dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

BOŽJE IZBAVLJENJE IZ POTOPNOGA SUDA




Ali je Noa našao milost u očima Jahvinim. (Postanak 6,8)


A zašto je Noa pronašao milost?


Ovo je povijest Noina: Noa je bio čovjek pravedan i neporočan u svom vremenu. S Bogom je Noa hodio. (Postanak 6,9)



Zašto je Bog spasio Nou? Zato što je hodio s Bogom? Da, ali nam je također rečeno: "Vjerom Noa, upućen u ono što još ne bijaše vidljivo, predano sagradi korablju, na spasenje svoga doma. Time osudi svijet i postade baštinikom vjerničke pravednosti" (Hebrejima 13,7). Trebalo je mnogo vjere da bi se načinila korablja na suhome kad nije još niti škrapala kiša! U istome poglavlju u poslanici Hebrejima čitamo kako je Henok vjerom bio uzet od Boga. Vidite, kad crkva bude uzeta sa zemlje, tada će otići svi vjernici jer je uzdignuće crkve za vjernike, pa će otići i oni najslabiji. Otići će jer Bog daruje milost, a rečeno nam je da će se u ono vrijeme iskazati Božje milosrđe.


Zašto Potop? Zašto će Bog poslati Potop?


U očima Božjim zemlja se bila iskvarila; nepravdom se napunila.


I kad je Bog vidio kako se zemlja iskvarila - ta svako se biće na zemlji izopačilo. (Postanak 6,11-12)



Drugim riječima, čovjek je pokvario Božji put i krenuo je svojim. Odvratio se od svrhe za koju ga je Bog stvorio.


reče Bog Noi: "Odlučio sam da bude kraj svim bićima jer se zemlja napunila opačinom; i, evo, uništit ću ih zajedno sa zemljom. (Postanak 6,13)



Bog će poslati Potop, a ja bih htio navesti nekoliko razloga zbog kojih će to učiniti.


Čovjeku je bio obećan Otkupitelj, i bilo mu je rečeno da će na zemlju doći Spasitelj. To je trebalo biti ono za čime je čovjek trebao težiti i što je trebao tražiti; umjesto toga, čovjek se bio odvratio od Boga.


Bog je načinio žrtvu za Adama i Evu, a vidjeli smo i da je s Kajinom i Abelom bilo iznešeno veliko, vječno načelo. Njih dvojica, Kajin i Abel, stoje kao predstavnici dva velika svjetska sustava, odnosno, dvije vrste ljudi: izgubljenih i spašenih, samopravednih i onih slomljenih u duhu, onih koji samo riječima ispovijedaju svoju vjeru i onih koji istinski vjeruju. Takvo je bilo stanje čovječanstva u ono vrijeme.


Nalazimo, osim toga, da su patrijarsi prije potopa živjeli tako dugo da su Adam i Metušalah svojim životima spajali cijelo razdoblje između stvaranja i potopa. Svakako su mogli prenijeti otkrivenje cijelom čovječanstvu, što su i učinili. Osim toga, u Judinoj poslanici, u 14. i 15. stihu, rečeno nam je da je tijekom tog vremena Henok propovijedao, prorokovao. Također imamo informaciju i da je Noa propovijedao tijekom vremena kad je gradio svoju korablju. Kad je Henok nestao, to je trebalo ljude upozoriti na Božju intervenciju u ljudskom okruženju. Također su znali za čovjeka imenom Metušalah i koje je značenje njegovog imena; kad je on umro, trebali su znati da dolazi potop. Na koncu jednako im je tako propovijedao Sveti Duh. Bog je rekao da Njegov Duh neće zauvijek ostati u čovjeku. Božji Duh borio se s ljudima, ali je čovjek u potpunosti odbacio Boga, a Potop je došao kao izraz Božjeg suda nad zemljom.


Cijela ljudska obitelj odvratila se od Boga, "...nema pravedna nijednoga" (Rimljanima 3,10). Međutim, postoji njih nekoliko koji mu vjeruju - Noa i njegova obitelj. Tu imamo izvješće o jednom jedinom čovjeku na cijeloj zemlji koji je hodio s Bogom; vjerovao je Bogu. Imamo zapis o čovjeku koji je još uvijek vjerovao Bogu - "vjerom Noa," Bio je to čovjek koji je bio voljan riskirati s gradnjom velikog broda na suhome. Da kiše nisu došle, Noa bi svakako bio predmet poruge u cijelom društvu gdje je živio. Mislim da su mu se ljudi i smijali svih stotinu i dvadeset godina, koliko je gradnja korablje trajala, međutim, unatoč svemu tome, Noa je vjerovao Bogu.


