dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 26



TEMA: Bog potvrđuje svoj savez sa Izakom; Izak pogrešno predstavlja Rebeku; Izak u Geraru; Izak odlazi u Beer - Šebu


Dok sam bio mnogo mlađi propovjednik, ovo mi poglavlje nije izgledalo baš pretjerano zanimljivo i uzbudljivo. Beživotno je i nezanimljivo, što se posebno zapaža nakon proučavanja čovjeka poput Abrahama i zanimljivog čovjeka poput Jakova do kojeg ćemo doći malo kasnije. Ovo poglavlje govori o Izaku. U stvari, ovo je jedino poglavlje koje uistinu govori o Izaku, i ono jednostavno nije zanimljivo. Sve što je činio bilo je kopanje zdenaca. Bilo kako bilo, kad sam malo zašao u godine, počeo sam proučavati ova poglavlja i našao sam da i u njima Bog za nas ima poruku. U stvari, radi se o vrlo važnoj poruci, koju je Pavao izrekao vrlo precizno: "Uistinu, što je nekoć napisano, nama je za pouku napisano da po postojanosti i utjesi Pisama imamo nadu" (Rimljanima 15,4). Ovo je poglavlje koje poučava strpljivosti, a mnogima od nas ono je potrebno - ja svakako spadam u tu kategoriju. Pa opet, ne želim da steknete dojam da je strpljenje sve što Bog želi od vas. Gospodin je također imao ljude poput Abrahama, Jakova i Davida, koji su bili ambiciozni i agresivni. Bog i to može upotrijebiti. Međutim, Izakov život sadrži veliku poruku za mnoge od nas. "Svako je Pismo od Boga nadahnuto i korisno za pouku, za karanje, za popravljanje i odgajanje u pravednosti, da čovjek Božji bude savršen - opremljen za svako djelo ljubavi" (2. Timoteju 3,16-17), Imajući to na umu, krenimo u ovo poglavlje.


Izak, ljubljeni sin, dobio je potvrdu Božjeg saveza s njim. Nakon toga ga nalazimo kako zapada u isti grijeh nevjere kao što je to učinio i njegov otac Abraham. Na koncu, vidjet ćemo ga gdje kopa zdence u Geraru. Čini se da to i nije pretjerano zanimljivo, međutim, tu se nalazi velika poruka za nas; zato, nemojmo je propustiti.


BOG POTVRĐUJE SVOJ SAVEZ SA IZAKOM


U zemlji zavlada glad, različita od prijašnje što je bila za vrijeme Abrahama, pa Izak ode Abimeleku, kralju Filistejaca u Geraru. (Postanak 26,1)


Ovo je sada druga glad koja se spominje. Sjećate se prve gladi koja je bila u Abrahamovo vrijeme, kad je s Lotom otišao u Egipat.


Jahve mu se ukaza i reče: "Ne silazi u Egipat: boravi u zemlji koju ću ti označiti. (Postanak 26,2)


Zašto je Bog rekao te riječi Izaku? Pa, imao je pred sobom primjer njegovog oca koji je pobjegao u Egipat kad se našao u takvoj situaciji. To nam otkriva činjenicu da se grijesi tipa "kakav otac, takav sin" prenose s očeva na sinove. Možete govoriti o jazu naraštaja koliko želite, međutim, kod grijeha ne postoji nikakav jaz ili procjep. Grijeh samo teče iz jednog u drugi naraštaj. Općenito gledano, sin čini iste pogreške kao i njegov otac, osim ako ne dođe do neke vrste intervencije.


Tako je Bog dao Izaku sasvim određene naputke u vrijeme dok je na zemlju došla glad. Također mu je potvrdio savez kojeg je sklopio s Abrahamom.


U ovoj se zemlji nastani, ja ću s tobom biti i blagoslivljati te; tebi i tvome potomstvu dat ću sve ove krajeve, da izvršim zakletvu kojom sam se zakleo tvome ocu Abrahamu. Tvoje ću potomstvo umnožiti kao zvijezde na nebesima i tvome ću potomstvu predati sve ove krajeve, tako da će se tvojim potomstvom blagoslivljati svi narodi zemlje; (Postanak 26,3-4)


Bog je rekao Izaku: "Ne napuštaj ovu zemlju; ne odlazi u Egipat. Želim i tebi potvrditi savez kojeg sam sklopio s Abrahamom." Tako mu je potvrdio trojako obećanje: (1) zemlja - "tvome ću potomstvu predati sve ove krajeve"; (2) narod - "tvoje ću potomstvo umnožiti kao zvijezde na nebesima"; (3) blagoslov - "tvojim će se potomstvom blagoslivljati svi narodi zemlje."


a to zato što je Abraham slušao moj glas i pokoravao se mojim zapovijedima, mojim zakonima i odredbama!" (Postanak 26,5)


U to vrijeme Bog još uvijek nije bio dao Mojsijev Zakon; Abraham nije živio pod Mojsijevim zakonom. Međutim, važno je bilo, kad je Bog rekao nešto Abrahamu, ovaj je vjerovao i djelovao prema tome. Svoju je vjeru potvrdio djelima.


