svih vrsta životinjskog života. (3) Stvaranje čovjeka. ¨Na svoju sliku stvori Bog čovjeka…¨ (s.27). Teistička evolucija nije odgovor. Ona prati stvaranje do čovjekovog vremena, a onda Adama i Evu smatra proizvodima nekakvog evolucijskog procesa. Teistički evolucionisti smatraju dane u Postanku kao razdoblja vremena, duga razdoblja. Ja ne vjerujem da je to istina. Bog označava dane stvaranja riječima. ¨Tako bude večer, pa jutro - dan prvi¨ itd. Time se jasno označava da Bog nije imao na umu duga vremenska razdoblja, već prave dane od dvadeset i četiri sata.


¨Stvori Bog nebo i zemlju.¨ Zemlja je odvojena od ostatka stvorenja. Zašto? Pa, zemlja je zavičaj čovječanstvu; tamo će biti smješten. Jako smo zainteresirani za nju jer pripadamo tom stvorenju. Moramo shvatiti, dragi prijatelji, da smo mi stvorenja, Božja stvorenja, a kao Božja stvorenja nešto smo mu dužni.


Prije mnogo godina Hebert Spencer je rekao: ¨Najopćenitiji oblici u kojima su očita očitovanja Nepoznatog su vrijeme, prostor, tvar, sila , gibanje.¨ To su bile njegove kategorije podjele. George Dewey Blomgren razgovarao je sa vojnim narednikom koji je imao i diplomu iz prava. Gospodin Blomgren želio mu je posvjedočiti. Narednik je spomenuo Herberta Spencera, pa mu je gospodin Blomgren odgovorio: ¨Jeste li znali da i Biblija i Spencer govore o velikim načelima stvaranja?¨ Narednik je zatreptao očima i zainteresirao se: ¨Kako to?¨ Odgovor je bio: ¨Spencer govori o vremenu, prostoru, tvari, sili i gibanju. U prva dva stiha Knjige Postanka čitamo: ¨U početku (vrijeme) stvori Bog nebo (prostor) i zemlju (tvar). Zemlja bijaše pusta i prazna; tama se prostirala nad bezdanom, i Duh Božji (sila) lebdio (gibanje) je nad vodama.¨ Spenceru je trebalo pedeset godina da otkrije taj zakon, a ovdje je iznesen u svega pedeset sekundi.¨ Narednik nije imao nikakvog temelja za prepirku, i uskoro se pouzdao u Krista kao svog osobnog Spasitelja.


Zanimljivo je da je Bog iznio ta velika načela u prva dva stiha Knjige Postanka. Vrlo je važno da to zapazimo!


Zemlja bijaše pusta i prazna; tama se prostirala nad bezdanom, u Duh Božji lebdio je nad vodama. (Postanak 1,2)


Iako su mnogi pokušavali diskreditirati taj stav u proteklih nekoliko godina, ja vjerujem da se između prvog i drugog stiha dogodila velika katastrofa. Koliko ja mogu vidjeti, za takvu tvrdnju postoji obilje dokaza. Kao prvo, promotrite svekoliko stvorenje – nešto mu se dogodilo! Čovjekovo putovanje na mjesec ne otkriva nam ništa nego pustoš. Kako je došlo do toga? Želim reći da je došlo do katastrofe u Božjem svemiru.


To se posebno spominje u svezi sa zemljom jer je to mjesto na kojem će čovjek živjeti, tako da je zemlja opisana kao ¨pusta i prazna.¨


¨Pusta i prazna¨ je vrlo zanimljiv izraz. ¨Pusta¨ je hebrejska riječ tohu, što znači ruševina, praznina; ¨prazna¨ je hebrejska riječ bohu, što znači ¨praznina.¨ Zapazite tvrdnju u proročanstvu proroka Izaije: ¨Da, ovako govori Jahve, nebesa stvoritelj – on je Bog – koji je oblikovao i sazdao zemlju, koji ju je učvrstio i nije je stvorio pustu, već ju je uobličio za obitavanje: ¨Ja sam Jahve i nema drugoga¨ (Izaija 45,18). Tu Bog govori da zemlju nije stvorio ¨pustu¨, a hebrejska riječ za to je tohu, što je ista riječ koju smo vidjeli u Postanku 1,2. Bog zemlju nije stvorio pustu i praznu. Bog je ovaj svemir stvorio kao kozmos, a ne kaos. To je ono što nam Izaija želi pojasniti. Nije je stvorio tohu va bohu, već je zemlja postala tohu va bohu. Bog je stvorio zemlju da bude napučena i Bog je došao na tu ruševinu i učinio je mjestom na kojem ljudi mogu živjeti.


Naše proučavanje prostora do sad nam je otkrilo da živimo u svemiru u kojem je samo zemlja pogodna za nastanjivanje ljudi. Vjerujem da nam Knjiga Postanka govori da je ova zemlja postala ¨bez oblika i prazna¨ i da je bila ne nastanjiva poput mjeseca kad je Božji Duh lebdio nad vodama.