Zapanjujuća je sličnost u činjenici da se Noini dani moraju ponoviti prije nego što Gospodin ponovno dođe, ali ne za uzdignuće crkve, već da utemelji svoje kraljevstvo. Jednako tako, može se povući i nekoliko zapanjujućih paralela sa stvarima koje su se već dogodile. Na primjer, ovo poglavlje započinje riječima; "Kad su se ljudi počeli širiti na zemlji i kćeri im se narodile..." Došlo je do velikog porasta populacije, i do tog vremena ljudi su se dobrano proširili po zemlji. Bilo ih je u Sjevernoj Americi, u Aziji, u Europi i u Africi. Raspršili su se u svim pravcima. Čovječanstvo danas doživljava veliku populacijsku eksploziju, i broj ljudi na zemlji ponovno je znatno porastao.


Također, važeća je i činjenica da tijekom razdoblja velikih nevolja Sveti Duh neće kočiti zlo na zemlji. On će biti nazočan kako bi ljude obraćao Bogu, ali nam je sasvim jasno zapisano kako više neće kočiti i ublažavati zlo na zemlji. Božje poruke ljudima bit će prezrene i odbačene, a svjedoci smo kako se to događa već i danas. Nije li zanimljivo da se danas jedino sluša liberalne protestantske i rimokatoličke propovjednike? Ne možete čuti ništa od strane konzervativnih ljudi. Oni nastoje sačuvati dobar smjer i ubaciti se sa zdravom naukom u poplavu lažne nauke, međutim, došli smo u vremena u kojima, ako želite stajati za Boga i zauzimati se za biblijski nauk, nećete dobiti baš preveliku minutažu pred televizijskim kamerama. Upravo suprotno: da biste mogli biti pozvani na intervju na televiziji, prethodno morate protestirati, marširati ulicama i glasno zanijekati Krista!


Na koncu, svijet tog doba morat će se suočiti sa velikim problemom uzdignuća crkve - doći će do pojave da će veliki broj ljudi tajanstveno napustiti zemlju. Jednako tako su ljudi i u Noino vrijeme imali znakove upozorenja i znakove Božjeg suda, pa ih ipak nisu željeli poslušati.



UPUTE NOI ZA GRADNJU KORABLJE



Pripremajući se za Potop, Bog je ljudima dao poštenu priliku.


Napravi sebi korablju od smolastog drveta; korablju načini s prijekletima i obloži je iznutra i spolja paklinom. (Postanak 6,14)



"Napravi sebi korablju od smolastog drveta." Smolasto drvo bilo je neuništivo drvo nalik današnjim sekvojama (mamutovcima).


"Korablju načini s prijekletima (sobama)." Riječ upotrijebljena za "prijekleti (sobe)" u sebi nosi zamisao gnijezda. Slonu bi bila potrebna soba, ali krtica ne bi trebala baš toliko prostora. Njoj bi bilo dovoljno malo zemlje u nekakvom uglu, i ona bi bila zadovoljna.


"I obloži je iznutra i spolja paklinom." Korablja je trebala biti vodonepropusna.


A pravit ćeš je ovako: neka korablja bude trista lakata u duljinu, pedeset u širinu, a trideset lakata u visinu. (Postanak 6,15)



Predodžba koju većina ljudi ima o korablji temelji se na slici koju su vidjeli na vjeronauku dok su bili djeca, a na kojoj izgleda poput kuće na vodi. Za mene je to vrlo smiješna slika. Radi se o karikaturi korablje, a ne o njenoj slici.


Kao prvo, Božje upute Noi za gradnju korablje otkrivaju nam da se radilo o ogromnom brodu. "Neka korablja bude trista lakata u duljinu." Ako uzmemo u obzir daje lakat, oko četrdeset i pet centimetara, to bi vam trebalo dati nekakvu predodžbu o veličini korablje.