Danas imamo mnogo ljudi koji se stalno žale na nedostatak realnosti u svojim kršćanskim životima. Ne tako davno došla je k meni jedna gospođa na razgovor i rekla mi da vjeruje, ali jednostavno ne može biti sigurna i da ništa ne osjeća. Kakva nesigurnost! Nisam trebao dugo razgovarati s njom da bih shvatio kako u njenom životu nema baš nikakve akcije.. Samo je sjedila u kutu, vrtila palčevima, govorila: "Vjerujem", i očekivala da se dogodi nešto veliko. Tako stvari ne funkcioniraju. Kad uzvjerujete Bogu, onda djelujete u skladu s Njegovim obećanjima. Kad biste me sada nazvali i rekli mi da je u toj i toj banci za mene ostavljena poveća količina novca i kako bi bilo jako dobro da odem i taj novac i uzmem, mislite li da bi ja samo sjedio kod kuće ostatak dana? Dragi prijatelji, ako me imalo poznajete, znali biste da trenutkom kad biste spustili slušalicu, ja bih već imao šešir na glavi i išao bih onamo. Vjera je ono prema čemu djelujete. Vjera je ono na temelju čeka iskoračujete. Abraham je vjerovao Bogu i Bog mu je to uračunao u pravednost. Sada je Bog rekao Izaku da želi da i on bude takav čovjek.


IZAK POGREŠNO PREDSTAVLJA REBEKU


Tako Izak ostane u Geraru. (Postanak 26,6)


Gerar je na jugu. Abraham i Izak su živjeli na jugu te zemlje. U stvari, Abraham je otišao na sjever u toj zemlji sve do Šekema, međutim, na kraju je živio na jugu, u Hebronu, "mjestu zajedništva."


Kad su ga mještani pitali o njegovoj ženi, reče: "Ona mi je sestra." Bojao se reći: "Ona mi je žena", misleći: "Mještani bi me mogli ubiti zbog Rebeke, jer je lijepa." (Postanak 26,7)


Izak je ponovio grijeh svoga oca. Bog ga je upozorio da ne ode u Egipat; ako nije otišao, već je umjesto toga otišao u Gerar. U Geraru je sigurno vidio kako muškarci bacaju oko na Rebeku; zato joj je rekao: "Reci im da si moja sestra, a ne da si mi žena." Razlika između Abrahama i Izaka je u tome što je Abraham rekao polulaž, a Izak je rekao potpunu laž.


Kako su se ondje duže zadržali, kralj Filistejaca Abimelek jednom pogleda kroz prozor i opazi kako Izak miluje svoju ženu Rebeku. (Postanak 26,8)


Mislim da su se smijali i poigravali.


Nato Abimelek pozove Izaka te reče: "Tako, ona ti je žena! Kako si mogao reći da ti je sestra?" Izak mu odgovori: "Jer sam mislio da bih zbog nje mogao poginuti." Abimelek reče: "Zašto si nam to učinio? Umalo netko od ljudi nije legao s tvojom ženom. Tako bi na nas svalio krivnju." (Postanak 26,9-10)


Izak je svojim grijehom ove ljude izložio opasnosti. Abimelek je dalje nastavio -


Onda Abimelek izda naredbu svemu narodu: "Tko se god dotakne ovog čovjeka i njegove žene, glavu će izgubiti." (Postanak 26,11)


Abimelek je postao dobar Izakov prijatelj. Izak je bio poštovan u društvu baš kao što je bio poštovan i njegov otac Abraham. Napominjem to ovdje jer u ostatku poglavlja teško bismo mogli steći dojam da je Izak bio izuzetan čovjek.


IZAK U GERARU


Izak je sijao u onom kraju, i one godine urodilo mu stostruko. Jahve ga blagoslivljao, (Postanak 26,12)


Vidite, Bog je bio s njim. To je bio onaj blagoslov kojeg je Bog obećao tome narodu od dana kad je pozvao Abrahama. Bio je to zemaljski blagoslov. Kasnije, kad ih je Bog smjestio u toj zemlji, obećao im je blagoslov u košari; biti će ispunjena hranom. Bog je to obećanje i ispunjavao svaki put kad su oni bili u zajedništvu s Njim.