Vjerujem da je cijeli svemir potpao pod tu veliku katastrofu. O kakvoj se to katastrofi radilo. Možemo samo nagađati da nije bilo stvorenja prije Adama koja bi živjela na zemlji i čini se da je sve povezano sa Luciferovim padom, Zorinim sinom, koji je postao sotona, đavao, kako ga danas poznajemo. Mislim da je sve to uključeno u ovim riječima, ali nam Bog ne iznosi detalje. Stvar je takva da nam je Bog dao jako malo detalja u prvom poglavlju Knjige Postanka.


¨I Duh Božji lebdio je.¨ Riječ za ¨lebdio je¨ označava i kvočku koja leži na svojim pilićima. On je lebdio nad vodama. Sveti Duh započeo je službu u kojoj Ga vidimo uvijek iznova. Radi se o ponovnom stvaranju! On dolazi na scenu i ponovno stvara. Upravo to čini sa nama.


Sjetit ćete se da je Gospodin Isus rekao: ¨…Ako se tko ne rodi iz vode i Duha, ne može ući u kraljevstvo Božje¨ (Ivan 3,5). Voda je Božja riječ. Ako želite kršenje učiniti simbolom toga, u redu. Ali, voda označava Božju riječ. Sveti Duh je njen autor. Vrlo je važno da to zapazimo.


STVARANJE ZEMLJE


Vidjeli smo stvaranje svemira u prvome stihu i šok koji je nastao na zemlji u drugome stihu. Sada smo došli do stvaranja zemlje u šest dana (stihovi 3-31). Vjerujem da ovdje imamo sljedeći tijek akcije.


Želo bih vam skrenuti pozornost na nekoliko stvari u ovim stihovima. U Knjizi Izlaska 20,11 čitamo: ¨Ta Jahve je šest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve što je u njima…¨ U tome stihu nema niti riječi o stvaranju. Govori se o “obnovi“; Bog je uzeo ono što je već bilo oblikovano i u tih šest dana On ne stvara, već obnavlja. Radi sa tvari koja već postoji, sa tvari koju je učinio da postane vjerojatno milijarde godina ranije.


Bog je stvorio život i postavio da na zemlju i čovjeka je stvorio da živi na zemlji. To je biće za koje smo zainteresirani jer smo vi i ja ta bića. Time izvješće u Knjizi Postanka postaje izuzetno zanimljivo za nas danas.


DAN PRVI – SVJETLO


I reče Bog : ¨Neka bude svjetlost!¨ I bi svjetlost.  I vidje Bog da je svjetlost dobra; i rastavi Bog svjetlost od tame. Svjetlost prozva Bog dan, a tamu prozva noć. Tako bude večer, pa jutro – dan prvi.  (Postanak 1,3-5)


Tu se moralo raditi o danu od dvadeset i četiri sata – ne znam kako je moguće zaključiti bilo što drugo na temelju tih riječi. Zapazite kako Bog govori: ¨Neka bude svjetlost!¨ Deset puta u ovome poglavlju susrest ćemo riječi ¨neka bude¨ - neka bude svod, neka budu svjetlila, neka se vode skupe na jedno mjesto itd. Netko je te izraze nazvao ¨Deset zapovijedi stvaranja.¨ Radi se o božanskom dekalogu (deset zapovijedi).


I reče Bog ¨neka bude svjetlost!¨ To je prvi put da nam je rečeno da je Bog progovorio. To su Njegove prve riječi zapisane u Bibliji.


DAN DRUGI – ZRAČNI PROSTORI


I reče Bog: ¨Neka bude svod posred voda da dijeli vode od voda!¨ I bi tako. (Postanak 1,6)


I reče Bog: ¨Neka bude svod¨ - Hebrejska riječ za svod je raqia, što znači zračni prostor. ¨Neka bude svod posred voda da dijeli vode od voda.¨ Što to znači? Bog je prvo vode razdijelio po okomici. Postoji voda iznad nas i voda ispod nas.


Bog načini svod, i vode pod svodom odijeli od voda nad svodom. (Postanak 1,7)


Kad smo jedne godine bili na Havajskom otočju, u vrlo kratkom vremenu je u Honolulu palo dvanaest centimetara kiše. Nalazili smo se na mjestu gdje godišnje padne preko pet metara kiše. Dragi prijatelji, ondje ima jako puno vode ako može pasti pet metara vode! To je i Bog učinio. Odijelio je vode gore od voda dolje.


A svod prozva Bog nebo. Tako bude večer, pa jutro – drugi dan. (Postanak 1,8)


¨Ako svod prozva Bog nebo.¨ To nije nebo kako ga vi i ja smatramo. U stvari, u Bibliji se spominju tri neba. Gospodin Isus govorio je o pticama nebeskim i ja mislim da je to nebo koje se spominje

u ovom stihu. Zatim, poslije i nebeske zvijezde koje se nalaze u drugom nebu. Postoji i treće nebo, i u njemu prebiva Bog. Dakle, prvi sloj je sloj u kojem se nalaze oblaci i u kojem lete ptice.