dr. J. Vernon McGee

Dr. J. Vernon McGee proveo je 37 godina u pastorskom radu, počevši 1933. godine. Temelj tih godina bilo je stalno proučavanje Biblije. Nakon što je bio pastor crkava u Georgiji, Tennesseeju i Texasu, dr. McGee se sa svojom obitelji preselio u Californiju.

1949. godine započeo je svoju pastoralnu službu u Crkvi otvorenih vrata, nedenominacijskoj crkvi u Los Angelesu. Preko dvadeset godina propovijedao je Bibliju tisućama koji su dolazili iz raznih crkava tog područja svakog utorka navečer.

Gospodin je upotrijebio tih dvadesetak godina tjednog proučavanja Biblije u Crkvi otvorenih vrata kako bi usredotočio i pročistio naučavanje dr. McGeeja u njegovoj tridesetsedmogodišnjoj pastorskoj karijeri. To je postala osnova za ono što će postati programom »Kroz Sveto pismo«.

Kako je započela radio služba Kroz Sveto pismo?

Tijekom godina McGeejeva pastorstva mnogi su poželjeli poslušati njegove biblijske poruke, ali nisu svi mogli doći u crkvu kako bi ga čuli. Dr. McGee je dobio ideju da snimi poruke te ih emitira na lokalnoj radio stanici. Ispočetka su se mogle čuti samo u Los Angelesu, no na kraju su i druge radio stanice poželjele emitirati te programe. Tako je rođena služba »Kroz Sveto pismo« ili The Thru the Bible Radio (TTB).

Dr. McGee je iz Crkve otvorenih vrata otišao u mirovinu 1970. godine kako bi se u potpunosti i punovremeno posvetio radio službi koju je započeo kao pastor. Služba je uskoro počela brzo rasti.

Godine 1969. tijekom njegova posjeta misionarskoj radio stanici TWR-a na karipskom otoku Bonaire, dr. McGee je po prvi put shvatio nevjerojatnu silu radija u naučavanju Biblije, i to ne samo u Americi, već po cijelome svijetu.

Link: www.ttb.twr.org


Autor: dr. J. Vernon McGee

POGLAVLJE 25:23-40

 

STOL ZA PRINOSNE KRUHOVE

 

"Napravi od bagremova drva stol dva lakta dug, lakat širok, a lakat i pol visok. (Izlazak 25,23)

 

U čisto ga zlato obloži i načini mu naokolo završni pojas od zlata. (Izlazak 25,24)

 

Naokolo mu načini obrub, podlanicu širok, a onda po obrubu stavi završni pojas od zlata. Nadalje, uspravi mu četiri koluta od zlata pa mu ih pričvrsti na njegova četiri nožna ugla.

(Izlazak 25,25-26)

 

Za nj onda napravi: zdjele, varjače, vrčeve i pehare za izlijevanje prinosa. Načini ih od čistoga zlata. Na stol svagda stavljaj pred moje lice prineseni kruh." (Izlazak 25,29-30)

 

"Načini svijećnjak od čistoga zlata. Svijećnjak neka bude skovan. Njegovo podnožje, njegov stalak, njegove čaše, čaške i latice - sve neka bude od jednoga komada. Šest krakova neka mu izbija sa strana: tri kraka s jedne strane stalka, a tri kraka s druge strane stalka.

Na jednome kraku neka budu tri čaše u obliku bademova cvijeta, svaka s čaškom i laticama. Tako za svih šest krakova što budu izbijali iz stalka svijećnjaka. (Izlazak 25,31-33)

Pazi! Načini ih prema uzorku koji ti je na brdu pokazan." (Izlazak 25,40)

  

STOL ZA PRINOSNE KRUHOVE

 

U Svetinji postoje tri dijela namještaja Šatora sastanka: (1) zlatni svijećnjak, (2) stol za prinosne kruhove i (3) kudioni žrtvenik. Unutar Svetinje je mjesto za štovanje. Zlatni svijećnjak je jedna od najsavršenijih slika Krista koje imamo. Stol za prinosne kruhove govori o Njemu kao Kruhu života. Kadioni žrtvenik govori o molitvi - da je Gospodin naš veliki Posrednik, te da se mi molimo Bogu kroz Njega.