Postavlja se pitanje kako je čovjek onog vremena mogao načiniti nešto takvo. Dragi moji prijatelji, mi nemamo posla s nekakvim pećinskim čovjekom. Promatramo život vrlo inteligentnih ljudi. Vidite, inteligencija koju čovječanstvo danas posjeduje potječe izravno od Noe, a on je bio vrlo inteligentan čovjek.


Noa nije pravio brod za prekooceansku plovidbu koji mora izdržati nalete petnaest metarskih valova. Pravio je mjesto za preživljavanje životinja i čovjeka u kojem će boraviti stanovito vrijeme - neće ploviti protivno olujama, već će čekati da prođe Potop. Zbog toga korablji je nedostajalo mnogo opreme koju posjeduju prekooceanski brodovi, ali je zbog loga u njoj bilo i mnogo više prostora.


Ako lakat predstavlja duljinu od četrdeset i pet centimetara, tada ispada da je korablja bila duga stotinu trideset i pet metara. Radilo se o uistinu dugačkom plovilu, međutim, ono što mene zanima je relativna mjera korablje. Na primjer, zapazio sam da je Novi Mexico (New Mexico), jedan od američkih bojnih brodova iz razdoblja II svjetskog rata, bio dug 187 metara, 32 metara širok i imao je gaz od 10 metara. Uspoređujući to s korabljom, dobivamo gotovo iste omjere; iz toga ispada kako korablja nije bila nekakva smiješna brodica, već se radilo o plovilu koje bi se moglo usporediti sa brodovima kakve proizvode danas.


Na korablji načini otvor za svjetlo, završi ga jedan lakat od vrha. Vrata na korablji načini sa strane; neka ima donji, srednji i gornji kat. (Postanak 6,16)




"Na korablji načini otvor za svjetlo." Prozor nije bio maleni prorez sa strane korablje. Jeste li ikada razmišljali o smradu kojeg su sve one životinje proizvodile ondje tijekom tog vremena? Prozor je bio visok jedan lakat i protezao se cijelom duljinom oko korablje. Krov je sigurno dobrano prekrivao taj prozor. Na takav način danas prozračuju športske dvorane. Zapazio sam također kako su na poljoprivrednom sajmu, u hali gdje su držali životinje, napravili otvor na zidovima odmah ispod krova koji se protezao oko cijele hale, tako da i nije bilo tako neugodno boraviti u hali. Ljudi su boravili ondje, jeli su, a neki su čak i spavali. Nije bilo tako neugodno, a miris nije bio strašan. Čuo sam već da je Noa trebao svako malo gurnuti glavu kroz taj prozor kako bi preživio. To je smiješno. To je ljudska mašta, a ne ono o čemu nam govori biblijsko izvješće.


"Vrata na korablji načini sa strane." Korablja je imala samo jedna vrata i to je vrlo važno. Krist je rekao: "Ja sam put" i "ja sam vrata ovcama", a On je ta vrata u korablju.


"Neka ima donji, srednji i gornji kat," Vidite, korablja je imala tri palube i jednu gore ili dolje, čime se dobivaju četiri palube. Jesu li postojala vrata za svaku palubu (svaki kat)? Ja sam mišljenja da su postojala jedna vrata, a ne po jedna za svaki kat, međutim, o tome uistinu nema smisla raspravljati.



PUTNICI U KORABLJI



Ja ću, evo, pustiti potop - vode na zemlju - da izdigne svako biće pod nebom, sve u čemu ima dah života: sve na zemlji mora poginuti. (Postanak 6,17)



Bog je doveo sud na zemlju - na životinje, ptice i čovjeka.


A s tobom ću učiniti Savez; ti ćeš ući u korablju - ti i s tobom tvoji sinovi, tvoja žena i žene tvojih sinova.


A od svega što je živo - od svih bića - uvedi u korablju od svakoga po dvoje, da s tobom preživi, i neka budu muško i žensko.


Od ptica prema njihovim vrstama, od životinja prema njihovim vrstama, i od svih stvorova što po tlu puze prema njihovim vrstama: po dvoje od svega neka uđe k tebi da preživi. (Postanak 6,18-20)


"Uvedi u korablju od svakoga po dvoje, da s tobom preživi." Noa ruje bio egzotični lovac koji je trebao ići u lov na te životinje i dovesti ih žive. Nije trebao tražiti životinje - one su došle k njemu.


