dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

Ali ih on uporno navraćaše, i oni se vratiše k njemu i uđoše u njegovu kuću. On ih ugosti, ispeče pogaču, te blagovaše. (Postanak 19,3)


Ti su ljudi imali još jednu gozbu. Dobro su jeli kod Abrahama, a sada dobro jedu i kod Lota.

Iznijeli su stanovitu stvar kad su rekli: "Ostat ćemo vani i spavati u parku." Lot im je rekao: "U Sodomi se to ne čini. Opasno je. Životi vam ne bi vrijedili niti lipe da to učinite." Moram vam reći da bi mnogi naši gradovi trebali promijeniti ime u Sodoma. Kad biste htjeli spavali u gradskom parku, vjerojatno ne biste bili sigurni. U stvari, nećete biti sigurni čak niti ako noću budete na gradskim ulicama. Mnoge žene koje žive same neće doći u crkvu navečer. Jedna mi je sestra rekla: "Ja navečer samo zaključam vrata i ne otvaram ih do sljedećeg jutra. U mom susjedstvu nije sigurno čak niti prošetati ulicama." Dani Sodome i Gomore ponovno se događaju i praktički s istim razlogom. Lot je rekao: "Ne, ljudi kod nas ne ostaju na ulici. Ne biste bili sigurni." Kad on "uporno navraćaše", oni su ušli k njemu.


Još ne bijahu legli na počinak, kad građani Sodome, mladi i stari, sav narod do posljednjeg čovjeka, opkole kuću.


Zovnu Lota pa mu reknu: "Gdje su ljudi što su noćas došli k tebi? Izvedi nam ih da ih se namilujemo?" (Postanak 19,4-5)


Ovo je scena od koje čovjeku pozli, a otkriva nam kakva je pokvarenost vladala u tome gradu, Sodomi. Ime koje se pridaje tome grijehu od toga dana do danas je sodomija. Po svemu sudeći, u Sodomi se nisu trudili osnovati crkvu za te ljude kako bi im rekli da su sasvim u redu unatoč činjenici što su počinjali takav grijeh. Moram vam reći kako je Božja riječ sasvim određena u tome i ne možete je utišati. Sodomija je strašan grijeh.


Kad je Lot doselio u Sodomu, nije shvaćao o kakvom se gradu radi, u to sam siguran. Stigao je onamo i shvatio kako je perverzija tema za razgovore. U takvom je okruženju odgajao svoju djecu, svoje sinove i svoje kćeri. Kad je ranije počeo razapinjali svoje šatore prema Sodomi, pogledao je prema onamo i ugledao predivne ulice, bulevare, parkove i javne zgrade. Vidio je ljude onakve kakvi su izvana, međutim, nije vidio kakvi su u stvari bili. Grijeh tog grada bio je tako velik da će ga Bog sada osuditi. Bog će uništiti grad.


Povucimo ovdje oštru crtu. Danas postoji novi stav prema grijehu. Postoji nekakvo sivo područje na kojem grijeh nije onako crn kakvim smo ga ranije shvaćali. Crkva je spremna na kompromise dok to ne postane žalosno. U Americi postoje brojne crkve sačinjene od homoseksualaca i gle, svi priznaju da je i pastor te crkve također homoseksualac. Moram vam reći kako je pouka o Sodomi i Gomori pouka za današnji naraštaj. Bog ne prihvaća takve crkve.


Danas se ljudi drže zamisli da možete postati Božje dijete i nastaviti živjeti u grijehu. Bog nam govori kako je to nemoguće. Ne možete tako postupati, a primjer Sodome rječito o tome svjedoči. Pavao nam postavlja pitanje: "Da ostanemo u grijehu da milost izobiluje?" Odgovor je: "Nipošto!" (vidite Rimljanima 6,1-2). Zamisao da možete biti kršćanin i dalje živjeti u grijehu je velika pogreška, posebno ako to olako prihvaćate, što mislim da je bio slučaj ovdje.


To su činili u Sodomi i Gomori i Bog je uništio te gradove. Nemojte mi reći da imamo primitivno gledište na Boga u Knjizi Postanka, a da imamo mnogo bolje gledište danas. Nemojte zagovarati takav stav jer, na koncu konca, Isus prima grešnike. Svakako da to čini, međutim, kad je s njima gotov, svakako ih je promijenio. Bludnica koja je došla k njemu, nakon toga se više nije bavila tim poslom. Kad je došla k Bogu, promijenila se. To je ono što se događalo i drugim grešnicima. Carinik je došao k njemu i ostavio je carinički posao. Odrekao se onoga što je pokvareno kad je došao Gospodinu. Ako dođete Kristu, bit ćete promijenjeni. Mnogi ljudi mi pišu i pokušavaju mi objasniti da živimo u novome vremenu i da se ja moram probuditi. Dragi prijatelji, mi uistinu živimo u novome vremenu, međutim, stvar je u tome da se iznova događaju Sodoma i Gomora.