 

Stol za prinosne kruhove na sebi je imao dvanaest kruhova. Postoji mnogo tumačenja na koji su način ti kruhovi bili raspoređeni po stolu, ali je važno zapamtiti kako svaki kruh predstavlja jedno Izraelovo pleme. Drugim riječima, Bog je za svako pleme osigurao jednakost.

 

"Napravi od bagrenova drva stol dva lakta dug, lakat širok, a lakat i pol visok. (Izlazak 25,23)

 

Zapazit ćete da je stol za prinosne kruhove dug dva lakta i širok jedan lakat - dvostruke dužine u odnosu na širinu. Visok je lakat i pol. Stol za prinosne kruhove jednake je visine kao i Kovčeg saveza.

 

U čisto ga zlato obloži i načini mu naokolo završni pojas od zlata. (Izlazak 25,24)

 

"Pojas od zlata" je rub oko stola kako bi se spriječilo da kruh ne padne s njega.

 

Naokolo mu načini obrub, podlanicu širok, a onda po obrubu stavi završni pojas od zlata.

 

Nadalje, uspravi mu četiri koluta od zlata pa mu ih pričvrsti na njegova četiri nožna ugla. (Izlazak 25,25-26)

 

Još jednom nam je rečeno da je kroz kolute trebalo provući motke, kako bi se stol mogao nositi kroz pustinju kako su Izraelovi sinovi putovali. Nosili su ga svećenici na ramenima.

 

Za nj onda napravi: zdjele, varjače, vrčeve i pehare za izlijevanje prinosa. Načini ih od čistoga zlata. Na stol svagda stavljaj pred moje lice prineseni kruh." (Izlazak 25,29-30)

 

Kruh je slika Krista. Stoga je i stol slika Krista. Stol za prinosne kruhove sugerira nam mnoge stvari: on govori o održavanju i skrbi. To je stol spasenja. Naš je Gospodin u Mateju 22,1-14

iznio prispodobu o svadbi kraljeva sina. Gosti koji su bili pozvani odbili su doći na svadbu, što je isprovociralo kralja da obračuna sa drznicima. Dovršivši obračun, kralj je svoj poziv na svadbu uputio svim putnicima i prolaznicima. Bili su pozvani da uđu i jedu. Tako je i danas svijetu upućen poziv da dođe i ima udjela u spasenju koje je u Gospodinu Isusu Kristu.

 

To je također i stol skrbi. Bog kao Stvoritelj skrbi da svi ljudi i životinje imaju hrane. Sviđalo se to vama ili ne, svakoga dana jedete sa Božjega stola. Pa opet, koliko malo ljudi prepoznaje tu istinu i zahvaljuje na tome obilju! Bog je Onaj koji skrbi za nas.

 

Stol također govori i o Gospodnjoj večeri koju je utemeljio sam Gospodin, neposredno pred svoju smrt na križu To je stol za vjernike. Stol za prinosne kruhove je predslika Krista kao održitelja duhovnog životu za svakog vjernika.

 

Stol je bio dug dva, širok jedan i visok jedan i pol lakat. Bio je načinjen od bagremova drveta i obložen zlatom. Gotovo neuništivi bagrem (akacija) govori o Kristovoj ljudskosti. To drvo bilo je proizvod zemlje, ali nije bilo podložno njenim akcijama u kemijskom smislu. Jednako tako, naš je Gospodin imao tijelo sačinjeno od zemljinih elemenata začeto u utrobi djevice. Zlato govori o Njegovom božanstvu, međutim, zlato ne proizvodi zemlja. Ono se iz nje odvaja i sadrži u sebi veliku vrijednost. Krist nije bio ovozemaljski u svome božanstvu. Bio je Bog. Došao je iz slave.

 

Na stol se stavljalo dvanaest krahova. O stolu i kruhovima govori se kao o cjelini. Mi činimo to isto danas kada kažemo "Gospodnji stol." Ne jedemo stol, već nam je stol asocijacija za hranu. Ova metonimija je uobičajena u Bibliji.