Tako će postupiti životinje u opasnosti. Sjećam se kad smo prvi put otišli u Yosemitsku dolinu dok je naša kćer još bila jako mala. Nikada ranije nije vidjela snijeg, pa kad smo je stavili u snijeg počela je skakati od radosti. Međutim, najednom se umirila jer je ugledala mladog jelena. Mislim da smo mu mogli prići i pogladiti ga, međutim, shvaćajući potencijalnu opasnost, nismo mu se više približavali. Kad sam čuvaru parka spomenuo jelena, samo se nasmijao i rekao mi; "Da, sad je u planinama visoki snijeg, a kad je tamo veliki snijeg i mnoštvo opasnosti, jeleni se spuštaju u dolinu i pitomiji su od domaćih životinja. Međutim, čim se taj snijeg u proljeće počne topiti, oni napuštaju naše područje i ne možete im se približiti niti na kilometar." Zašto? Zato što kad je životinja u opasnosti, ona će doći k čovjeku. U vrijeme Potopa, mislim da Noa nije imao nikakvih problema, već su životinje došle k njemu.


Sa sobom uzmi svega za jelo pa čuvaj, da bude hrane tebi i njima.


Noa učini tako. Sve kako mu je Bog naredio, tako je izvršio. (Postanak 6,21-22)



Noa je sada trebao učiniti nešto vrlo praktično. U korablji je trebalo biti mnogo sijena da bi se nahranilo sve životinje. Netko će sada reći: "Ali neke od tih životinja bile su mesojedi. Međusobno bi se istrijebile!" Mislim da nije tako. Do Potopa po svemu sudeći i čovjek i sve životinje nisu bili mesojedi. U Bibliji se govori o danu kad će lav i janje ležati jedno pokraj drugog, i kada će lav jesti sijeno poput vola (vidite Izaija 11,6-7). To bi se svakako moglo dogoditi, jer je to vjerojatno bilo izvorno stanje u kojem su se životinje nalazile.



POGLAVLJE 7


TEMA:


Noa, njegova obitelj i životinje ulaze u korablju; uništenje svega života i spasenje onih koji su ušli u korablju




NOA, NJEGOVA OBITELJ I ŽIVOTINJE ULAZE U KORABLJU




Onda Jahve reče Noi: "Uđi ti i sva tvoja obitelj u korablju, jer sam uvidio da si ti jedini preda mnom pravedan u ovom vremenu. (Postanak 7,1)



Zašto je Noa bio pravedan? Bilo je to zbog vjere, jednako kao što se kasnije i Abrahamu uračunala njegova vjera u pravednost: "Abram povjerova Jahvi, i on mu to uračuna u pravednost" (Postanak 15,6). Noa je vjerovao Bogu i to mu se uračunalo kao pravednost: "Vjerom Noa ...sagradi korablju" govori nam pisac poslanice Hebrejima (Hebrejima 11,7). To je bio razlog zbog kojeg ga je Bog spasio.


Jeste li ikada zapazili koliko je Bog bio milostiv tome čovjeku za sve vrijeme dovođenja suda na zemlju? Tu u prvome stihu Bog kaže: "Uđi." To je onaj isti poziv kojeg Gospodin Isus upućuje danas cijelom čovječanstvu: "Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni i ja ću vas odmoriti" (Matej 11,28). Zatim, u šesnaestom stihu ovoga poglavlja čitamo: "Onda Jahve zatvori za njim vrata." Nije li to predivno? I na koncu, poglavlje osam počinje riječima: "Sjeti se Bog Noe." Predivno! Bog je vrlo lako mogao zaboraviti na Nou. Godinama kasnije mogao je reći: "Ups, zaboravio sam na onog čovjeka tamo dolje. Poslao sam ga u korablju i zaboravio na njega!" To bi bilo uistinu loše, zar ne? Međutim, Bog nije zaboravio, Bog se sjetio Noe. Bog nikada ne zaboravlja. On vas se sjeća. Jedina stvar koje se više ne sjeća jest vaš grijeh ako ste jednom došli k Njemu po spasenje. Vaših grijeha On se više ne sjeća. Kako je to divno!


