dr. Charles Stanley

Dr. Charles F. Stanley, osnivač službe »Dodir«, pokazuje gorljivu svijest o ljudskim potrebama time što nudi praktične biblijske istine za svakodnevni život. Oblikujući svoju službu prema Pavlovoj poslanici Efežanima, dr. Stanley vjeruje da:

»... život ne vrijedi ništa ako ga ne koristim za posao koji mi je dodijelio Gospodin Isus – posao naviještanja Dobre vijesti o Božjoj moćnoj dobroti i ljubavi« (Djela 20,24).

Dr. Stanley se prisjeća Božje potpore u teškim okolnostima nakon smrti njegova oca još u danima najranijeg djetinjstva. Kroz savjete i primjer svoje pobožne majke i djeda naučio je vjerovati i slušati Božju riječ. U četrnaestoj godini dr. Stanley je primio jasan poziv u službu propovijedanja, što ga je kasnije vodilo k diplomiranju na sveučilištu Richmond u Richmondu u Virginiji, te na Southwestern Theological Seminary u Fort Worthu u Texasu. Nakon toga je zaslužio magisterij i doktorat na Luther Rice Seminaryju u Atlanti. Uvijek praktičan, dr. Stanley često kaže: »Smatram da vam ne mogu iskreno reći kako vjerovati biblijskim istinama i kako primijeniti te istine da djeluju u vašem životu prije nego što dopustim Bogu da ih sprovodi u mom životu.«

Godine 1972. polusatni program praktičnoga biblijskog poučavanja dr. Stanleya emitiran je na lokalnoj televizijskoj stanici u gradu Atlanti. Već 1978. godine Christian Broadcasting Network je započela prenositi program putem svoga novog pothvata: mreže satelitskog odašiljanja kabelskim sustavom. Gledanost emisije je rasla od 16 000 gledatelja s područja Atlante do gledanosti širom zemlje u samo tjedan dana. Do 1982. godine služba »Dodir« je pravno osnovana i uključena u radio sindikat. Program »Dodir« je ušao na gotovo svako veće tržište u SAD-u tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća dosežući do više od milijun domaćinstava s porukom o Kristovoj dostatnosti za životne zahtjeve.

Poruke dr. Stanleyja dotiču se tema poput roditeljstva, financija, osobnih kriza, osjećaja i odnosa. Poučno učenje za osobni duhovni rast najviše se bavi molitvom, Božjim karakterom, zajedništvom s Duhom Svetim i osobom Isusa Krista. Dr. Stanley čvrsto vjeruje da je Biblija Božja nepogrešiva riječ, uvjerenje koje se snažno odražava u njegovu poučavanju.

Poznate organizacije i izdavačke kuće iskazale su čast dr. Stanleyu. Godine 1988. ušao je u dvoranu slavnih National Religious Broadcaster (NRB) zbog dosljedne vrsnosti njegovih emisija i zbog primjera vodstva na području kršćanske televizije i radija. Religious Heritage of America ga je 1989. godine prozvao pastoralnim radnikom godine što je nagrada kojom se pohvaljuje pastore koji nastoje judeokršćanska načela primijeniti na svakodnevni život SAD-a. Godine 1993. NRB je dodijelio programu »Dodir« nagradu za televizijsku produkciju godine, a 1999. godine nagradu za radijski program godine. 2004. godine izdavačka kuća Thomas Nelson Publishing odala je priznanje dr. Stanleyu za prodaju više od 3,5 milijuna primjeraka njegovih knjiga.

Dr. Stanley je autor više od 45 knjiga uključujući i nekoliko najbolje prodavanih (bestsellera).

Zajednička tema golemog broja pisama slušatelja programa »Dodir« jest koliko je Bog promijenio njihove živote kroz učenje dr. Stanleya. Svaki uspjeh koji je postignut kroz »Dodir« ili dr. Stanleya izravno se pripisuje Božjoj ruci. Dr. Stanley kaže: »Božja riječ i djelo Božje mijenjaju ljudske živote.«

Cilj dr. Charlesa Stanleya najbolje je izražen u misijskoj izjavi programa »Dodir«: pomagati ljudima diljem svijeta da rastu u odnosu s Isusom Kristom i jačati lokalne crkve. Želja dr. Stanleya je dovesti evanđelje što većem broju ljudi, izložiti ga što je jasnije moguće i što je brže moguće – sve na Božju slavu.