 

Kruh se mijenjao svake subote. Kruh koji se uklanjao pojela je uz vino u Svetištu svećenička obitelj. Ovaj stol nije predslika Krista na isti .način na koji je to mana. Iako oboje govori o Kristu, ne govore na istu način. Mana govori o Kristu kao davatelju života. Isus je to i sam protumačio u Ivanu 6,32 kada je rekao: "Zaista, zaista, kažem vam: nije vam Mojsije dao kruh s neba, nego Otac moj daje vam kruh s neba, kruh istinski." Malo kasnije u Ivanu 6,35 Isus je rekao: "Ja sam kruh života. Tko dolazi k meni neće ogladnjeli; tko vjeruje u mene, neće ožednjeti nikada."

 

Gospodina Isusa Krista vidimo u još jednoj ilustraciji koju je upotrijebio. Prinosili kruhovi bili su načinjeni kao beskvasne pogače. U Levitskom zakoniku 24,5 čitamo: "Potom uzmi najboljeg brašna i od njega ispeci dvanaest pogača. Neka u svakoj pogači budu dvije desetine efe." Zatim nalazimo da je Gospodin Isus rekao: "Zaista, zaista, kažem vam: ako pšenično zrno pavši na zemlju, ne umre, ostaje samo, ako li umre., donosi obilat rod" (Ivan 12,24). Gospodin Isus Krist bio je izmljeven u žrvnju patnje. U svojoj je muci Krist rekao: "Duša mi je sada potresena i što da kažem? Oče, izbavi me iz ovoga časa? No, zato dođoh u ovaj čas" (Ivan 12,27). U Ivanu 12,31-32 čitamo da je Krist došao u oganj patnje i suda. "Sada je sud ovomu svijetu, sada će knez ovoga svijeta biti izbačen. A ja kad budem uzdignut sa zemlje, sve ću privući k sebi." Isus Krist ustao je iz groba u novosti života jer Njegova duša nije ugledala truleži. Sada živi uskrslim životom. Sada je za vjernike prinosni kruh na kojem se mogu hraniti, koji održava njihov život i od kojeg rastu. Kršćanin se mora hranili od živoga Krista. Mora prihvatiti Krista kakav je danas - živ Bogu zdesna. Isus Krist rekao je: "Ja sam kruh života" (Ivan 6,35).

 

Postoji drevna izreka koja sadrži misao da nešto raste na onome čime se hrani, dok je jedna knjiga o prehrani naslovljena On ste što jedete. Problem je danas u onome što imamo previše kršćana koji se ne hrane na Kristu. Morate se hranili na Njemu kako biste rasli. U 2. Korinćanima 5,16 Pavao nam govori: "Stoga mi od sada nikoga ne poznajemo po tijelu, ako smo i poznavali po tijelu Krista, sada ga tako više ne poznajemo." Više ne poznajemo Krista po tijelu. Moramo se hraniti od Njega onakvog kakav je danas. On je živi Krist, a mi moramo rasti gledajući u Njega.

  

ZLATNI SVIJEĆNJAK

 

Sljedeći dio namještaja je svijećnjak.

 

"Načini svijećnjak od čistoga zlata. Svijećnjak neka bude skovan. Njegovo podnožje, njegov stalak, njegove čaše, čaške i latice - sve neka bude od jednoga komada. Šest krakova neka mu izbija sa strana: tri kraka s jedne strane stalka, a tri kraka s druge strane stalka.

Na jednome kraku neka budu tri čaše u obliku bademova cvijeta, svaka s čaškom i laticama. Tako za svih šest krakova što budu izbijali iz stalka svijećnjaka. (Izlazak 25,31-33)

 

U nastavku opisa u stihovima 34-39, čitanje postaje pomalo zamorno. U stihu 40 čitamo:

 

Pazi! Načini ih prema uzorku koji ti je na brdu pokazan." (Izlazak 25,40)

 

Svijećnjak je vjerojatno najsavršenija slika Krista u Šatoru sastanka. On ga oslikava kao od čistoga zlata i govori o Njegovom božanstvu. Oslikava ga onakvog kakav jest - kao Boga. Štovanje je povezano sa hodanjem (životom) u svjetlosti. Vrlo je važno da to zapazimo.