Lot iziđe k njima na ulaz, a za sobom zatvori vrata, "Braćo moja - reče on - molim vas, ne činite toga zla! (Postanak 19,6-7)

Sodomljani su bili vani i tražili su da im se predaju gosti koji su došli k Lotu. Lot im odgovara: "Braćo moja, molim vas, ne činite toga zla!" Tako je Lot gledao na to jer je već dugo vremena živio u Sodomi. Za njega to nije bio novi moral, već je to bio stari grijeh.

Imam, evo, dvije kćeri s kojima još čovjek nije imao dodira: njih ću vam izvesti pa činite s njima što želite; samo ovim ljudima nemojte ništa učiniti, jer su došli pod sjenu moga krova." (Postanak 19,8)


Kad je čovjek u ono vrijeme ugostio putnika, bio je za njega i odgovoran. Lot je bio voljan učiniti takvu žrtvu da bi zaštitio svoje goste.

"Odstupi odatle! - rekoše. - Došao kao dotepenac, a za suca se već postavlja. Sad ćemo mi s tobom gore nego s njima." 1 nasrnuše na jadnika Lota i navališe na vrata da ih razbiju. (Postanak 19,9)


"Rekoše: došao kao dotepenac, a za suca se već postavlja!" Vidite, Lot je napredovao na političkom području u Sodomi.

Ali ona dvojica pruže ruke van, povukoše Lota k sebi u kuću i zatvore vrata; a ljude pred vratima, mlade i stare, zabliješte tako da nisu mogli naći vrata. (Postanak 19,10-11)


Da Lotovi gosti nisu postupili tako, i oni i Lot bili bi uništeni jer su tako naumili žitelji Sodome.


Onda ona dvojica upitaju Lota: "Koga još ovdje imaš: sinove i kćeri, sve koje imaš u gradu, iz mjesta izvedi! Jer mi ćemo zatrti ovo mjesto: vika je na njih pred Jahvom postala tolika te nas Jahve posla da ga uništimo." Iziđe Lot da to kaže svojima budućim zetovima koji namjeravahu uzeti njegove kćeri, te reče: "Na noge! Odlazite iz ovog mjesta, jer će Jahve uništiti grad!" Ali je u očima svojih budućih zetova ispao kao da šalu zbija. (Postanak 19,12-14)


Lot se našao u strašnom položaju. Proveo je dosta godina živeći u Sodomi. Naučio je tolerirati takvu vrstu grijeha iako ga je nazivao zloćom. Vidio je kako mu sinovi i kćeri odrastaju ondje i vjerojatno su usvojili etičke standarde tamošnjeg pučanstva. Kad je došlo vrijeme kad je Lot primio ovu riječ od Gospodina da napusti grad, otišao je svojim zetovima govoreći im: "Iziđimo odavde jer će Bog uništiti grad." Smijali su mu se. Pravili su budalu od njega. Pretpostavljam da su znali kako je Lot tjedan dana ranije uložio nešto novaca u nekretnine u gradu. Tako je dugo živio kao jedan od njih, bez ikakve različitosti, da su njegovo upozorenje primili kao veliku šalu. Ovaj se čovjek našao izvan Božje volje na tome mjestu i nije imao nikakvo svjedočanstvo za Boga. U tome gradu nije pridobio nikoga za Gospodina. Isto načelo vrijedi i danas: kad se spustite na njihov nivo, dragi moji prijatelji, nećete ih pridobiti. Mislim da je to i više nego očito u ovom vremenu u kojem živimo.


Ako ćemo iskreno, ja bih se bio složio s Abrahamom da Lot nije bio spašen, međutim, sjetimo se što je rekao Petar: "Ako gradove Sodomu i Gomoru u pepeo pretvori, osudi i za primjer budućim bezbožnicima postavi; ako pravednog Lota, premorena razvratnim življenjem onih razularenika, oslobodi - (pravedniku se doista dan za danom suša razdirala dok je gledao i slušao bezakonička djela onih među kojima je boravio)" (2, Petrova 2,6-8). Moram vam reći kako Lot nije uživao živeći u Sodomi. Sad kad će napustiti grad, ne može pridobiti niti jednoga da iziđe s njim, osim žene i dvije kćeri.