Autor: dr. Charles Stanley

Ako bi mogao vidjeti promjene koje se događaju kao posljedica tvojih molitava, bi li bio motiviraniji moliti više i češće za neke stvari, okolnosti i ljude? Shvaćaš li kako Bog odgovara na naše zazive otpuštajući svoju nadnaravnu snagu prema objektu stvari koje nas brinu? Kada doista moliš, Bog se pokreće u odgovoru na našu molitvu.

Postoji razlika u izgovaranju molitve i stvarne molitve u sili. O tome želim danas govoriti u ovoj poruci. Kako moliti u snazi. U jednom od najkontroverznijih Biblijskih odlomaka Novog Zavjeta postoji nevjerojatno obećanje svakome vjerniku. Nalazi se u Jak.5:13-18 i bavi se prije svega pitanjem iscjeljenja: '' 13Pati li tko među vama? Neka moli! Je li tko radostan? Neka pjeva hvalospjeve! 14Boluje li tko među vama? Neka dozove starješine Crkve! Oni neka mole nad njim mažući ga uljem u ime Gospodnje 15pa će molitva vjere spasiti nemoćnika; Gospodin će ga podići, i ako je sagriješio, oprostit će mu se. 16Ispovijedajte dakle jedni drugima grijehe i molite jedni za druge da ozdravite! Mnogo može žarka molitva pravednikova. 17Ilija bijaše čovjek baš kao i mi; usrdno se pomoli da ne bude kiše i kiše nije bilo na zemlji tri godine i šest mjeseci. 18Zatim se ponovno pomoli te nebo dade kišu i zemlja iznese urod svoj.'' Pogledajmo još jednom 16. redak - Mnogo može žarka molitva pravednikova.

Ako ćeš se moliti Bogu nemoj samo govoriti stvari koje Bog ne čuje ili ignorira. Moraš imati rezultata u molitvi. Htio bih ti u ovoj poruci pokazati kako možeš moliti i vidjeti stvarne rezultate.

Postoje tri stvari koje bih htio da primijetiš ovdje, pa zato uzmi olovku i papir i zapiši ih jer vjerujem ako se budeš držao onoga što Bog kaže u 16. retku nešto dramatično će se dogoditi s tvojom molitvom i počet ćeš zamjećivati dramatične rezultate. Promjene se događaju u životnim okolnostima ljudi ili obitelji kao posljedica molitve.

Prva stvar je ovo – istražimo silu koja se oslobađa kroz molitvu. Čujemo kako ljudi govore o snazi molitve. U zadnjem dijelu 16. retka piše, Mnogo može žarka molitva pravednikova. Htio bih da pogledamo tu riječ žarka. U Grčkom izvorniku to je riječ od koje dobivamo riječ energija tj. energeo. Zanimljivo je da je ona u pasivu što znači da postoji vanjska sila, vanjska snaga koja to čini. Jako je bitno da ti i ja to razumijemo jer u molitvi samoj nema nikakve snage. Snaga nastaje kada je Bog nadnaravno otpusti, njegovo otpuštanje sile rezultat je naše molitve. Zato kada kaže, mnogo može žarka molitva pravednikova, to znači da kao odgovor na žarku molitvu pravedna muškarca ili žene nadnaravna sila Božja se oslobađa i usmjerava prema objektu njihove molitve. Kao odgovor na našu molitvu, nadnaravna sila Božja se oslobađa i usmjerava prema objektu naše molitve i vapaja.

Kada razmišljaš o tome u svom vlastitom životu i koje su tu mogućnosti htio bih da pogledaš u Ef.1:19 jer želim da razumiješ što znači sila Božja. Kažemo da je Bog svemoguć, svesilan. U Ef.1:19 naći ćemo istu riječ kao i u Jakovljevoj poslanici 5. Pavao moli i u 19. retku spominje jednu od stvari za koje moli - 19i koje li prekomjerne veličine u moći njegovoj prema nama koji vjerujemo: ona je primjerena djelotvornosti sile i snage njegove.

Četiri različite riječ u ovome retku koje se odnose na silu, no riječ koja je i u Jakovu ovdje je prevedena kao djelotvorna sila. To znači da je to energija Božja, dinamika Božja koja se otpušta kao odgovor na molitvu. Pogledajmo dalje u Ef.3:20 - 20Onomu pak koji snagom u nama djelatnom može učiniti mnogo izobilnije nego li mi moliti ili zamisliti. Htio bih da vidiš kako je snaga molitve vanjska sila svemogućeg Boga koji odgovara na tvoj zahtjev. Sve religije imaju svoj oblik molitve, no molitva u kršćanskoj vjeri dodiruje Boga koji odgovara na način da oslobađa nadnaravnu silu prema objektu naše molitve.