Moramo svakako imati na umu da Bog nama ne obećaje takve blagoslove. Nama su obećani duhovni blagoslovi. Rečeno nam je da smo blagoslovljeni svakim duhovnim blagoslovom na nebesima, i to je naš dio danas. Međutim, taj blagoslov uvjetovanje istim uvjetima. On ovisi o našem hodu s Bogom. Ako mu to dopustite, On vas želi izobilno blagosloviti u vašem duhovnom životu. Nalazimo da je Izak ovdje bio izuzetno blagoslovljen.


te je čovjek bivao sve bogatiji, dok nije postao vrlo bogat. (Postanak 26,13)


Nemojte propustiti činjenicu da je Izak bio vrlo blagoslovljen. Njegova su polja rađala stostruko! Dojam kojeg mnogi od nas stiču je takav da je Abraham bio izuzetan čovjek, a također i Jakov, ali ne i Izak. Moram vas upozoriti da je i Izak bio izuzetan.


Znakovito je da je Izakov život usko povezan s Abrahamovim. Izakovo rođenje i život usko su isprepleteni s Abrahamovim iskustvima. Iako je Izak bio važan dok je bio prinesen na žrtveniku, opet se radilo o Izaku i Abrahamu zajedno. Zašto nam je to tako prikazano u Božjoj riječi? Već smo vidjeli da su se njima sve ove stvari događale kako bi služile kao primjer nama danas.


Njihovim životima prikazana nam je predivna slika prisnosti između Gospodina Isusa Krista i Oca. Isus je rekao: "Tko je vidio mene, vidio je i Oca" (Ivan 14,9). U svojoj velikosvećeničkoj molitvi, Isus je rekao: "[Ja tebe proslavih na zemlji] dovršivši djelo koje si mi dao izvršiti" (Ivan 17,4).. Također je rekao: "Otac moj sve do sada radi pa i ja radim" (Ivan 5,17) Stoga, stvarno je prikladno da su priča o Izaku i priča o Abrahamu povezane zajedno.


U poglavlju koje imamo pred nama, vidimo Izaka kako stoji na vlastitim nogama, i ne izgleda nam pretjerano privlačan. Iskazuje slabost i počinja isti grijeh kojeg je počinio i njegov otac Abraham. Međutim, Božja riječ nam jasno govori o tome kako je Izak bio vrlo velik čovjek u toj zemlji.


Stekao je stada ovaca i goveda i mnogu služinčad, tako da su mu Filistejci zavidjeli. (Postanak 26,14)


Filistejci nisu mogli trpjeti toliki njegov napredak -


Zato Filistejci zasuše sve bunare što su ih sluge njegova oca bile iskopale - u vrijeme njegova oca Abrahama - i napuniše ih zemljom. (Postanak 26,15)


Abraham je kopao bunare po toj zemlji, i sada kad je došao njegov sin, bunari postaju njegovi. Međutim, kad je jednog jutra došao do bunara, našao je da su svi bili ispunjeni zemljom. To su učinili Filistejci i to je, moram usput napomenuti, prvo spominjanje neprijateljstva između Filistejaca i izabranog naroda. To je neprijateljstvo kasnije dovelo do trajnog ratnog stanja u vrijeme kralja Davida.


Onda Abimelek reče Izaku: "Idi od nas, jer si postao mnogo moćniji od nas!" (Postanak 26,16)


Zapazite kolika je bila Izakova važnost u ono vrijeme.


Tako Izak ode odande, postavi svoj šator u gerarskoj dolini i nastani se ondje. (Postanak 26,17)


Abimelek je rekao: "Sada si nam počeo uzrokovati mnoge nevolje i bilo bi bolje da odeš od nas." Kao što možete vidjeti, kralj je jako poštovao Izaka.


Sada smo došli do onog dijela u Izakovom životu koji vam može izgledati kao da se radi o nekoj njegovoj slabosti, međutim nije tako. Zapazite da se vraća u zemlju u kojoj je prije živio i njegov otac Abraham -


Izak opet iskopa bunare za vodu što su bili iskopani u vrijeme njegova oca Abrahama, a Filistejci ih bili zasuli poslije Abrahamove smrti. On ih je nazvao istim imenima kojima ih je zvao i njegov otac. Ali kad su Izakove sluge, dok su u dolini kopale, ondje našle bunar sa živom vodom, pastiri iz Gerara posvade se s Izakovim pastirima govoreći : "Naša je voda!" Bunaru je dao ime Esek, jer su se oni s njim svadili. (Postanak 26,18-20)


To nam otkriva borbu koja se nastavila i dalje.