Kako zora puče, anđeli navale na Lota govoreći: "Na noge! Uzmi svoju ženu i svoje dvije kćeri koje su ovdje, da ne budeš zatrt kaznom grada!" Ali on oklijevaše. Zato ga oni uzeše za ruku, a tako i njegovu ženu i njegove dvije kćeri, - po smilovanju Jahvinu nad njim - odvedoše ih i ostaviše izvan grada. (Postanak 19,3 5-16)


Tu imamo čovjeka koji je bio Božji čovjek unatoč svemu. Kad bih imao samo Knjigu Postanka, sumnjam da bih vjerovao da je Lot bio spašen, međutim, s obzirom na činjenicu da ga Petar naziva pravednikom, znamo da je to i bio. Lot je postao pravedan zbog toga što je slijedio Abrahama, vjerovao je Bogu i prinosio je žrtve. Bog iskazuje milosrđe Lotu i on sada vjeruje Bogu i napušta grad.


Kad ih izvedoše u polje, jedan progovori: "Bježi, da život spasiš! Ne obaziri se niti se igdje u ravnici zaustavljaj! Bježi u brdo, da ne budeš zatrt!" Ali Lot odvrati: "Nemoj, gospodine! Nego, ako je tvoj sluga našao milost u tvojim očima - a toliko milosrđe već si mi iskazao spasivši mi život - ja ne mogu pobjeći u brdo a da me nesreća ne snađe i ne poginem. (Postanak 19,17-19)


Čak i Lot nije želio napustiti grad. Izišao bi iz grada, ali nije mogao stići do planine.


Eno onamo grada; dostaje blizu da u nj pobjegnem, a mjesto je tako malo. Daj da onamo bježim - mjesto je zbilja maleno - daj da život spasim!" (Postanak 19,20)


Ovaj je grad bilo maleno mjesto imenom Soar, i tamo je Lot otišao. Vidite, taj je čovjek izišao iz Sodome, ali čak niti odande nije izišao čist. I, naravno, zapao je u mnoge nevolje baš u to vrijeme.


UNIŠTENJE GRADOVA U RAVNICI


Bog je uništio gradove Sodomu i Gomoru, a nama su rečene dvije stvari: jedna se tiče Lotove žene, a druga se tiče njegovih kćeri. U svezi s njegovom ženom, čitamo:

A Lotova se žena obazre, i pretvori se u stup soli. (Postanak 19,26)


Mislim da mnogi ljudi pogrešno razumiju ovaj stih. Zašto se gđa Lot okrenula i pogledala unatrag? Mislim da je razlog dvojak. Kao prvo, okrenula se i pogledala zato što nije željela napustiti Sodomu. Voljela je Sodomu. Voljela je i Lota također, međutim, više je voljela Sodomu i nije je željela napustiti. Vjerojatno je bila članica raznih klubova u gradu. U stvari, u gradu nije postojalo okupljalište na kojem ona nije bila poznata. Ona je jednostavno obožavala ta druženja u popodnevnim satima. Nisam siguran da se također nisu sastajali u nekom klubu kako bi ondje proučavali religiju. Ona je bila u svemu, dragi prijatelji, pa jednostavno nije željela otići. Njeno je srce bilo u Sodomi. Tijelo joj je izišlo iz grada, ali srce joj je svakako ostalo tamo.


Za nas danas ovo je veličanstvena pouka. Slušam mnoge kršćane kako govore da žele vidjeti Gospodnji dolazak, međutim, ne žive na način koji bi pokazivao da to i misle. U nedjelju ujutro teško ih je dobiti da napuste svoje domove, a u nedjelju popodne nikako neće napustiti svoje domove jer vole također i televizor. Imaju najsuvremenije televizore i u nedjelju popodne i navečer gledat će programe, jer baš tada su dobri. Međutim, kada Gospodin dođe, dragi prijatelji, morat ćete ostaviti televizor, svoj predivni dom - morat ćete ostaviti baš sve. Imam za vas samo jedno pitanje: hoće li vam se slomiti srce kad budete morali ostaviti sve na zemlji?