 

Proučavali smo stol za prinosne kruhove te smo vidjeli kako govori o činjenici da kada štujemo Boga, moramo se hranili na Gospodinu Isusu Kristu. Ako odlazite u crkvu i tamo vas samo zabavljaju, daju vam pregled neke knjige ili se pak raspravlja o nekom društvenom pitanju, govore vam o tome kako možete unaprijediti vaš grad, tada nemate bogoštovne sastanke. To je samo sastanak. Boga se štuje samo kada se hranite na Onome koji je Stol za prinosne kruhove.

 

Da biste mogli štovati Boga, također morate živjeti (hodati) u svjetlosti. Krist je Svjetlost koja je simbolizirana Svijećnjakom koji je stajao u Svetinji. Ako želite prirodno svjetlo, morate izaći iz Šatora sastanka. Ako želite živjeti pod svjetlom Svijećnjaka, morate ući u Šator sastanka. U Ivanu 1,9 čitamo da je Isus Krist "svjetlo istinsko, koje prosvjetljuje svakog čovjeka." Zapazit ćete kako postoje ljudi koji daju savjete drugim ljudima i to čine riječima. Rečeno nam je da mudrovanjem i ispraznim zavaravanjem možemo biti prevareni. Poslušajte Pavlove riječi u Kološanima 2,8: "Pazite da vas tko ne odvuče mudrovanjem i ispraznim zavaravanjem što se oslanja na predaju ljudsku, na počela svijeta, a ne na Krista." Krist nije još jedan filozof koji zamračuje mudrost i spoznaju riječima bez znanja. On je Božji Sin i u Njemu nema nikakve tame.

 

Svijećnjak je bio načinjen iz jednog komada zlata. Bio je izrađen kovanjem i bogato ukrašen. Imao je središnji stalak, a iz tog stalka izlazilo je po tri kraka sa svake strane, što je činilo ukupno sedam krakova. Svaki krak bio je nalik bademovom cvijetu u cvatu. Na vrhu svake grane nalazile su se čaške u koje su se stavljale svjetiljke punjene uljem.

 

Bademove čaške bile su nalik drvetu, ali su bile zlatne. Podsjećaju nas na Aronov propupali štap. Kad je bilo dovedeno u pitanje Aronovo svećeništvo, pupanje njegova štapa potvrdilo je njegovo pravo na svećenstvo. Štap koji je bio mrtav, najednom je oživio i donio plod. Krist je bio potvrđen kao Božji Sin svojim uskrsnućem od mrtvih. Uskrsnuće nije Krista učinilo Božjim Sinom jer je On to bio od vječnosti, uskrsnuće je tu činjenicu samo potvrdilo. Aron je bio veliki svećenik kojeg je Bog postavio u tu službu, i taj je izbor bio potvrđen uskrsnućem mrtvog štapa. Jednako je tako Kristovo uskrsnuće utvrdilo Njegovu ulogu svećenika. Krist je naš Veliki svećenik. Postao je čovjek i bio je dionikom ljudske naravi, "bio je kušan u svemu, ali nije sagriješio." Međutim, osnovni temelj Njegove svećeničke uloge je Njegovo božanstvo. Svećenik predstavlja čovjeka pred Bogom. Krist je, kao Bog koji je postao čovjekom, sada Bog - čovjek koji predstavlja čovjeka. Postoji Netko u nebu tko me poznaje i razumije! On mi može pomoći. Uskrsnuće koje ga je potvrdilo kao Božjeg Sina jednako je potvrdilo i Njegovo pravo na svećeničku ulogu.

 

Zanimljivo je da za Svijećnjak nisu dane nikakve mjere. Zašto? Zato što na božanstvo ne možete stavili nikakav metar, dragi moji prijatelji. Ne možete izmjeriti Njega kao Božjeg Sina. Ne možete ga razumjeti. On je izvan ljudskog domašaja. A opet je bio i savršeno čovjek. Njegovo božanstvo i Njegova ljudska narav nikada se nisu stopili. Uz činjenicu što je Isus zaplakao ide i činjenica da je Lazaru zapovjedio da iziđe iz groba.