Noa je ušao u korablju sa svojom obitelji. Jeste li znali da se priča o Noi, baš kao i priča o stvaranju, proširila po cijelome svijetu? Volio bih da vam mogu prenijeti babilonsko izvješće. Sve što morate učiniti je pročitati ih i utvrditi različitosti. Ostala izvješća su krajnje gluposti i krajnje su smiješna, Sama činjenica što većina naroda ima priču o stvaranju i potopu trebala bi vam reći mnogo, dragi moji prijatelji. To bi vam trebalo govoriti kako za njih postoji ishodište u istini. Svi ovi narodi ne bi izmislili baš takvu priču da su je htjeli izmišljati. Ako želite znati koje je izvješće točno, samo ih usporedite. Babilonsko izvješće, na primjer, je krajnje smiješna priča o nekakvom ratu koji se vodi između bogova, i to je ono što je navodno dovelo do potopa. Kao kontrast tome, Biblija nam govori da je Bog doveo Potop na zemlju kao mjeru suda nad čovjekovim grijehom - što, usput moram napomenuti, ima i te kako smisla.


Uzmi sa sobom od svih čistih životinja po sedam parova: mužjaka i njegovu ženku.


Isto tako od ptica nebeskih po sedam parova - mužjaka i ženku - da im se sjeme sačuva na zemlji. (Postanak 7,2-3)



To je bio temelj sudske tužbe prije mnogo godina kad je dr Harry Rimmer ponudio tisuću dolara svakome tko mu u Bibliji dokaže da postoji kontradikcija. Nekoliko liberalnih teologa posvjedočilo je na sudu kako se tu radi o kontradikciji. Zašlo bi prvo stajalo da treba uzeti po dvije životinje od svake vrste, a sada stoji da ih treba uzeti po sedam? "Naravno da je dr Rimmer dobio parnicu. Sve što morate učiniti je pogledati što je Noa učinio kad je izašao iz korablje. Prinio je čiste životinje kao žrtve. Gdje bi uzeo čiste životinje da ih nije uzeo sa sobom više od dvije? Samo je od čistih životinja uzeo njih po sedam, a sada vidimo i zašto je tako učinio. Od nečistih životinja uzeo je samo po dvije - mužjaka i ženku.


"Isto tako od ptica nebeskih po sedam parova - mužjaka i ženku" - radilo se o onim pticama koje su bile čiste.


Jer ću do sedam dana pustiti dažd po zemlji četrdeset dana i četrdeset noći te ću istrijebiti s lica zemlje svako živo biće što sam ga načinio." (Postanak 7,4)



Sedam dana svijet je mogao kucati na vrata korablje, i ako ćemo iskreno, mogli su ući - Bog bi ih spasio. Sve što se od njih tražilo bila je vjera u Boga.


Noi bijaše šest stotina godina kad je potop došao na zemlju. I pred vodama potopnim uđu s Noom u korablju njegovi sinovi, njegova žena i žene sinova njegovih. Od čistih životinja i od životinja koje nisu čiste, od ptica, od svega što zemljom puzi, uđe po dvoje - mužjak i ženka - u korablju s Noom, kako je Bog naredio Noi. (Postanak 7,6-9)


Nigdje u Bibliji ne piše daje Noa morao izaći van i tjerati životinje da uđu u korablju. To nije bilo potrebno - one su same ušle.



UNIŠTENJE SVEGA ŽIVUĆEG I SPASENJE ONIH KOJI SU UŠLI U KORABLJU



U dan onaj - šeststote godine Noina života, mjeseca drugog, dana u mjesecu sedamnaestog - navale svi izvori bezdana, rastvore se ustave nebeske. I udari dažd na zemlju da pljušti četrdeset dana i četrdeset noći. Što uđe, sve bijaše par, mužjak i ženka od svih bića, kako je Bog naredio Noi. Onda Jahve zatvori za njim vrata. Pljusak je na zemlju padao četrdeset dana; vode sveudilj rasle i korablju nosile: digla se visoko iznad zemlje. (Postanak 7,11 -12,16-17)