Mislim da je voda u ovome odjeljku Božja riječ. Moramo mnogo piti iz nje. Naziva se još i "vodom Riječi (kupelji Riječi)" i namijenjena je pijenju, to jest, da utaži našu žeđ, a također služi i za pranje. Isus je rekao da se čistimo kroz Riječ koju je On izrekao.


Voda je vrlo važna stvar u životu. Bez vode ne može biti života. Kad letite zrakoplovom preko Amerike, možete vidjeti pustinjska područja Arizone, Novog Meksika i Kalifornije, koja su potpuno prazna. Onda najednom ugledate sočno zeleno područje usred sve te pustoši i pitate se što se to dogodilo dolje. Jedino objašnjenje je voda.


Tako je, dragi moji prijatelji, voda objašnjenje razlike koja postoji između Božje djece po svim crkvama i svijeta - stvar je u vodi Božje riječi. Postoji velika promjena i razlika u životima vjernika koji proučavaju Božju riječ. A uvijek će postojati i borba. Mislim da ćete uvijek morati platiti cijenu ako ćete htjeti proučavati Božju riječ. Đavao će vam dopustiti da činite što vam je volja, osim da proučavate Bibliju.


A kad su iskopali drugi bunar te se i zbog njega svađali, nazva ga imenom Sitna. Odatle se preseli pa iskopa drugi bunar. Zbog njega se nisu svađali, pa ga nazove imenom Rehobot i protumači: "Jer nam je Jahve dao prostor da se na zemlji umnožimo." (Postanak 26,21-22)


Bunar je nazvao Rehobot. To znači: "za nas ima mjesta." Prije toga, Izak bi iskopao bunar, a oni bi mu ga uzeli. Preselio bi se na drugo mjesto, iskopao tamo bunar, pa bi mu uzeli i taj bunar. Izak se stalno samo selio. To nam otkriva da je Izak bio čovjek mira i čovjek koji se odlikovao velikim strpljenjem. David ne bi postupio na takav način, to vam mogu garantirati. Šimun Petar ne bi postupio na takav način. A ako želite znati istinu, niti ja ne bih postupio tako. Tu nalazimo veliku pouku za sve nas. Posebno je ta pouka značajna kad je primijenimo na naše proučavanje Božje riječi.


IZAK ODLAZI U BEER - ŠEBU


Odande se popne u Beer Šebu.


Iste mu se noći ukaže Jahve i reče: "Ja sam Bog oca tvoga Abrahama. Ne boj se, ja sam s tobom! Blagoslovit ću te, potomke ti umnožit, zbog Abrahama, sluge svojega." (Postanak 26,23-24)


Bog mu se ukazuje da bi ga utješio. Bog se ukazivao svim patrijarsima s izuzetkom Josipa. Ukazao se Abrahamu, Izaku i Jakovu.


Izak tu podigne žrtvenik i zazove Jahvu po imenu; postavi ondje svoj šator, a njegove sluge počnu kopati bunar. (Postanak 26,25)


Tu ga vidimo kako je i dalje kopao bunare. Uz Izaka uvijek možete postaviti neki bunar. Uz Abrahama uvijek možete postaviti žrtvenik, a uz Jakova možete postaviti šator, kao što ćemo to vidjeti kasnije.


Uto mu dođe Abimelek iz Gerara sa svojim savjetnikom Ahuzatom i s Fikolom, zapovjednikom vojske. Izak ih upita: "Zašto ste došli k meni kad me mrzite i kad ste me otjerali od sebe?" Oni odgovore: "Jasno vidimo da je Jahve s tobom. Stoga pomislimo: neka zakletva bude veza između nas i tebe. Daj da s tobom sklopimo savez: ti nama nećeš zla nanositi, kao što mi tebe nismo zlostavljali, nego uvijek prema tebi lijepo postupali i s mirom te otpustili. A blagoslov Jahvin bio nad tobom." (Postanak 26,26-29)


Iako nam Izak izgleda gotovo kao nekakav slabić u svom odnosu prema ljudima iz Gerara, kralj Gerara bio je tako impresioniran da je slijedio Izaka do Beer Šebe kako bi s njim uspostavio dobre odnose. Izakov utjecaj u toj zemlji nije bio onakav kakav bismo očekivali od nekakvog slabića.


Kad je Ezavu bilo četrdeset godina, uzme za ženu Juditu, kćer Hetita Beerija, i Basematu, kćer Hetita Elona. One postadoše izvor ogorčenja Izaku i Rebeki. (Postanak 26,34-35)


U sljedećem poglavlju vidjet ćemo Jakova u pravom svjetlu. O tome ovisi cijela priča.