 

Svijećnjak je rasvjetljavao Svetinju. To je bilo mjesto iskazivanja štovanja Bogu. Zapazite kako je svijećnjak držao upaljene svjetiljke. Zauzvrat su svjetiljke otkrivale ljepotu svijećnjaka. Ulje u svjetiljkama predstavlja Svetog Duha. Krist je o Svetome Duhu u Ivanu 14,26 rekao: "Branitelj - Duh Sveti, koga će Otac poslati u moje ime, poučavat će vas o svemu i dozivati vam u pamet sve što vam ja rekoh." Kada zajedno proučavamo Bibliju, sastajemo se oko Kristove Osobe, a Sveti Duh je Onaj koji uzima ono što je Kristovo i to pokazuje nama upravo kao što su te svjetiljke otkrivale ljepotu svijećnjaka. Sveti Duh otkriva Krista kao Božjeg Sina, Onoga koji je došao na ovu zemlju zbog nas i koji živi u nebu kako bi posredovao za nas.

 

POGLAVLJE 26



TEMA: Zavjese Šatora sastanka; trenice i podnožja; zavjese

 

ZAVJESE ŠATORA SASTANKA

 

Područje Šatora bilo je pokriveno sa četiri pokrova. Prvi pokrov bio je laneni i pokrivao je onaj dio šatora koji je bio dug trideset, širok deset i visok deset lakata. Ti su se laneni pokrovi spuštali po stranama Šatora, ali nisu doticali tlo.

 

"Prebivalište načini od deset zavjesa: od ljubičastog, crvenog i tamnocrvenog prediva i prepredenog lana. Na njima neka budu vezeni likovi kerubina - djelo umjetnika. (Izlazak 26,1)

 

Laneni pokrov bio je prekrasan, a nastao je kao rezultat umjetničkog rada.

 

Načini zatim zavjese od kostrijeti za Šator povrh Prebivališta. Načini ih jedanaest. (Izlazak 26,7)

 

Zastore je trebalo sašiti zajedno.

 

Neka duljina svake zavjese bude trideset lakata, a širina svake zavjese četiri lakta. Tih jedanaest zavjesa neka bude iste mjere. (Izlazak 26,8)

 

Zastori su trebali biti dugi trideset lakata, što je značilo da su točno prekrivale vrh i stranice šatora. Zajedno su se držale petljama i kopčama.

 

Napokon napravi Šatoru pokrov od učinjenih i u crveno obojenih ovnujskih koža, a povrh njega pokrov od finih koža. (Izlazak 26,14)

 

Treći pokrov bio je načinjen od crveno obojenih ovnujskih koža, a četvrti pokrov od jazavčevih koža, ili točnije od tuljanskih koža. Žene su običavale nositi kapute od tih koža, a ovaj je Šator sastanka vjerojatno prvi koji se odjenuo u takav kaput!

 

Svaki je od ovih pokrova imao svoje simbolično značenje. Prvi pokrov bio je načinjen od prepredenog egipatskog lana na kojem su bili vezeni likovi kerubina. Taj pokrov nije doticao tlo, a njegovu se ljepotu moglo vidjeti samo iz unutrašnjosti Šatora sastanka. Taj pokrov nije se uopće moglo vidjeti izvana i, ako ćemo iskreno, ljepotu Gospodina Isusa Krista ovaj svijet ne može vidjeti. On može zadovoljiti samo one koji pripadaju Njemu. Vrlo je važno da mu vjernici iskazuju štovanje, jer nije važno samo da se na Njemu hranimo, već je vrlo važno da ga promatramo u Njegovoj ljepoti. U Psalmu 17,8 David je rekao: "Čuvaj me ko zjenicu oka, sakrij me u sjenu krila svojih." Krila kerubina bila su ušita u laneno platno iznad Šatora. S druge strane, ispod Njegovih krila je odlično mjesto, za naše sakrivanje, pa bismo trebali iskazivati štovanje Njemu koji je dostojan i vrijedan našeg štovanja.