To sam pitanje postavio sebi mnogo puta. Da budem iskren sa vama, nisam baš previše revan napustiti ovo mjesto. Volio bih ostati. Tu imam prijatelje i ljude koje volim s kojima bih želio ostati. Također imam i ovu službu preko radija koju bih želio nastaviti. Bit ću iskren sa vama: nadam se da će mi Gospodin dopustili da ostanem još koji trenutak dulje. Međutim, također želim biti sposoban reći: kad me pozove, neću na zemlji imati niti jednu stvar zbog koje će mi se slomiti srce što je moram napustiti - niti jednu jedinu stvar. Također volim i svoj dom, međutim, isto tako bih ga bio voljan napustiti. Koji je vaš stav s tim u svezi? Gospođa Lot se okrenula i pogledala prema natrag, a ovo je jedno od tumačenja.

Drugi razlog zbog kojeg se okrenula bio je taj što jednostavno nije vjerovala Bogu. Bog je rekao: "Napustite grad i ne okrećite se." Lot se nije okretao. Vjerovao je Bogu. Međutim, gospođa Lot nije vjerovala Bogu. Ona nije bila vjernica, pa zato i nije uspjela pobjeći iz grada.


Neću ulaziti u priču o dvjema Lotoviin kćerima u stihovima 31 -38. Ta je priča prljava da prljavija ne može biti. Ako ćemo iskreno, Lot nije postupio ispravno kad se odselio u Sodomu. Izgubio je sve osim svoju dušu. Njegov je život slika mnogih ljudi koji ne žele osuditi grijehe u svome životu. Oni su spašeni "ali kao kroz oganj." Gospodin je tim ljudima, koji sva jaja stavljaju u jednu košaru, vrlo određeno rekao da ako ne osude svoj grijeh ovdje na zemlji, On će ga osuditi. Po svemu sudeći., to je bio slučaj u Lotovom životu.

Želim ovo poglavlje zaključiti pogledom na Abrahama. Što je Abraham mislio o svemu ovome?


Sutradan u rano jutro Abraham se požuri na mjesto gdje je stajao pred Jahvom, upravi pogled prema Sodomi i Gomori i svoj ravnici u daljini: i vidje kako se diže dim nad zemljom kao dim kakve klačine. (Postanak 19,27-28)


Kad je Abraham pogledao prema Sodomi, mislim da se ražalostio u srcu. Nisam siguran je li znao da je Lot uspio pobjeći. Vjerojatno je o tome saznao kasnije. Kad je pogledao prema Sodomi, vjerojatno je bio žalostan zbog Lota, međutim, Abraham ondje nije uložio niti lipe. Kad je došao sud, njega to nije ubuđivalo niti sekunde jer on nije bio zaljubljen u ono što je bilo u Sodomi, kao niti u ono što je bilo u svijetu.


Sjetimo se da nam je rečeno: "Ne ljubite svijeta ni što je u svijetu..." (1. Ivanova 2,15), Ponekad propovijedam poruku koju sam naslovio "Razgledavanje Sodome." Prvo gledam na Sodomu Lotovim očima. On je svakako imao pogrešan pogled na grad, zatim gledam kroz oči gospođe Lot. Ona se zaljubila u grad. Sodomu također možete razgledavati i Abrahamovim očima. On tamo nije izgubio baš ništa. Na koncu, kroz Sodomu možete proći skupa s Gospodinom i vidjeti je onako kako je On vidi. Žalosno je što svijet danas ne gleda na sodomiju onako kako je Gospodin gleda. Mislim da danas taj grijeh nije prevladavajući u svijetu, međutim, zabrinjavajući postotak populacije sačinjavaju homoseksualci koji prakticiraju razne nastranosti. Mi o tome govorimo blaže nego ikada, a radi se o stvari koja postoji među nama.


Koji bi stav trebali imati kršćani prema homoseksualizmu? Čak je i Lot u svoje vrijeme rekao: "Činite zlo!" Bog je to osudio. Nije li Božjem djetetu dovoljno znati da s takvim stvarima ne može biti kompromisa? To je grijeh! Svijet se time bavi, a zatim to naziva bolešću. Isto se govori i za alkoholičare. Svakako, on je bolestan, Naravno da je bolestan! Međutim, što ga je natjeralo da popije prvo piće i da dođe do toga da bude bolestan? Grijeh je to učinio, dragi prijatelji. Grijeh je problem, a homoseksualizam je grijeh. Tako je to obilježeno i u prvom poglavlju poslanice Rimljanima, gdje piše da je Bog rekao da ih se odriče (vidite Rimljanima 1,18-32). Postanak 19 je vrlo važno poglavlje za ovaj naraštaj u kojem danas živimo.