Koji je znanstveni, povijesni dokaz za Potop? Ne želim ulaziti duboko u tu temu, već ću vam samo toplo preporučiti jednu od najboljih knjiga o toj temi. Radi se o knjizi Potop iz Knjige Postanka (The Genesis Flood) Henrya M. Morrisa i Johna C. Whitcomba. Njih su obojica dobrano kvalificirani da pišu o toj temi. John Whitcomb, doktor teologije, profesor je Staroga zavjeta na Grace Theological Seminary, a dr Henry M. Morris sa sveučilišta u Minnesoti, profesor je mehanike fluida i predsjedavajući odjela za inženjerstvo politehničkog instituta u Virginiji. Njih su dvojica udružili snage i napisali knjigu o Potopu o kojem je riječ u Knjizi Postanka. Pokazali su da je potop bio sveopći, da se radilo o velikoj katastrofi i da postoje povijesni dokazi za potop. Također su odgovorili na mnoge argumente kojima se tvrdi da postojeći procesi koji bi djelovali na isti način kako djeluju sada su dostatno objašnjenje za sve geološke promjene. To je jedna u mnoštvu različitih teorija koje su bile razvijene kako bi se odbacilo geološke dokaze za sveopći potop. Pretpostavljam da postoji obilje povijesnih dokaza za sveopći Potop, ali nije potrebno da ulazim u sve detalje, jer su odgovori izneseni u ovoj naučenjačkoj knjizi.


Istrijebi se svako biće s površja zemaljskog: čovjek, životinje, gmizavci i ptice nebeske, sve se izbrisa sa zemlje. Samo Noa ostade i oni što bijahu s njim u korablji. (Postanak 7,23)



S druge strane, iz tiska su nedavno izišle knjige ljudi koje ja smatram pseudointelektualcima i pseudotehničarima. Oni se drže stava da je potop bio lokalne naravi; drugim riječima, oni tvrde da se zadržao samo na području dolina Eufrata i Tigrisa. Time žele dokazati da se radilo samo o velikom bazenu za plivanje i to je sve. Knjiga Potop u Knjizi Postanka u potpunosti odbacuje takvu i slične teorije, a siguran sam da shvaćate kako Biblija jasno govori o tome kako je Potop pokrivao cijelu površinu zemlje. Bog je rekao da će cijela zemlja biti uništena Potopom. "Reče Bog Noi: "Odlučio sam da bude kraj svim bićima jer se zemlja napunila opačinom; i, evo, uništiti ću ih zajedno sa zemljom" (Postanak 6,13).


Ljudska obitelj već je stigla u Sjevernu Ameriku, a ondje su svakako bile i životinje - o tome nitko neće raspravljati niti trenutka. Međutim, ako tvrdite da Potop nije bio sveopći, tada imate još nekoga osim Noe koji pokreće ljudsku obitelj iznova - a Božja riječ nam ne govori da je bilo tako. Koliko je meni poznato, nalazite se u tom slučaju u velikoj dvojbi: ili ćete prihvatiti Božju riječ ili ćete u potpunosti odbaciti ono što je u njoj zapisano. Prema mojoj prosudbi, ako želite zagovarati teoriju lokalne poplave, tada ćete u konačnici morati zanijekati Božju riječ. Biblija nam sasvim jasno govori kako se radilo o sveopćem Potopu. "Istrijebi se svako biće s površja zemaljskog… Samo Noa ostade i oni što bijahu s njim u korablji."


Stotinu i pedeset dana vladahu vode zemljom. (Postanak 7,24)



Drugim riječima, u razdoblju od oko pola godine, čitavih pet mjeseci, vode su bile po površini cijele zemlje.


Knjiga Potop u Knjizi Postanka ne samo da odgovara na pitanje je li se radilo o lokalnoj poplavi ili sveopćem potopu, već također odgovara i na pitanje uniformitarijanizma. Postoje ljudi koji tvrde kako nije bilo velike katastrofe na zemlji kakva je bila Potop. Ja ne želim ulaziti u detalje, osim što želim istaći ono što je Petar rekao - da moramo očekivati takve izrugivače: "Znajte ponajprije ovo: u posljednje će se dane pojaviti podrugljivi izrugivači; povoditi će se za svojim požudama i pitati: "Što je s obećanjem Njegova dolaska? Jer i otkad Oci pomriješe, sve ostaje kao što bijaše od početka stvorenja." (2, Petrova 3,3-4). Izrugivači su oduvijek bili uniformitarijanci, međutim, ne možete držati se čvrsto tog položaja i govoriti o cjelovitosti Božje riječi. Vrlo je važno da to zapazimo.