 

Drugi pokrov bio je načinjen od kostrijeti i on je doticao tlo. Ovaj pokrov govori o Kristovoj vrijednosti za grešnike. On simbolizira Kristovu smrt i to je poruka koju treba prenijeti svijetu. U Hebrejima 9,26 čitamo: "Inače bi trebalo da trpi mnogo puta od postanka svijeta. No sada se pojavio, jednom na svršetku vjekova, da grijah dokine žrtvom svojom." On se pojavio, i to je poruka koju treba širiti dalje. To je priča koju oslikava pokrov načinjen od kostrijeti.

 

Treći pokrov bio je načinjen od crveno obojenih ovnujskih koža. Taj pokrov govori o Kristovoj snazi i izdržljivosti, kao i o Njegovoj žrtvi na križu. Ovaj pokrov opisuje izvanjski aspekt Njegove žrtve kao zamjenske žrtve u našu korist.

 

Četvrti pokrov bio je načinjen od jazavčeve kože. Nakon  četrdeset godina putovanja pustinjom, ovaj je pokrov bio pogođen zubom vremena i atmosferskim utjecajima, ali je uvijek štitio ono što je unutra. Ovaj pokrov govori o Kristovom životu pred ljudima. Upravo kao što je laneno platno bilo u nutrini da otkrije Njegovu ljepotu vjernicima, tako i pokrov od jazavčevih koža nije imao nikakve ljepote. U Izaiji 53,2 čitamo o Kristu: "...Ne bijaše na njem ljepote ni sjaja da bismo se u nj zagledali, ni ljupkosti da bi nam se svidio." Na vanjštini nema ljepote da bismo ga zbog nje poželjeli, moramo ući unutra da bismo gledali u Njegovu ljepotu. Svijet u Njemu ne vidi ono što mi vidimo u Kristu.

 

TRENICE I PODNOŽJA

 

Trenice što će nauzgor stajati za Prebivalište napravi od bagremova drva. Svaka trenica neka bude deset lakata duga, a lakat i pol široka. Svaka trenica neka ima dva klina da je uspravno drže. Tako napravi na svakoj trenici za Prebivalište. Trenice za Prebivalište postavi: dvadeset trenica s juga, prema podnevu; onda pod dvadeset trenica napravi četrdeset podnožja od srebra, dva podnožja pod prvu trenicu za njezina dva klina, i tako redom, dva podnožja za dva klina svake slijedeće trenice. (Izlazak 26,15-19)

 

Trenice su bile načinjene od bagremova drveta koje je bilo vrlo izdržljivo. Bilo je praktički neuništivo. Trenice su bile prekrivene zlatom. Sa svake strane Šatora bilo je po dvadeset trenica, a na stražnjoj strani bilo ih je deset. Naravno, bilo je i malih prekrivanja, ali je to u osnovi tvorilo Šator sastanka. Na trenicama su se nalazili kolutovi kroz koje su se provlačile priječnice i tako se Šator mogao držati u jednom komadu.

 

Sve što se nalazilo u Šatoru sastanka govori ili o Osobi ili o djelu Gospodina Isusa. Svaki pokrov, svaka nit i svaki dio namještaja otkriva nam po jednu činjenicu o Spasitelju. Kako su priječnice držale Šator zajedno, tako i Božji Sveti Duh drži sve vjernike na okupu danas. Vjernici bi se trebali držati zajedno Duhom. U stvari je vjernicima rečeno da "čuvaju jedinstvo Duha povezani mirom."

 

Svaka od zavjesa koje su pokrivale Šator sastanka bila je drugačije boje i svaka je nosila drugačije značenje. Bilo je plave boje, boje neba. Bilo je crvene boje, koja govori o Kristovoj krvi. Bilo je miješanja plave i crvene boje, čime se dobiva ljubičasta ili grimizna boja, koja govori o kraljevskom položaju. Plava i crvena boja govore o nebu koje dotiče zemlju, odnosno o Kristovoj ljudskoj naravi. Grimizna govori o Kristu kao Kralju Židova. Trenice, priječnice i kolutovi bili su presvučeni zlatom koje govori o božanstvu Gospodina Isusa Krista.