Vidiš, aktivnosti koje ti i ja izvodimo su ono što proizvodimo, ali molitva nam pokazuje što samo Bog može proizvesti. Nadnaravna energija Božja počinje djelovati kada pravedni ljudi počnu žarko moliti Boga za one stvari koje ih duboko dodiruju.

Kada razmišljamo o riječima iz Jak.5:16 vidimo da mu nije trebao niti cijeli redak da bi rekao, žarka molitva žene ili muškarca pokreće Božju energiju na zemlji prema samom objektu i samoj točki brige. Svi mi znamo ljude za koje smo zabrinuti i situacije i okolnosti koje se moraju promijeniti. On nam govori da ako počnemo žarko moliti za to, Bog nam obećava da će otpustiti s neba neopisivu svemoć koja može promijeniti put naše nacije, pojedinaca, obitelji i okolnosti. Bog će promijeniti okolnosti kako bi odgovorio na molitvu.

Ja samo govorim kako je Bog voljan promijeniti i osloboditi svoju dinamičku silu. Kada pravedni ljudi mole žarko, Bog počinje djelovati. Ako želiš vidjeti Boga kako djeluje u tvojoj obitelji, financijama, okolnostima, situacijama, domu, crkvi, poslu i službi on kaže da se Božja dinamika počne pokretati i nešto promijeni tijek okolnosti i situacija. To je Božje obećanje. On je voljan ako smo mi voljni.

Druga stvar koju bih htio da zamijetiš u ovom odlomku je jako važna. Prije svega, istraživanje sile, sile o kojoj govorimo. Drugo, istražimo molitvu kroz koju se ta sila oslobađa. Kakva vrsta molitve oslobađa tu vrstu nadnaravne snage svemoćnoga Boga? Kaže da žarka molitva pravednika može mnogo postići. Zanimljivo je kako se često u Jakovljevoj knjizi spominje molitva. U stvari, kaže se kako se Jakov nazivao devinim koljenima jer je puno vremena provodio u molitvi, pa je imao žuljeve na koljenima. Zanimljivo je kako se od 13.-16. retka spominje molitva i rabi se ista riječ. Grčka riječ je 'proseuche'. Pogledajmo u Jak.5:13 gdje kaže neka moli, u 14. retku kaže, neka mole. U 15. retku, molitva vjere, a u 16. retku molite jedni za druge. Sve su to iste riječi za molitvu. Ali kada dođemo do zadnjeg dijela 16. retka nalazimo žarku molitvu pravednika. To je potpuno drukčija riječ, 'deesis'. Ona označava želju. No i više od obične želje; to je snažna želja. Kaže žarka molitva pravednika postiže mnogo. Dakle, kada govori o molitvi, o čemu govori? O snažnoj želji.

Sada pogledajmo riječ žarka, na trenutak. Što ta riječ znači? Znači snažno, silno. To je molitva u koju su uključeni osjećaji. Molitva koja je uporna i stalna. Molitva koja ne odustaje.

Vidiš, često mislimo o molitvama kao o nečemu što činimo na svoju ruku i u žurbi. Ne kažem da se to i tako ne može ali tu je još nešto uključeno. Pogledajmo u Kol.4:12. To je još jedan način kako reći istu stvar , a apostol Pavao se poziva na Epafrinu molitvu u 4. poglavlju - 12Pozdravlja vas Epafra, vaš zemljak, sluga Krista Isusa; on se uvijek bori za vas u molitvama: da se održite, savršeni i ispunjeni, u posvemašnjoj volji Božjoj.

On se uvijek bori za vas. Čekaj malo. Kada je molitva postala rad? Prijatelju, ako počneš gorljivo moliti za neku situaciju, okolnosti ili osobu onda ponekad vrijeme počne protjecati jako brzo i možda ćeš se ustati od molitve potpuno iscrpljen i potrošen. To će se dogoditi. Odmah nakon toga osjetiti ćeš udar božanske duhovne energije po cijelom tijelu. Molitva je posao. Ne kažem kako svaka molitva to čini ali kažem kako žarka molitva pravednika rađa nadnaravnu silu Božju u životu te osobe. Takva vrsta molitve dolazi kroz molitvu koja je ponekad rad pred Bogom.

Na to se on referira kada govori o efektivnoj molitvi, a to je gorljiva, žarka molitva. Gorljivost ne znači ponavljanje ili duge molitve. Gorljivost je stav srca, ono što me motivira; glad, žeđanje, žudnja i želja da se vidi Boga u okolnostima. Kada ti i ja počnemo žarko moliti to se ponekad događa.

No i to ima svojih ograničenja. Pitaš se koja su to? Evo koja. Možeš moliti gorljivo satima, danima i mjesecima ali ako moliš nešto što nije volja Božja, možeš i prestati. Moj zahtjev mora biti sukladan volji Očevoj. Postoji mjesto za istinsku gorljivost kaže se u Jak.5:13 – pati li tko među vama? To je bolja riječ od bolesti jer patnja može biti i emocionalna, mentalna ili tjelesna patnja. Pati li tko među vama? On zaključuje taj odlomak rekavši – gledaj, evo vrste molitve koja donosi iscjeljenje za kojim tragaš. Što je to? To je gorljiva molitva pravednikova. On ne kaže kako će to uvijek biti na mome rasporedu. Neće se uvijek dogoditi na način kako ja hoću. Ali kaže kako žarka molitva pravednika čini da Bog oslobodi svoju nadnaravnu silu i počne djelovati u okolnostima koje me u ovom trenu brinu.

Kaže nam kako žarka molitva pravednika pokreće Božju energiju na djelo u životu te osobe. To nas dovodi do treće točke. Proučimo osobu koja moli. Razmislimo. Istina je kada ti i ja počnemo moliti onda Božja sila tj. njegova nadnaravna i svemoguća moć počnu djelovati. To bi trebalo potrgati sve šavove naših koncepata molitve kada ti i ja počnemo razumijevati kako nas Bog može uporabiti da dodirnemo nekoga bilo gdje, bilo kada, u bilo kojim okolnostima, bilo čemu što se događa na licu zemlje.

Ako si ovo zapisivao, što misliš koliko bi nam stranica bilo potrebno da opišemo vrstu osobe koja može platiti tu vrstu molitve? Vjerojatno nekoliko tomova. Znaš li što je Bog učinio? Rekao je – evo žene ili muškarca koji može moliti tu vrstu molitve koji mogu otpustiti tu vrstu molitve. Jedna riječ – pravedan. Reći ćeš kako si znao. To mene isključuje jer nisam pravedan. Ako si tako rekao onda ili si rekao istinu ili ne znaš o čemu govoriš. Zato bih ti htio objasniti što Biblija misli pod pravednim.

Biblija kaže u Rim.3:10 da nema nikoga pravedna, niti jednoga. To znači da ne postoji nitko tko je pravedan sam po sebi. Naša pravednost je rezultat našeg odnosa s Isusom Kristom. Njegova smrt na križu koja nas je okajala pobrinula se za svu moju krivnju, svu kaznu za grijeh te nas oslobodila da postanemo osobe koje on želi da budemo. Biblija kaže nekoliko stvari o pravednosti ali se rabi prvenstveno na dva načina. Jedan od njih je duhovna pravednost, premda je sva pravednost duhovna. To je ono što jesam kao rezultat mog odnosa, a ne kao rezultat mog ponašanja.

Biblija kaže da smo ti i ja učinjeni pravednima i dan nam je dar pravednosti u koju smo obučeni. U Rim.5:17 se kaže - 17Uistinu, ako grijehom jednoga smrt zakraljeva - po jednome, mnogo će više oni koji primaju izobilje milosti i dara pravednosti kraljevati u životu - po Jednome, Isusu Kristu. Dan nam je dar pravednosti.

19. redak - 19Doista, kao što su neposluhom jednoga čovjeka mnogi postali grešnici tako će i posluhom Jednoga mnogi postati pravednici.

Prijatelju, ti se možda ne ponašaš uvijek pravedno, no Biblija kaže da danom primanja Isusa Krista svojim Spasiteljem i njegove okajničke smrti na križu postaješ pravedan u Božjim očima. Ne možeš postati pravedan i pozicijski i duhovno, u svom odnosu ti si pravedan. To nije samo položaj, to je stvarna istina: ti koji si primio Isusa Krista pravedan si s Božjeg gledišta. To je jedan oblik pravednosti i to je osnova za nju.

No, postoji i drugi put na kojem se pravednost rabi. Otvorimo 1Iv.3:6-7 - 6Tko god u njemu ostaje, ne griješi. Tko god griješi, nije ga vidio nit upoznao. 7Dječice, nitko neka vas ne zavede! Tko čini pravdu, pravedan je kao što je On pravedan.