 


ZAVJESE

 

"Napravi zavjesu od ljubičastog, crvenog i tamnocrvenog prediva i prepredenog lana. Neka su na njoj izvezeni kerubini. Objesi je na četiri stupa od bagremova drva, zlatom obložena, s kopčama od zlata, a na četiri podnožja od srebra. (Izlazak 26,31-32)

 

Zastor se vješao na četiri stupa i on govori o ljudskoj naravi Isusa Krista. Stupovi su bili načinjeni od bagremova drveta i presvučeni zlatom, a imali su podnožja od srebra. To govori o božanstvu koje prihvaća zemlju putem otkupljenja. Na vrhu ovih stupova nije bilo kapitela (glavica), što ih je činilo drugačijim od ostalih stupova u Šatoru; bili su jednostavno uklonjeni. U Izaiji 53,8 čitamo: "Silom ga se i sudom riješiše; tko se brine za Njegovu sudbinu? Da, iz zemlje živih ukloniše Njega, za grijehe naroda Njegova na smrt ga izbiše." Isus Krist bio je uklonjen iz zemlje živih - doživio je svega trideset i tri godine.

 

Zastor je bio načinjen od prepredenog lana i tvorio je jedini ulaz u Svetinju nad svetinjama. Zastor govori o Kristovoj ljudskoj naravi. Kad je Krist bio na križu, ispustio je svoj duh. U trenutku Njegove smrti, zastor se razderao na dva dijela, čime se simboliziralo razdvajanje Njegova tijela i Njegova duha. Kada se zastor u hramu razderao na dva dijela, otvorio se put k Bogu. Jedini način na koji danas možete doći do Boga je kroz Gospodina Isusa Krista. Postoji samo jedan ulaz u Svetinju nad svetinjama i samo jedan put k Bogu. U Ivanu 14,6 sam je Isus rekao: "... ja sam put, istina i život: nitko ne dolazi k Ocu, osim po meni."

 

Neki ljudi, vjeruju da možete doći k Bogu ako ste dovoljno iskreni i ako pripadate nekoj crkvi. Ne vjerujte tim izmišljotinama. Takvu vrstu razmišljanja zasigurno nećete pronaći u Božjoj riječi.

 

Zastor je uistinu predivna slika. On nam pokazuje Krista kao čovjeka. Dragi moji prijatelji, spašeni smo smrću Isusa Krista. Njegov besprijekoran život osuđuje nas. Kada stojim pred zastorom, ja sam osuđen. Vidim samoga sebe kako ne uspijevam doći pred Boga. U Mateju 27,50-51 čitamo da "Isus opet povika iza glasa i ispusti duh. I gle, zavjesa se hramska razdrije odozgor dodolje, nadvoje; zemlja se potrese, pećine se raspukoše." Smrt Isusa Krista osigurava pristup Bogu, a razderani hramski zastor to nam i oslikava.

 

Nalazimo zatim još jedan zastor:

 

A na ulazu u Šator napravi zastorak od ljubičastog, crvenog i tamnocrvenog prediva i prepredenog lana - vezom izvezen. Za zastorak isteši pet stupčića od bagrenova drva pa ih obloži zlatom. Kopče za njih neka budu od zlata. Salij za njih pet podnožja od tuča."  (Izlazak 26,36-37)

 

Ovaj zastor, ili zastorak, vodio je u Svetinju, mjesto iskazivanja štovanja Bogu, u kojem su se nalazili zlatni svijećnjak, stol za prinosne kruhove i kadioni žrtvenik. Mi ne možemo iskazivati štovanje Bogu na bilo koji stari način. Moramo pristupati kroz Gospodina Isusa Krista. Moramo pristupati u duhu i istini. Isus je rekao: "Ja sam put, istina i život: nitko ne dolazi k Ocu, osim po meni" (Ivan 14,6).

 

Oba zastora oslikavaju našeg Gospodina Isusa Krista.