Kada kaže, tko god u njemu ostaje ne griješi, to znači kako on ili ona griješe kao dio životnoga stila. Biblija kaže da smo ti i ja sveti koji će povremeno počiniti grijeh. Ali onaj koji vježba grijeh kao svoj životni stil je onaj koji nikada nije primio Isusa Krista kao Spasitelja i Gospodina. U ovom odlomku u 1Iv. kaže se kako taj oblik pravednosti ima veze s našim ponašanjem - 7Dječice, nitko neka vas ne zavede! Tko čini pravdu, pravedan je kao što je On pravedan.

Dakle postoji pozicijska pravednost. Pravedan sam zbog mog odnosa prema Kristu. Postoji praktična pravednost što znači da činim pravu stvar. Drugim riječima, živim život poslušnosti. Jakov nam govori slijedeće, žarka molitva muškaraca i žena koji žive poslušno, hodaju poslušno pred Svemogućim Bogom, njihove molitve su one koje oslobađaju Božju energiju na objekt njihove molitve. Zato kada kaže, nema nikoga pravedna, niti jednoga, onda govori o izgubljenim ljudima. Govori o činjenici kako nitko nije pravedan sam po sebi. To ima veze s odnosom. Praktična pravednost, na koju se ovdje poziva, ima veze s našim ponašanjem.

U nekoliko biblijskih odlomaka se kaže kako naši grijesi čine da nas Bog ne čuje. On neće čuti molitve onih koji se drže grijeha u životu. Ako živim u grijehu to znači da sam neposlušan Bogu u nekom području moga života. Što sam time učinio? Isključio sam silu moje molitve. Razmisli o tome. Koliko ljudi kleči svakodnevno, govore s Bogom i to im ništa ne koristi? Pitaš se jesam li siguran u to? Otvorimo Ps.66:18 - 18Da sam u srcu na zlo mislio, ne bi uslišio Gospod. To je ono što Bog kaže. Pogledajmo dalje u Iz.59:1-2 - 1Ne, nije ruka Jahvina prekratka da spasi, niti mu je uho otvrdlo da ne bi čuo, 2nego su opačine vaše jaz otvorile između vas i Boga vašega. Vaši su grijesi lice njegovo zastrli, i on vas više ne sluša.

Razmisli o tome. Žarka molitva ljudi koji hodaju u poslušnosti pred Bogom nalazi na Božji odgovor na način da on usmjerava svoju energiju prema objektu njihove molitve. Za što si molio, a da Bog nije odgovorio? Je li moguće da si isključio svoje molitve načinom svoga života?

Meni je zanimljivo što kaže Jakov u 5:17-18. No kakve to veze ima s našom temom. Pogledaj što kaže - 17Ilija bijaše čovjek baš kao i mi; usrdno se pomoli da ne bude kiše i kiše nije bilo na zemlji tri godine i šest mjeseci. 18Zatim se ponovno pomoli te nebo dade kišu i zemlja iznese urod svoj. Zašto je taj odlomak tu nakon što je rekao da žarka molitva pravednika postiže mnogo? Evo zašto. Zato da bi nas podsjetio da Bog ne govori o nadljudima koji mole nadmolitve za nadnaravnu snagu. To je tu kako bi nam se pokazalo da je Ilija bio čovjek iste prirodi kao ti i ja. Bio je ljudsko biće. Bio je povremeno slab u svome duhu. Bio je slab i lak na kušnju. Okolnosti su ga mogle nadvladati. Bilo je trenutaka kada je htio odustati baš kao i ti. Ne govori nam od nadčovjeku koji moli nadmolitve, već o ljudima poput tebe i mene koji hodaju u poslušnosti pred Bogom i gorljivo mole pred živim Bogom sve dok Duh Božji ne siđe u svojoj nadnaravnoj sili i oslobodi Božju dinamiku kako bi promijenila objekt naše molitve. To je na raspolaganju svakome od njegove djece. Zbog toga je taj odlomak ovdje.

Evo sažetka za kraj. Kako moliti u snazi? Postoje tri stvari koje su apsolutno neophodne. Prvo, molitva koju upućuješ mora apsolutno biti u skladu s voljom Božjom. Drugo, mora postojati osjećaj gorljivosti. Srce koje žudi da Bog nešto učini mora biti uključeno. Treće, molitva mora doći iz čista srca. Evo što Bog kaže, ne ja: Mnogo može žarka molitva pravednikova koju donosi pred svemogućeg Boga. Tada Bog oslobađa svoju nadnaravnu silu koja se usmjerava na objekt molitve i događa se promjena. To je tvoja povlastica djeteta živoga Boga.